0
Shares
Pinterest Google+

A Suzuki sokáig egyet jelentett a gazdaságos, megbízható szívómotor gyártással, ám az elmúlt időszakban két olyan turbómotoros erőforrást mutatott be, ami minden bizonnyal pontot tesz a szívómotor-korszak végére. Több tíz éves tapasztalatukkal hazánkban, egy magasabb szintre emelték a turbómotorgyártást, ezzel növelve az autók hatékonyságát és vezetési élményét, úgy, hogy továbbra is megbízható és még gazdaságosabb legyen az autó fenntartása.
Az első 1,4 literes Suzuki Boosterjet motorral a Vitara S-ben találkozhattunk, ám azóta a 2016-ban megújult S-Crossban is elérhető. A várva várt Swift Sport, pedig minden bizonnyal jövőre érkezik hazánkba és szintén az 1,4 literes, 140 lóerős erőforrást ismerhetjük meg benne.
Sosem volt kérdés, hogy a Suzuki rendkívül megbízható autókat gyárt, műszakilag magas színvonalat képvisel a márka, így félnünk nem kell a változástól. Egy 120 lóerős 1,6 literes szívó helyett, az 1 literes 112 lóerős turbósban jóval nagyobb a nyomaték még alacsonyabb fordulatszámon is, melynek eredményeképp gazdaságosabbá válik a fenntarthatóság. Egy flottaautó kiválasztásánál, figyelembe véve az egyre szigorodó adó szabályokat, érdemes olyan modellt választani, aminek alacsony a CO2 kibocsátása, gazdaságosabb a fenntarthatósága és hosszú távon megbízhatunk benne, valamint a márka mögött álló szervízhálózatban.

A céges flottákban nagy terhelés éri nap mint nap az autót, ám megfelelő karbantartás mellett, a turbómotor közel olyan hosszú élettartamú lehet, mint a hagyományos szívómotor. Az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően változott az anyaghasználat is a motorgyártás terén. Sokkal szilárdabb és jobb minőségű anyagokat használnak, így a nagyobb terhelést is jobban bírják, mint elődjeik.
A turbómotor alkalmas a fogyasztás csökkentésére, melyet alacsonyabb fordulatszámon ér el, ezért a Suzuki megalkotta az 1,4 literes kisebb verzióját, az 1 literes, 112 lóerős, háromhengeres motort, mely a Balenoban jelent meg előszőr. Azóta az Esztergomban gyártott S-Cross alapfelszereltségénél is ez a változat érhető el és remekül megbirkózik egy crossover méretű autó mozgatásával is. A nagyobb nyomaték kifejtése miatt sokkal lendületesebb és dinamikusabb vezetési élményt biztosít.
A kétféle Boosterjet motor a Suzuki négy modelljében már megtalálható, így személyre szabottan, igényeinek megfelelően alakíthatja ki autóparkját, kisautótól egészen a crossoverig.

Előző

A reggelik sztárja: az omlett

Következő

Köszöntő