0
Shares
Pinterest Google+

Monte Carlo e-rali

A Toyota France által benevezett, hidrogénhajtású Toyota Mirai gépkocsival versenyző Artur Prusak – Thierry Benchetrit páros az első helyen ért célba az idén első ízben megrendezett, Fontainebleau és Monaco között zajló Monte-Carlo e-ralin. A Toyota France színeiben induló mindhárom Mirai sikeresen célba ért a több mint ezer kilométeres futamon.
Az Air Liquide által kifejlesztett mobil töltőállomásnak köszönhetően a három autó remek teljesítménye jól demonstrálta a hidrogén üzemanyagcella hosszú távú alkalmasságát.
Ilyen jellegű versenyen most először indult hidrogénüzemű gépkocsi. A két kiváló sportember gondjaira bízott Toyota France Mirai kiemelkedően teljesített az ezer kilométert meghaladó távon. A Monte-Carlo e-rali a vonatkozó FIA szabályzatnak megfelelő átlagtartó verseny, amelyen kizárólag zéró károsanyag-kibocsátású járművek indulhatnak.

Kilenc nemzet összesen 35 legénysége nevezett a futamra, többségükben akkumulátoros elektromos hajtású gépkocsival. teljesítették a távot. Franciaországban korábban egyetlen hidrogénhajtású gépjármű sem tett meg ekkora távolságot.
Az FIA Alternatív Energia Kupa 2015-ös és 2016-os világbajnokságán, valamint a 2013-as Monte-Carlo Új Energia Ralin (Toyota Priusszal) már diadalmaskodó Artur Prusak és navigátora, Thierry Benchetrit újabb trófeával gazdagították gyűjteményüket: az általuk vezetett Toyota Mirai a világ első olyan hidrogén üzemanyagú gépkocsija, amely FIA versenyt nyert. Tapasztalataik szerint az egy feltöltéssel elérhető hatótávolság az 500 kilométert is meghaladta.
A Toyota Mirai jelenleg hét európai országban: Németországban, Dániában, az Egyesült Királyságban, Svédországban, Norvégiában, Belgiumban és Hollandiában kapható.
Forrás : autoblog

Toyota C-HR crossover

Hamarosan megérkezik a hazai márkakereskedésekbe a Toyota C-HR crossover, amely a Toyota modellkínálatába éppúgy nem illeszkedik, mint a kompakt szabadidőjárművek sorába.
A modell kupészerű vonásai a formatervezők azon elhatározását tükrözik, hogy a Toyota modellkínálatán belül egyedülálló arculatot teremtsenek.
A Toyota C-HR egyedülálló karaktere jól tükrözi azt a rugalmasságot, amelyet a TNGA (Toyota új globális platform) a formatervezés, a hajtáslánc-fejlesztés és a menetdinamikai terén ad a fejlesztőknek.
A jármű 4360 mm hosszú, 1795 mm széles és 1555 mm magas (hibrid kivitelben), tengelytávja pedig 2640 mm-es, tehát a szubkompakt SUV-ok/crossoverek táborába tartozik.
A C-HR, szögletes felületei, ívei és elegánsan integrált részletei a precizitást és a merész formatervezést tükrözik. A C-HR tanulmány orrkialakítása a Toyota ‘Under Priority’ és ‘Keen Look’ formai filozófiáinak evolúcióját testesíti meg. A felső hűtőmaszk a Toyota emblémából kiindulva csatlakozik a fényszórótest külső széléhez, majd az oldalfalakra fut át. Az első és hátsó keréknél elsötétített küszöbpanel, illetve a karosszérián végigfutó vállvonal is hangsúlyozza a keskeny karosszéria dinamikus hangulatát. A C-HR kupészerű formavilágát erősíti a hátsó ajtó C-oszlopba rejtett kilincse is.
A belső kialakítás is új. A dizájn a vezetőközpontú cockpit és a szellős, tágas utastér egységét kínálja.. A cockpitben, jól kézre álló kivitelben tálalt, modern technológiával találkozunk. Az összes kezelőszerv, valamint a tökéletesített kezelőfelülettel felvértezett, továbbfejlesztett online szolgáltatásokat kínáló 8 colos érintőképernyő egyaránt kissé a vezető felé fordul.   Az első ülések különleges, kétszintű kialakítása elegánsabb felső szakaszból, valamint egy erőteljesebben párnázott, határozott megtámasztást biztosító alsó részből áll.

A belső tér háromféle színkombinációban rendelhető: sötétszürke, fekete/kék, és fekete/barna.
Az új C-HR a kompakt crossover szegmens legkiválóbb audio élményét kínálja, ha megrendelik hozzá az egyedi kialakítású JBL prémium audiorendszert, amely 8 csatornás, 576 Wattos erősítőt és kilenc hangszórót (köztük két, frissen szabadalmaztatott JBL hangterelőt, úgynevezett magashang-kürtöt) kínál. A két 25 mm-es magashangszóró és a hangterelő elemek mellett további két 80 mm-es széles tartományú hangszórót, valamint két 17 centiméteres mélyhangszórót találunk az első üléssornál, míg hátul két 15 centiméteres széles tartományú, illetve egy darab, 19 centiméteres mélyhangszóró helyezkedik el.
A Toyota küldetésének tekinti, hogy minél szélesebb rétegek számára elérhetővé tegye fejlett biztonsági rendszereit. Ennek megfelelően a Toyota Safety Sense rendszer alapfelszerelés a C-HR minden kivitelénél. A rendszer olyan elemeket tartalmaz, mint az ütközés előtti biztonsági rendszer (gyalogosfelismerő funkcióval kiegészítve), az adaptív tempomat, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer kormánykorrekcióval kiegészítve, az automatikus távolsági világítás és a jelzőtábla-felismerő rendszer.
A Toyota C-HR csúcskivitelébe full hybrid hajtásláncot szerelnek, amelynek eredendő tulajdonságai finom, zökkenőmentes vezetési élményt szavatolnak. A hibrid C-HR CO2-kibocsátása mindössze 82 g/km, míg az átlagos üzemanyag-fogyasztás csupán 3,6 l/100 km. A 90 kW/122 LE teljesítményű, új hibrid hajtáslánc nem csupán takarékosabb és könnyebb elődjénél, de sportosabb vezethetőséget is kínál.
A C-HR emellett az eredetileg az Aurisban debütált, új 1,2 literes turbómotorral is elérhető. A 116 lóerős és 185 Nm forgatónyomatékú erőforrás CO2-kibocsátása 125 g/km, az átlagfogyasztás akár 5,5 l/100 km. A motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó vagy CVT automata sebességváltó csatlakozhat. A CVT-vel szerelt kivitelek első- és összkerékhajtással egyaránt rendelhetők. A motorok sorát a 2,0 literes, 144 lóerős, 188 Nm nyomatékú benzinmotor zárja, amely kizárólag CVT váltóval rendelhető, és amelyet csupán bizonyos piacokon (Ukrajna, Kaukázusi-térség) forgalmaznak.
Forrás : autoblog

BMW M2

A 3D Design az egyre népszerűbb BMW M2-höz készített egy vagányabb kiállást adó látványcsomagot, melynek alapanyaga a karbon lett. Ezzel a külsővel az autó egyébként legjobban a bajorok készülő fázisban levő M2 GTS-ére emlékeztet. Ha valaki abban a szerencsétlen helyzetben van, hogy csupán a bajor autógyártó legkisebb sportmodelljét vásárolhatja meg, de nem szeretné, hogy kinézzék miatta a minden bizonnyal komolyabb autókkal közlekedő szomszédok, a 3D Designhoz fordulhat segítségért.

A tuningcég ugyanis készített egy olyan csomagot a kiskupéhoz, amely nem tartalmaz motor-futómű korrekciót, viszont tartalmaz egy első lökhárító toldatot, mellette pár apró légterelőt, valamint küszöbtoldatokat, hátsó szoknyát és egy méretes fix hátsó szárnyat. A tuner leírása szerint az elemek nyövelik a leszorító erőt mind elől, mind pedig hátul – ami jót tesz a kanyarsebességnek és a stabilitásnak, viszont növeli a fogyasztást és jobban koptatja a gumikat.
Ha nem tudnánk, hogy egy külsős munkáról van szó, akár azt is hihetnénk, hogy a bajorok – már bejelentett, de még csak készülő fázisban lévő – M2 GTS modelljét láthatjuk, így már csak egy diszkrét teljesítménynövelésre van szükség, hogy a gyárat megelőzve szert tegyünk a legdurvább prémium, kis sportautóra.
Forrás : autoblog

Előző

WMO jelentés, Nissan és Mitsubishi, női sofőrök

Következő

A Vénhegy lett az otthonunk