0
Shares
Pinterest Google+

Mi lehet jobb egy gyönyörű, mozgalmas, tágas és dinamikus Mégane-nál? Hát a kombi változat, a Megane Grandtour!

A negyedik generációs Mégane telitalálat. Bár az elődök vonásait nyomokban felfedezhetjük rajta, mégis nyugodt szívvel ki merjük jelenteni, hogy ez az új, rendkívül látványos karosszéria forradalmi változást hozott. Sportos elegancia és a modern idők határtalan lendülete jellemzi. Igazi egyéniség, pont olyan, amilyennek egy jó francia autónak lennie kell.

Különleges formájú fényszórók, markáns hűtőmaszk, csinos, hosszú szoknya, no és persze egy hatalmas embléma díszíti az orrát. A látványos domborulatokat nem csak a motorháztetőn, de végig a kocsi oldalán is megtalálhatjuk, a meg-megtörő fény nagyon jól áll a Mégane-nak. A kombi feneke a relatíve keskeny hátsó szélvédőnek és a csodás formájú lámpáknak köszönhetően éppoly karakteres lett, mint az autó többi része, a hatalmas, alaphelyzetben is 521 literes csomagtér így szerves része a dizájnnak.

A belső tér végtelenül igényes, a franciák jó tapintású, puha műanyagokat használnak az alacsonyabb felszereltségű modelleknél is. Az utastérben több helyen változtatható színű hangulatvilágítást építettek be. A műszerfal formavilága extravagáns, de ez szerencsére nem ment az ergonómia rovására. Az ülések nagyon kényelmesek és jól variálhatók, így a csomagtartót néhány könnyed mozdulattal akár 1504 literesre is bővíthetjük. Az ajtók súlyos magabiztossággal csukódnak.

A drágább változatokban egy 8,7 colos tablet szolgál kommunikációs felületként – ezen keresztül férhetünk hozzá többek között az autó alap beállításaihoz vagy működtethetjük a navigációt –, de ez csak a meggy a habon. Az új Mégane-hoz elképesztő mennyiségű luxus kiegészítőt rendelhetünk a masszázs funkcióval ellátott vezetőüléstől az automatikus parkoló rendszeren keresztül a táblafelismerő rendszerig – sok olyan kütyüt is találhatunk az extra listán, amit általában csak az eggyel nagyobb kategóriájú autókhoz kínálnak a gyártók.

Már az elődé sem volt rossz, az új modell módosított futóműve azonban még sportosabb és még kényelmesebb lett. A jobb és komfortosabb vezethetőség érdekében a kormány érzékenységén és pontosságán is javítottak a mérnökök, az igazi újdonság azonban a drágább autóknál is ritka, a kategóriában pedig egyedülálló négykerékkormányzás.

A 4Control rendszer elektromos motorok segítségével a kocsi hátsó kerekeit kormányozza. 80 km/h alatt az elsőkkel ellentétes irányban fordítja el a hátsó kerekeket, emiatt sokkal könnyebben, kisebb helyen el lehet fordulni a Mégane-nal. 80 km/h fölött a négy kerék egy irányba fordul. Itt már nem az a cél, hogy minél kisebb helyen elforduljunk, a rendszer azon dolgozik, hogy kanyarban megakadályozza a farrész kitörését ezzel is biztonságosabbá téve az autózást.

Benzinmotorok terén rendkívül széles a paletta az új Mégane Grandtournál, 100-tól 205 lóerőig válogathatunk, 1,2-től 1,6 literes lökettérfogatú motorok közül. Dízelből is négy lesz, 1,5 és 1,6 literesek 90-től 165 lóerőig. A benzines valamint a dízel motorokhoz is kínál a kézi váltók mellett duplakuplungos robotizált váltót a gyártó.

Bár vitán felül nem ez a legpraktikusabb kivitel, a legizgalmasabb mégis a 205 lóerős, 280 newtonméter csúcsnyomatékú GT, mely 7,1 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, végsebessége 233 km/h. Dízelből talán a 110 lóerős modell a legérdekesebb rendkívül alacsony, 86 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásával és 3,3 literes fogyasztásával.

Az új Mégane Grandtour 1,6 literes, benzines, 114 lóerős alapváltozata rendkívül kedvező áron, kevesebb mint ötmillió forintért elvihető, de egy jobban felszerelt dízel sem kerül többe hatmilliónál, ami egy ilyen tágas és praktikus, hatalmas csomagtartóval felszerelt autóért egyáltalán nem sok.

A cikk az Autó Triplex Kft. jóvoltából jelent meg.

Előző

Praktikus, divatos és az ára is jó - Renault Captur

Következő

Egy óriás-MINI - Teszt: MINI Cooper SD Clubman