0
Shares
Pinterest Google+

Rózsaszínre festette a Mercedes AMG DTM autóit a BWT

17_jul_tech_kep1A június végi DTM futamon is feltűntek a Mercedes AMG rózsaszín versenyautói: a feltűnő szín a BWT vízkezeléssel foglalkozó vállalat támogatásának köszönhető. A technikai sportok mellett ugyanis az innováció a BWT számára is kiemelt terület, hiszen a vállat több mint 25 éve fejleszt piacvezető vízkezelő rendszereket. Az autósport anyagi támogatásán túl a csapat istállójában magnéziummal dúsított szűrt ivóvizet fogyaszthatnak a pilóták és a vendégek, emellett a kecskeméti MERCEDES, a győri AUDI, és a gödöllői SUZUKI gyárban is használják a vízkezelő cég technológiáját. A jövő közlekedéséhez pedig speciális üzemanyag cella membránokat fejleszt a vállalat, melyek az elektromos autók és a vízzel hajtott autók elengedhetetlen alkatrészei. Így a BWT fenntartható és megbízható partner a vízbiztonság, a higiénia és az egészség területén.

A rózsaszín, mint egyedi ismertetőjegy
A BWT szakított a hagyományosan a vízhez, vízkezeléshez kapcsolt kék-fehér színvilággal és a merész, feltűnő rózsaszínt választotta ismertető jegyének. A nem mindennapi színválasztással a márka szeretné felhívni a figyelmet vizeink és környezetünk védelmére, valamint az egészséges, fenntartható, tudatos vízhasználatra és magnézium fontosságára. Ez a filozófia jelenik meg az autósportok immár hagyományos szponzorációja területén is – a BWT ugyanis az AMG Mercedes DTM csapata mellett más technikai autósportokat is támogat. A cég a DTM-ben 2015, a Formula 1 támogatásában 2017 óta van jelen.
www.bwtviz.hu, www.ogilvypr.hu

Elkezdték gyártani az olcsó Teslát

17_jul_tech_kep5A napokban gördülhet ki a gyárból a Tesla új, az eddigieknél lényegesen olcsóbb elektromos autója, a Model 3. A hírt a vállalat vezetője, Elon Musk jelentette be.
A gyártás fokozatos bővítését tervezik: augusztusban havi 100, szeptemberben havi 1500, majd decemberben elérheti a gyártás a havi 20 ezret, jövőre pedig már heti 10 ezer szerepel a tervekben.
A Model 3 alapára 35 ezer dollár (csaknem 9,5 millió forint), amely az eddigi Tesla-árakhoz képest jelentős csökkenést jelent.
A Tesla korábbi Model S és Model X nevű típusainak piacra dobása kezdetben gyártási késedelmek és kezdeti minőségi problémák miatt csúszott, emiatt egyes elemzők szkeptikusak voltak a Model 3 sorozatgyártásának júliusi kezdésével kapcsolatban is.
A Handelsblatt múlt csütörtöki beszámolója szerint a német BMW AG az idén szeptemberben tervezi bemutatni 3-as modellszériának a Tesla elektromos autóival közvetlenül versenyre kelő elektromos változatát, a Frankfurti Autószalonon.
A 400 kilométeres hatótávval rendelkező 3-as BMW a Handelsblatt szerint a Tesla Model 3 nevű típusának jelent közvetlen konkurenciát. A Tesla Model 3 hatótávolsága egy töltéssel 133 kilométer.
A Bloomberg úgy tudja, hogy a Tesla-autók gyártása egy kínai céggel közösen történik majd, vegyes vállalati formában. Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója a múlt év elején először beszélt arról, hogy három éven belül Kínában is gyárt elektromos autókat az amerikai cég. A kínai gyártás lényegesen csökkentené a Tesla autók árát az ázsiai országban, mivel mentesülnének a magas, 25 százalékos importvám alól.  A Tesla tavalyi kínai bevétele 1 milliárd dollár körüli volt, megháromszorozódott egy év alatt.
Áprilisban az elektromos járműveket gyártó Tesla átvette a legértékesebb amerikai járműgyártó címét az addigi listavezető General Motorstól és Fordtól.
A Tesla részvényárfolyama a New York-i értéktőzsdén hétfő délután 5 óra után 0,11 százalékos mínuszban, 361,20 dolláron állt.
Forrás: elektromosautok.com

Elektromos hajtásra vált a Volvo

17_jul_tech_kep22019-től minden új modelljét villanymotorral szereli fel. Ezzel véget ér a cégnél a tisztán belső égésű motorral hajtott járművek korszaka, az elektromos meghajtás pedig a Volvo üzleti tevékenységeinek egyik legfontosabb pillérévé válik.
A bejelentés történelmi jelentőséggel bír az elektromos hajtástechnológiák felé forduló autóiparban, és rávilágít arra, hogy a belső égésű motor feltalálása után több mint egy évszázaddal a villamosítás hogyan írja meg az automobil történetének új fejezetét.
A Volvo teljes modellkínálatát lefedően készül bevezetni villamosított – tisztán elektromos, hálózatról tölthető hibrid, és hibrid hajtású – gépkocsikat. 2019 és 2021 között öt különböző, tisztán elektromos modellt dob piacra: közülük három Volvo márkanév alatt kerül forgalomba, míg másik kettőt – kifejezetten nagyteljesítményű típusokat – a Volvo sportmárkája, a Polestar jegyez majd.
Ezt az öt elektromos autót a márka teljes modellpalettáját lefedő, benzin-elektromos, illetve dízel-elektromos plug-in hibrid és 48 voltos enyhe hibrid variánsok egészítik ki, így a Volvo a világ egyik leggazdagabb, részben vagy teljesen elektromos meghajtású modellpalettáját tudhatja majd magáénak.
A jövőben tehát egyetlen Volvo sem kerül forgalomba villanymotor nélkül: a tisztán belső égésű motorral szerelt típusokat fokozatosan kivezetik a piacról, helyükre elektromos meghajtással támogatott belső égésű motorok lépnek.
A bejelentés újfent rávilágít a Volvo Cars azon elkötelezettségére, hogy minimalizálja környezeti hatását, és tisztábbá tegye a jövő városait. A Volvo kiemelt feladatának tekinti, hogy visszaszorítsa modelljeinek és tevékenységeinek széndioxid-kibocsátását. Célja, hogy 2025-re teljes mértékben klímasemleges vállalatként működjön.
A mai bejelentés hátterében álló döntés kapcsolódik ahhoz a korábbi hírhez, hogy a Volvo önálló, nagyteljesítményű elektromos járműveket fejlesztő, globális márkává fogja átalakítani a Polestart.
Forrás: autoblog.hu

smart fortwo cabrio electric drive

17_jul_tech_kep4Mindenki tudja, hogy a smart fortwo fő terepe a város, mindenki tudja, hogy a villanyautók fő terepe a város. Milyen lehet így az elektromos smart fortwo, pláne kabrióként? Szerethető, hiszen vele tényleg mindenhol lehet parkolóhelyet találni, vele bárhol meg lehet fordulni, és még tankolni sem kell. A 2,7 méter hosszú miniautó fordulóköre 7 méter alatti.
Aki ismeri a mostani smart fortwo-t, az ismeri az elektromosat is. A Renault Twingóval közösen készülő modell, így aztán sok Renault-elem található az utastérben. Egyebek mellett a kilincsek, a bajuszkapcsolók, az infotainment, a beltéri lámpák, vagy akár a gyújtáskulcs is. A hajtásképlet mesés: farmotor, hátsókerékhajtás. 60 kW-os, azaz 82 lóerős, 160 Nm nyomatékú villanymotor kaparhatja a hátsó kerekeket. Pontosabban kaparhatná, ha nem lenne éber ESP. Súlya 1115 kilogramm. A miniautó azért lassabb mint amilyet várnánk. Az azonnali 160 Nm nyomatéktól, a 11,8 másodperces 100 km/órára gyorsulását biztosan hozza, 60 km/órára pedig 4,9 másodperc alatt ér. Végsebessége 130 km/órában maximalizált. A magas homlokú városi csöppség átlagfogyasztása így sem kellően alacsony, 130 Wh/km.

Előző

Sommelier kollégánk FREDERICKSBURG-i tudósítása

Következő

Leon Cupra, BMW 6 Gran Turismo, Veszprém Rallye, Euro NCAP