0
Shares
Pinterest Google+

Audi R8 V10 Plus

17_jan_technika_kep6Hogyan tudunk megvadítani a lehető legegyszerűbben egy kihegyezett szívómotoros sportautót? Pakolunk rá egy-két turbófeltöltőt és máris megtöbbszörözhetjük teljesítményét. A Dallas Performance így készített egy 1250 lóerős Audi R8 V10 Plus-t.
Még egyszerű, gyári állapotában is képes megszégyeníteni a legtöbb sportautót az Audi 5.2 literes V10-es szívvel szerelt R8-asa a maga 3,2 másodperces százas sprintjével és 330 km/órás végsebességével, ám a Dallas Performance úgy vélte, jóval több rejlik a lemezek alatt ennél. Igazuk lett.
A tuner rögtön rápattintott két turbót a V10-es erőműre, tovább fejlesztette a hengerfejeket, kovácsolt dugattyúkat, hajtókarokat és egyéb finomságokat szerelt be, meg persze megpiszkálta a motorvezérlő elektronikát, így a teljesítmény rögtön felugrott 1250 lóerőre (versenybenzinnel itatva, de még 93-as oktánon is 1100 paripát szabadít az aszfaltra a szuper-Audi)
Hogy pontosan mire lett képes ezzel az autó, arról csak sejtések vannak, de van egy másik, ugyanekkora teljesítményre húzott R8-as, amely 9 másodperc alatt futja a 400 méteres gyorsulást.
Ráadásul a Dallas Performance 2 év vagy 24 ezer mérföld (38 616 kilométer) garanciát ad csomagjára, vagyis valószínűleg nem kell attól tartani, hogy a négykarikás játékszer esetleg a kelleténél előbb beadná derekát.
Forrás: autoblog

A Honda Civic Type R búcsúzik egy extra kiadással

17_jan_technika_kep1Egy korábbi számunkban már gyönyörködtünk a Type R vonalaiban és adataiban, de most sajnos
véget ért a Civic Type R gyártása az angliai Swindonban, melyet egy különkiadással ünnepelnek meg. A Type R egy 100 darabra limitált Black Edition kiadással búcsúzik, melyet valódi gyűjtői darabnak szánnak.
A Civic Type R Black Edition, ahogy a neve is sugallja, mélyfekete fényezést kapott, amelyet itt-ott piros díszítések törnek meg. Piros a 19 colos könnyűfém felnik pereme, piros csíkot látunk az első és a hátsó kötényen, és pirosak a hátsó légterelő szárny oldallapjai is.
A külső stílus az utastérre is jellemző; a fekete alapszínt piros díszvarrás és betétek teszik mozgalmasabbá. A sportszékek piros szövetbetéteket, a kormánykarima piros bőrkötést és középállás-jelzőt kapott, s a szellőzők kerete is piros lett. A 2 literes turbómotorhoz nem nyúltak, az továbbra is 310 lóerőt és 400 Nm nyomatékot küld az első kerekekre.
Az aktuális Civic Type R gyártása befejeződött, a Honda immár az új generációs Civic gyártását készíti elő, amely márciusban kerül a márkakereskedésekbe. Az új Type R modell megjelenése az év vége felé várható.
A Civic Type R Black Edition 32 300 fontért vásárolható meg, vérbeli gyűjtőknek is sietniük kell.

Forrás : autoblog

Ford és a digitális kijelzés

17_jan_technika_kep4A repülőgépek és versenyautók üvegfelületű cockpitjéhez hasonlóan a vadonatúj Ford GT-ben is egy digitális műszer-kijelző uralja az autó műszerfalát, amely gyorsan és egyszerűen közvetíti az információkat, automatikusan igazodva az öt különleges üzemmódhoz. De nem a GT az egyetlen Ford, amelyben megjelenik ez a technológia, a jövőben más Fordokban is feltűnik majd.
Az innovatív, 10 colos műszer-kijelző hatalmas előrelépést jelent az eredeti Ford GT-ben alkalmazott megoldás helyett; abban az autóban még egy sor általános rendeltetésű analóg műszer, kapcsoló és gomb uralta a műszerfalat.
A Ford mérnökei és dizájnerei által megalkotott legmodernebb, 10 colos digitális műszer együttes személyre szabható, elegáns, és az egyes üzemmódokhoz tartozó adatok kiválasztásával lehetővé teszi, hogy a vezető a megfelelő információk alapján gyorsan és hatékonyan hozhasson fontos döntéseket, tökéletesen kiaknázva a Ford GT képességeit.
A dizájnerek célja egy nagy felbontású kijelző megalkotása volt, ami tökéletesen illik a kabin letisztult, céltudatos formavilágához. Az adatok éles kontúrú, erős kontrasztú grafikával jelennek meg.
Az első ötletek kipróbálásához a Le Mans győztesét, Scott Maxwellt meghívták a Ford GT szimulációs laboratóriumba, hogy mondja el a véleményét. Maxwell azt javasolta, hogy változtassák meg a fordulatszámmérőt, mert így a periférikus látással jobban követhető, hogy mikor pörög el az EcoBoost V6-os motor a vörös mezőbe. Az is a versenypilóta ötlete volt, hogy a teljesítménnyel kapcsolatos információk milyen fontossági sorrendben jelenjenek meg.
Az öt üzemmód egyszerűen kiválasztható a volánra szerelt gombokkal, így az autós a tekintetét mindig az úton tarthatja, és egy pillanatra sem kell elengednie a kormánykereket. Minden üzemmódhoz másféle információ-csoport tartozik, attól függően, hogy az adott szituációban melyek a legfontosabb adatok – így a képernyő is ennek megfelelően rendeződik át.
17_jan_technika_kep2A Normal üzemmódban az adatok célszerű, praktikus elrendezésben láthatók. A grafikus megjelenítés egyszerű: a középen elhelyezett nagyméretű sebességmérő jobb oldalán a sebességfokozat-kijelző, baloldalt felül pedig az üzemanyagszint és a hűtőfolyadék hőmérséklete olvasható le. A hokiütő formájú fordulatszámmérő alacsonyabb tartományai kissé tömörítve jelennek meg, mivel ez a rész nem igazán érdekes a vezető számára. A műszeren a 3.000-7.000 1/perc közötti fordulatszám-tartomány a domináns; ez jelenik meg leglátványosabban a kijelző felső részén.
A Versenypálya üzemmódban a kijelző fekete hátteréből élesen tűnnek elő a szöveges és grafikus információk; a vörös színű grafikai elemeket a szem könnyebben megtalálja a száguldó autó képernyőjén. A kiválasztott sebességfokozat és a motor fordulatszáma jól látható, nagyméretű számokkal jelenik meg, jobboldalt alul pedig egymás alatt sorakoznak a hűtőfolyadék hőmérsékletét, az olajnyomást, az olajhőmérsékletet, az üzemanyagszintet és a még megtehető távolságot mutató adatok; e két utóbbi közül az elsőt százalékban, a másodikat pedig pontos értékkel jelzi a rendszer.
A V-Max üzemmód kiválasztásával egy egészen másféle, célirányosabb és letisztultabb kiosztást lát a vezető. A kifejezetten a végsebesség elérésére optimalizált beállításban a nagyméretű, középen megjelenített sebességmérő dominál, a fordulatszámmérő pedig vékony csíkként jelenik meg, hogy a lehető legkevésbé vonja el a figyelmet. A hűtőfolyadék hőmérséklete, az olajnyomás, az olaj hőmérséklete és a turbónyomás mértéke jobboldalt olvasható le, az üzemanyag szintje pedig baloldalt fent látható.
Nem a GT az egyetlen Ford-modell, amelyben megjelenik majd a digitális műszer-technológia. Ez az innováció a jövőben más Fordokban is feltűnik. Forrás: autoblog

Előző

Kínai támogatás, Mercedes-Benz, Ford és a K+F, BMW Group, Samsung akku

Következő

Köszöntő