0
Shares
Pinterest Google+

Az elektromos autóké a főszerep a Frankfurti Autószalonon. Alig van olyan márka, amely ne képviseltetné magát az egyik legnagyobb – autópiacra fókuszáló – kiállításon. Ahogy az elmúlt évekből tudjuk, több jelentős flotta illetve “népautó” is a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a szakma és a nagyközönség előtt.

Lássuk a nagy durranásokat!

 

TOP 5

Alfa Romeo Giulia

Az Alfa Romeo új középkategóriás limuzinja, amelyben összpontosul az olasz gyár minden reménye, hogy újra visszaszerezze a márka régi fényét! Ferrari motorral, hátsókerék-meghajtással, különleges anyaghasználattal igyekeznek elérni az áhított célt. Közvetlen elődjét, a 159-est már két éve nem gyártják, szóval az alkotóknak volt ideje a ráncfelvarrásra.

Nincsenek még rendelkezésre álló konkrét adatok, de tengelytáv tekintetében a kategória legnagyobb méretéről beszél a gyártó. A tágas belső téren túl letisztult műszerfalat találunk, ahol a funkciók és a megoldások maximális vezethetőséget és egyszerű kezelési módot biztosítanak. A Giulia forgalmazása 2016 tavaszán indul.

Audi A4

Középkategóriás limuzin szinte teljesen kicserélt belsővel. A karosszéria könnyebb lett, a motorok modernizáción estek át. Az Audi legkisebb hosszmotoros limuzinja vadonatúj generációval érkezik Frankfurtba, bár külsőleg nem tűnik jelentősnek a változás. 120 kiloval kevesebb lett a tömege, alig 1300 kg. Kütyük terén nagy volt az ugrás: a vezeték nélküli telefontöltés, a tabletes hátsó szórakoztató rendszer és az utastéri wifi is átlagon felüli multimédiás funnkciókat biztosít. Az Audik motorjai 25%-kal erősebbek lesznek, teljesítményük 150-től 272 lóerőig terjednek. Csak a V6-os dízelhez jár automatikusan a quattro hajtás és automatikus váltó, a többi verzió alapáron fronthajtású és kézi váltós.

Bentley Bentayga

SUV-val rukkolt elő a Bentley. A debütálás feltehetőleg a Range Rover fejlesztőinek ad majd még több munkát a jövőben, hiszen egyértelműen az ő piaci tortájukból fog hasítani a Bentayga. A 608 lóerő és a 300 km/óra feletti ígért végsebesség önmagában elégnek tűnik a célközönség becsalogatásához.

5,14 méteres SUV kategóriában rekordhosszúságra a gyártó szerint a maximális kényelem miatt volt szükség. Kizárólag valódi fát, bőrt és fémet találunk az utastérben, bőrkárpitból és szőnyegből 15-féle, fabetétből 7-féle, külső színből 90-féle választható hozzá, a masszírozós vezetőülést 22 irányba lehet állítani.

Nyolcféle üzemmód közül választhatunk vezetési stílusunknak megfelelően, ezek között van terepjáró funkció is, ahol elektronika mellett légrugós futómű is biztosítja a tökéletes alkalmazkodást.

Az ára ugyanolyan elképesztő, mint a felszereltsége, igaz a 70 milliónkért eddig csak haditechnikából ismert extrákat (éjjellátó infrarendszer, radaros tempomat) is kapunk.

Jaguar F-Pace

Szintén most próbálkozik először SUV kategóriában a Jaguar. A szabadidő-autóknak persze más szempontoknak kell megfelelni, mint a márka eddigi típus modelljeinek, de az angol gyártó jól vette az akadályt. A mondén látványelemek mellett a családi szempontok maximális figyelembevétele mellett alkották meg az F-Pace-t. 2016-tól kezdődik a modell értékesítése, amelyből nem kizárt, hogy elektromos verzió is készül.

Forrás: origo.hu, facebook: Jaguar.magyarorszag , facebook: IAAMesse

 

Előző

Aston Martin Vantage V8

Következő

Köszöntő