0
Shares
Pinterest Google+

Ritka sikeres időszak áll a Suzuki mögött, továbbá a közkedvelt Swift, a taroló Vitara és a megújuló S-Cross mellé fontos új flottamodell érkezett: a fejlett és gazdaságos Baleno.

2016 a Suzuki számára emlékezetes év lesz. Az esztendő első hat hónapja után a Suzuki 11,4 százalékos részesedéssel és 5241 forgalomba helyezett autóval* vezet a magyarországi új személyautó-piacon, megelőzve az Opelt, a Skodát, a Fordot és a Volkswagent. Az értékesítések kiugró, 82,7 százalékos bővülése nem csupán a Vitara érdeme. A további fejlődés egyik motorja a júniusban megjelent Baleno.

Új alapok, új motorok

399,5 centis hosszúságával a legfrissebb modell nagyobb a kisautók zöménél, 865-980 kilós tömege azonban arról tanúskodik, hogy a rendkívüli merevségű acélokkal az autó egyszerre lehet könnyű és szilárd. Az alapjaiban új fejlesztésű karosszéria térhasznosítása is remek: az autó elöl-hátul tágas, felnőtt utasoknak is kényelmes, 355 literes csomagtere megközelíti a jóval hosszabb, alsó középkategóriás autókét.

Újdonság a Suzuki európai kínálatában a hibridhajtás. A lítium-ion akkumulátoros hajtásrendszer az 1,2 literes, 90 lóerős benzinesre épül, amit indítómotor-generátor egészít ki segédhibriddé. A Baleno csúcsmodellje az egyliteres, háromhengeres turbómotor. A Boosterjet erőforrás 111 lóereje és 170 Nm forgatónyomatéka csak úgy repíti a Balenót.

Az autó mindent tud, ami ma fontos, de nem drágítják és nem teszik nehezebbé nélkülözhető fejlesztések, amelyek nem nyújtanak kézzelfogható előnyöket. A kiviteli szintek, motorok, váltók és extrafelszerelések kombinálásával az autó lehet a gazdaságosság csodája vagy érintőképernyővel, adaptív távolságtartó tempomattal ellátott hightech gyöngyszem is a céges autóparkon belül.

Tágas és gazdaságos

A Baleno egyik legfőbb vonzereje a fogyasztás. Mind a meghatározó osztrák autós lap, az Auto Revue, mind a vezető magyar online autós újság, a Vezess.hu tesztjében öt liter alatti közúton mért fogyasztásra volt képes az 1,2 literes, nem hibrid benzines. A nyomtatott magazin 4,8, a magyar weboldal 4,9 l/100 kilométeres értékről számolt be, előbbi esetben kézi, utóbbiban fokozatmentes, CVT-automata váltó társult a négyhengereshez. A Baleno turbós benzinmotorjához is rendelhető automatikus váltó, egy igen fejlett hatfokozatú szerkezet. Az automatának két döntő előnye van. Egyrészt óvja a hajtásláncot, ha a vezető nem kímélné az autót, ami céges felhasználás során előfordulhat. Másrészt az egyszerűbb használat főként városi forgalomban nagy könnyebbség a vezetőnek, aki pihentebben érkezhet meg üzletfeleihez. Az automatikus váltó vonzó lehet a cég összes munkatársának, akinek a vezetés inkább feladat, semmint örömforrás.

Érdemes mérlegelni, miben nyújthat többet versenytársainál az új Suzuki. A hasonló árú kisautóknál a Baleno szellősebb belül, nagyobb a csomagtere és alkalmasabb négy felnőtt komfortos utaztatására. A hasonlóan tágas modelleknél viszont kevesebbe kerül és lényegesen takarékosabb. Engedje meg, hogy számokkal is igazoljuk állításainkat, lépjen kapcsolatba velünk a flotta@suzuki.hu címen, ismerje meg az autót a www.suzukibaleno.hu oldalon vagy keresse fel weboldalunkat: www.suzukiflotta.hu! Akár céges feladat, akár szabadidős program adódik, a Baleno biztosan beválik. Mert ilyen egy pont jó autó.

*Forrás: DataHouse, a Belügyminisztérium forgalomba helyezési statisztikája alapján

Előző

A jó salátának az öntet a lelke

Következő

RIMAC a horvát szuperautó