0
Shares
Pinterest Google+

Évről évre, több ezer olvasó tapasztalatai alapján készíti el a brit Auto Express, Európa egyik legmeghatározóbb vevőelégedettség mérését, a Driver Power ranglistát. Büszkén jelenthetjük ki, hogy hazánk közkedvelt autója, a Suzuki Vitara az első 10 hely egyikét foglalja el a rangsorban.

Lássuk hát, mely tulajdonságaival vívhatta ki Európa tiszteletét a Suzuki Vitara!

A Suzuki életében a Vitara volt az első olyan modell, amit európai igényeket szem előtt tartva terveztek és készítettek el. A következetességnek hamar meg lett a gyümölcse, hiszen a magyar eladási rekordokon túl, Európát is lenyűgözte a Suzuki új autója, mely azóta egy teljesen egyedi (Vitara Limited), valamint S felszereltségben (Vitara S) is elérhető. A Vitara megalkotásánál jelentkező tudatos tervezés, a Suzuki számára már egy állandó és elvárható tendenciává alakult. Ezt bizonyítja a nemrégiben bevezetett új Suzuki Swift és az SX4 S-Cross faceliftes verziója is.

A kiváló minőségű japán motor, váltó és a hajtáslánc elemei egységként működnek együtt a legjobb teljesítmény érdekében. A Vitara megbízhatóságát elsősorban az élénk és kitartó motor adja, az 1.4 literes 140 lóerős boosterjet benzines, mely minden körülmények között dinamikusan dolgozik, és emellett nem feledkezik meg a kiemelkedő üzemanyag-gazdaságosságról sem. Ez a technológia optimális nyomatékkal működik minden sebességfokozatban, így lendületes vezetést tesz lehetővé a városban éppúgy, mint a kanyargós, vidéki utakon. A stabil és dinamikus 1.6 literes 120 lóerős benzines, illetve az ugyanekkora teljesítményű nyomatékos 1.6 literes dízel szintén megtalálható a motorválasztékban. A hatfokozatú automata váltó mellett, öt és hatfokozatú manuális váltókkal is elérhető a Vitara, melyeknél a kapcsolási érzet sokkal finomabbá vált, valamint csökkent a zaj és a vibráció.

A Vitara korszerű felszereltségeit a magasabb szintű biztonság érdekében fejlesztették ki. Bármilyen útfelülettel vagy időjárási nehézséggel állunk szemben, az Allgrip 4×4 rendszerrel biztonságosan fogjuk tudni kezelni a helyzetet. Szinte szó szerint, hiszen négy – vezető által szabadon választott – üzemmódban működhet a rendszer, attól függően, hogy milyennek találjuk az útviszonyokat.

A lejtmenet vezérlő rendszer akkor is hűséges társunk, ha a motorfék már kevésnek bizonyul egy-egy meredekebb terepen. A motor automatikus fékezését megtámogatva könnyedén vehetjük vele az akadályokat. Nem csak lejtős terepen, hanem meredek úton való elindulásnál is kapunk segítséget a Vitarától, mégpedig a hegymeneti elindulássegítővel (AllGrip), így nem fenyeget az a veszély sem, hogy belecsúszunk egy másik autóba, vagy mögöttünk álló tárgyba.

A szabadság és kényelem érzését a prémium felszereltségek széles palettája garantálja. Hét colos kijelző és tolatókamera segíti a könnyed és biztonságos parkolást. Az aktív biztonságról az automatikus vészfék-asszisztens (RBS) és az adaptív tempomat rendszer (ACC) együtt gondoskodik. Az RSB folyamatosan méri a saját és az előttünk haladó jármű közötti távolságot, az adaptív tempomat rendszer pedig az optimális távolság tartása érdekében automatikusan gyorsítja, illetve lassítja a járművét.
Ilyen adottságok mellett, megérdemli a Vitara, hogy az előkelő 6.-ik helyet foglalja el a Driver Power ranglistáján.

A cikk a Magyar Suzuki Zrt. támogatásával készült.

Előző

A sokoldalú édeskömény

Következő

Júliusi flotta híreink