0
Shares
Pinterest Google+

Suzuki Vitara S –A szívnek, az észnek

LED-es fényszóró, magától fékező távolságtartó tempomat, radaros ráfutás-megelőzés: efféle vívmányok nyilván csak méregdrága prémiumtermékekben lehetnek. A turbómotoros Vitara S az ellenkezőjét bizonyítja.

Idén a Suzuki újabb elsőséggel büszkélkedhet: a 2015-ös értékesítések alapján a Vitara a magyar magánvásárlók kedvenc autója. Mivel a privát ügyfelek is gondosan mérlegelik, mire áldozzák megtakarításaikat, nem meglepő, hogy a Vitara melletti érvek a vállalati autók piacán is hatnak. A Vitarával megtörtént az, amit a márka megalapozott egyre jobb autóival, a 2005-ös Swift óta: az emberek kezdenek másképp nézni a Suzukira. Olyan vásárlók is érdeklődnek a népszerű autó iránt, akiket korábban nem sikerült bevonzani a szalonokba.


Öt csillag, hét légzsák

A modell hamar az utcakép részévé vált, aminek csak egyik oka a kiemelkedő ár/érték arány. A Vitara kvalitásaira jellemző, hogy számos konkurenséhez egyáltalán nem rendelhető extrákat kínál. Ilyen a távolságtartó tempomat, amely automatikusan fékez a beállított sebességről, ha lassabb autó mögé ér a vezető és felgyorsít, ha újra szabad a pálya. Közben hozzá sem kell érni a pedálokhoz, ami nem varázslat: a Vitara a legkorszerűbb technikát képviseli.

Ötcsillagos Euro NCAP-töréstesztű autója több is van a Suzukinak, az aktuális Swift és az S-Cross révén. A Vitara a legfrissebb, többszörösen szigorított feltételek szerint is képes volt elérni a legjobb minősítést. Az imponálóan szilárd acélkarosszéria mellett a legolcsóbb verzióban is alapáron hét légzsák védi az utasok életét. A függönylégzsák a hátul ülőket is óvja, amit kiegészít a két-két első és oldallégzsák. A hetedik légzsák, ami sokkal drágább autókból is kimarad néha, a vezető lábára vigyáz.

Vitara S, a turbós benzines

2016-os újdonságként jelent meg a Vitara S. A szemrevaló sportmodell vízszintes helyett függőleges osztású hűtőmaszkjáról, feketére fényezett könnyűfém kerekeiről és hátsó légterelőjéről azonosítható. Belül a kárpitok piros varrása, a levegőrostélyok és a műszerek piros kerete valamint az alumínium pedálborítás jelzi a csúcsmodellt.

Az új sportváltozatot nagyon fejlett és tiszta üzemű turbómotor repíti. Jóllehet már az 1,6-os motor is igazán fürge, az alapjárat fölött, 1500-as fordulatszámtól leadott 220 Nm nyomaték megtáltosítja a Vitarát. A Boosterjet motor azért is képes 5,4 l/100 km átlagfogyasztásra, mert közvetlen befecskendezéses, és injektorai hat rendkívül apró furaton át adagolják a benzint az égéstérbe. A különlegesen finom porlasztással kiváló hatásfokkal ég el az üzemanyag. A Boosterjet-technika nem marad a Vitara S kiváltsága: a hazánkban tavasszal megjelenő vadonatúj Balenóhoz is rendelhető a benzines turbómotor egyliteres változata.

Az összkerékhajtású Vitara S-ben is az ALLGRIP 4×4 technológia dolgozik. A többi motorváltozathoz is elérhető, hightech hajtásrendszer nemcsak arra jó, hogy hóban is feljussunk hajmeresztő kaptatókon. Az elektronikusan vezérelt rendszer porszáraz úton is agilisabbá és biztonságosabbá teszi az autót.

Ez is Suzuki: megbízható és gazdaságos

Mivel elsődleges a rendíthetetlen üzembiztonság, a Suzuki csak akkor vezet be új megoldásokat, ha ezek kellően kiforrottak. A turbós Vitara is maradéktalanul biztosítja a Suzuki-modellek megbízható működését, a pontosan kalkulálható és köztudottan alacsony karbantartási díjakat.

Továbbra is a Suzukié a legszélesebb márkakereskedő-hálózat, fel sem merül, hogy egy kötelező szervizért aránytalan távolságokat kelljen megtennie az ügyfeleknek. A minőségi munkát végző márkaszervizek közelsége akkor is fontos érv, ha a tágas, erős és kényelmes Vitara S-ben öröm utazni.

Győződjön meg Ön is a Suzuki flotta előnyeiről, kérjen tesztvezetést a flotta@suzuki.hu e-mail címen vagy látogasson el a www.suzukiflotta.hu weboldalra!

Előző

Új BMW X1- Határtalan lehetőségek

Következő

Az ezerarcú sajt