0
Shares
Pinterest Google+

Elektromos egyterű a Chryslertől

17_febr_tech_kep2Elektromos hajtású, önvezetésre is képes egyterűt mutatott be a Chrysler a Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon (CES). A Portal Concept 100 kWh-s akkumulátort kapott, így egy feltöltéssel 400 kilométert is képes megtenni. Hogy lesz-e belőle sorozatgyártású változat és mikor, egyelőre nem tudni.
Mostanáig nagyon kevés információ látott napvilágot a Chrysler Portal Conceptről, néhány dolog azonban rögtön megállapítható vele kapcsolatban. Kinézete meglehetősen futurisztikus, technikája pedig a létező legfejlettebb. Egy masszív dupla tolóajtón keresztül lehet könnyedén beszállni. A sík padlón hat darab különálló ülést helyeztek el, amelyek tologathatók vagy akár ki is vehetők.
A műszerpult és a középkonzol teljesen digitális, előbbi tulajdonképpen egy szélesvásznú kijelzőből áll, utóbbi pedig egy nagyméretű érintőfelület. Nem kevesebb, mint 10 dokkoló állomás van a fedélzeten az okostelefonok és tabletek számára.
A padló alatt helyezték el a 100 kWh-s lítium-ion akkucsomagot, amely 400 kilométeres hatótávolságot garantál. 350 kW-os gyorstöltővel kevesebb mint 20 perc alatt 250 kilométeres hatótáv nyerhető. A járművet egyetlen villanymotor hajtja. A Portal autonóm vezetésre is képes bizonyos körülmények között, leginkább autópályán. Ez a technológia folyamatosan fejlődik, a Portal pedig természetesen frissíthető, akárcsak a Tesla modelljei.

Az új BMW 5-ös Touring

17_febr_tech_kep1A BMW 5-ös Touring az elmúlt két és fél évtizedben a dinamikus menetteljesítmény, az elegáns kiállás és az intelligens funkcionalitás páratlan egységét képviselte az utakon, az ötödik modellgeneráció pedig mindezt most vadonatúj szintre emeli.
A BMW 5-ös Touring az elmúlt két és fél évtizedben a dinamikus menetteljesítmény, az elegáns kiállás és az intelligens funkcionalitás páratlan egységét képviselte az utakon, az ötödik modellgeneráció pedig mindezt most vadonatúj szintre emeli. Akárcsak a nemrégiben leleplezett új BMW 5-ös limuzin, úgy a méltán népszerű modellsorozat tradicionális jegyeket hordozó második karosszéria-változata is exkluzív kijelző- és járművezérlési koncepciókkal, úttörő vezetést támogató rendszerekkel és kivételes fejlesztéseken átesett járműkapcsolati megoldásokkal nyűgözi le a bajor gyártó ügyfeleit.
„A BMW 5-ös Touring legújabb változatát ezúttal is kifejezetten az európai piac számára fejlesztettük ki, hiszen a koncepció az öreg kontinensen már nem kevesebb, mint egynegyed évszázadnyi sikertörténetnek örvend. Biztos vagyok benne, hogy kivételes sokoldalúságával az ötödik modellgeneráció minden korábbinál népszerűbb lesz azon ügyfeleink körében, akik nagyra értékelik a BMW 5-ös Touring jellegzetesen tágas utastér-elrendezését, variálható csomagterét, tekintélyes megjelenését és legendás vezetési élményét” – mondta Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja.
Az új BMW 5-ös Touring 2017 márciusában, a 87. Genfi Nemzetközi Autószalonon ünnepli világpremierjét. A modell piaci bevezetése 2017 júniusában kezdődik, eleinte a BMW Group legkorszerűbb motorcsaládjának négy választható erőforrásával, két motorváltozat esetében pedig a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással. Az új BMW 5-ös Touring motorpalettája az év folyamán újabb és újabb hátsókerék-meghajtású, illetve összkerékhajtású hajtáslánc-változatokkal gazdagodik majd.
forrás: bmwgroup.com

ABT Volkswagen Golf GTI Clubsport S

17_febr_tech_kep3A 70-es évek GTI-je nem csak a veteran rajongóknak dobogtatja meg a szivét, hiszen vagyunk néhányan akik csillogó szemmel nyomtuk a gázt.
A Golf GTI Clubsport S csaknem háromszor olyan erős, mint a 70-es évek eredeti GTI-je, mégsem egy nehezen manőverezhető izomkolosszus, hanem egy agilis, finoman beállított műszer, amely a Nürburgring Nordschleife körrekordját is tartja a fronthajtású autók között. Az ABT persze szükségét érezte, hogy optimalizálja a motort, 370 lóerősre hizlalta a bajnokot.
Az ABT szoftvere 310-ről 370 lóerőre húzza fel a 2 literes turbómotor teljesítményét, a nyomatékát pedig 380-ról 460 Nm-re emeli. Ez nemcsak a gyorsulásra, hanem a végsebességre is jó hatással van, a Clubsport S immár 268 km/órás sebességgel tud száguldani.
A legtöbben persze nem engedhetünk meg maguknak egy exkluzív Clubsport S modellt, de az ABT kínál megoldást. A normál GTI Clubsport például 265 lóerőre és 350 Nm-re képes, amiből a Volkswagen-csoportos autók legnagyobb nemesítője 340 lóerőt és 430 Nm nyomatékot hoz ki. Ezzel a kocsi máris lehagyja a széria Clubsport S modellt.
Clubsport S futóműve aligha szorul tökéletesítésre, az ABT csupán sportrugókkal és plusz stabilizátorrudakkal egészítette ki, főként a jobb megjelenés érdekében. Az ügyfél kérhet emellett első sport fékrendszert 37 centiméteres tárcsákkal és 6-dugattyús nyergekkel, s választhatja valamelyik könnyű, kovácsolt alumínium ABT kerékszettet, 18, 19 vagy 20 colos kivitelben.
forrás: autoblog

A legmérgesebb Mustang

17_febr_tech_kep4Pontosan öt évtizede látta meg a napvilágot az első Shelby Super Snake, amely alkalomból a Shelby American cég egy 50. évfordulós különkiadást készített az aktuális Mustangból. Egy vegytiszta izomautó, amely 750 lóerejével pillanatok alatt elfüstöli a hátsó abroncsait. Csak 500 darab készül belőle, 69 995 dolláros alapáron.
A Ford Mustang GT modellen alapuló Super Snake hiába bivaly erős, nem csak egyenes vonalban gyors. Professzionális független felfüggesztése versenypályás használatra is alkalmassá teszi, s fékrendszere is állja a megpróbáltatásokat. Wilwood rendszerrel szerelték fel, elöl 6-, hátul 4-dugattyús féknyergekkel, 20 colos kovácsolt kerekein pedig Michelin Super Sport abroncsok feszülnek.
A Super Snake motorházteteje alatt a Mustang GT 5 literes Coyote V8-as motorja dolgozik, ám egy kompresszorral jelentősen megdobták a teljesítményét. Alapkiépítésben 670 lóerőt teljesít, de kívánságra Whipple vagy Kenne Bell feltöltővel 750 lóerő fölé emelik a teljesítményét. S mindezt hagyományos üzemanyaggal is tudja; ekkor 3,5 másodperc alatt katapultál 100 km/órára és 10,9 másodperc alatt futja a negyed mérföldet. De a kocsi kanyarban is rendkívül stabil, 1,2g-s keresztgyorsulásra képes.
A Super Snake nem rejtegeti átlagon felüli képességeit, csak úgy dagad az erőtől. Kidomborított motorháztetőt kapott integrált légnyílásokkal, ami már sejteti, hogy 431 lóerőnél azért többet tud. Ezen kívül egyedi hűtőrács, splitteres első lökhárító, küszöbspoilerek, hátsó légterelő és diffúzoros hátsó szoknya jelzi, hogy egy Shelbyvel állunk szemben. A csíkok és jelvények pedig egyértelműsítik, hogy a Shelby Mustangok királyát látjuk.
Az 50. évfordulós Super Snake csomag 36 795 dollárba kerül, amihez ha hozzáadjuk a Mustang GT árát, 69 995 dollárt kapunk eredményül. Ezért a pénzért a kedves vevő egy 670 lóerős Shelby Super Snake tulajdonosa lehet. A 750+ lóerős csomag feláras, amely esetben a kocsit megerősített hűtőrendszerrel, Ford Performance féltengelyekkel, egyrészes meghajtó tengellyel és versenyfutóművel is ellátják. Az utastérbe 4-pontos bukókeret építhető, a hátsó üléssor pedig eltávolítható.
A megrendelő bármelyik Mustang gyári színt választhatja, kérhet kézi vagy automata váltót, az átalakításra pedig 3 éves vagy 36 ezer mérföldes Shelby garanciát is kap. Autója pedig bekerül a nemzetközi Shelby jegyzékbe és számozott plakettet kap.
forrás: autoblog

Előző

Mokos családi pincészet

Következő

CNG, Sandro Chia, Takata, motoros zarándokút