0
Shares
Pinterest Google+

Nem vesz részt a Ford a Párizsi Autószalonon

Nem lehetett könnyű döntés, de a Ford vezetése bejelentette, idén nem képviselteti magát a márka a rangos seregszemlén. Nem mondhatjuk azt, hogy a világ egyik legnagyobb kiállítását eddig nem vették volna komolyan, hiszen 2014-ben éppen ott mutatták be a Mondeo végleges változatát.

Idén azonban úgy érezték, az októberi dátumot nem tudják beilleszteni naptárukba. Előre beütemezték a fontosabb bemutatóikat, így komoly premiert nem tudnának Párizsban tartani. A vállalat európai részlegének igazgatója szerint az a legfontosabb, hogy a legjobb helyen és időpontban mutassák be újdonságaikat a nagyközönségnek. Ezt pedig nem tudták összeegyeztetni az október elsején megnyíló Párizsi Autószalonnal.

Érdekességként mindenképpen meg kell jegyezni, hogy a franciaországi mulasztás ellenére a Ford igyekszik növelni a jelenlétét a különböző szalonokon. Januárban a Las Vegas-i CES elektronikai show-n is részt vettek, de ott lesznek Barcelonában egy február végi technológiai kiállításon is. Annak viszont nem látják értelmét, hogy jelentős összegeket öljenek egy párizsi megjelenésbe, igazi újdonság nélkül.

2014-ben egyébként az új Mondeo mellett az S-Max, a C-Max, a Grand C-Max, valamint a Mustang, a Focus ST és az Edge hobbiterepjáró is ott volt a Ford párizsi standján. Éppen ezért kicsit talán meglepő is a mostani húzásuk.

Angliában nincs kegyelem: közmunka az óratekerőnek

Nem csak nálunk probléma az óratekerés, de Angliában legalább látni egy kevés reményt a megoldásra. Egy példa mindenesetre van a retorzióra: 150 óra közmunkára és hat hónap felfüggesztett börtönbüntetésre ítéltek egy londoni óratekerőt.

London Tottenham kerületében történt, hogy egy helyi autókereskedő meghirdette BMW X5-ét 96 ezer mérföldes (154 ezer kilométer) futásteljesítménnyel. Az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság fedezte fel, hogy ugyanezt az autót egy korábbi aukción 153 ezer mérfölddel (246 ezer kilométer) adták el. Innen indult a munka érdemi része: vevőjelöltnek kiadva magukat mentek el a kereskedőhöz megnézni a 8500 fontért hirdetett BMW-t, amit aztán az eladó a helyszínen is a hamisított óraállással akart értékesíteni. A helyi lap szerint ennyi elég volt ahhoz, hogy bűnösnek találják, hiába állította szembesítéskor, hogy őt is becsapták.

Egy ilyen százezer kilométeres tekerés a magyar használtautó piacon még csak nem is számít soknak. Sőt, ennél többnyire két-háromszor nagyobb visszatekerésekbe lehet futni egy-egy lekérdezésnél. Pedig a Btk. évek óta érvényes vonatkozó passzusa miatt ez elvben itt is bűncselekménynek számít: egy évig terjedő szabdságvesztéssel büntethető, de konkrét esetről még sehol sem számoltak be, miszerint bárkit elítéltek volna Magyarországon óratekerés miatt.

Ezer kilométer napelemes út épül

A rossz hír az, hogy nem itthon készül ilyen mennyiségű napelemes útfelület, hanem Franciaországban, de ott már megvan a pénzügyi háttér ezer kilométer ilyen burkolat felfektetésére.

A Wattway fantázianevű technológiát a Colas nevű út- és vasútépítő cég és a francia Nemzeti Napenergia Intézet fejlesztette ki, és a nagy előnye, hogy viszonylag egyszerű a telepítése: a paneleket egyszerűen a meglevő aszfalt-felületre lehet ragasztani. A napcellák vastagsága hét milliméter, és állítólag ugyanolyan a tapadásuk a humiabroncs-felülettel, mint a hagyományos útburkolatnak. Emellett károsodás nélkül elviselik bármely szokványos közúti jármű – akár a legnehezebb kamionok – tömegét, azaz elméletben semmiféle különbséget nem érzékelnek majd a napelemes utakon haladók.

A számítások szerint egy négy méteres napelemes útburkolat fedezi egy háztartás teljes energiaszükségletét – ha a fűtést nem számolják – azaz ezer kilométer mint egy 2,5 millió háztartás kiszolgálására lehet elegendő. A megoldást tavasszal még tesztelik egy rövidebb útszakaszon, mielőtt a nagy építkezés beindul, de a francia Környezetvédelmi és Energiagazdálkodási Ügynökség költségvetésében már rendelkezésre áll az ezer kilométernyi út napelemesítéséhez szükséges összeg.

Ötmillió autót érinthet a visszahívás

A Continental légzsákvezérlő-moduljának potenciális meghibásodása miatt világszerte ötmillió autót szólítanak szervizbe.

Nagy a tét: a légzsák magától, indokolatlanul is kinyílhat, vagy szükség esetén is zárva maradhat a vezérlőmodul meghibásodása miatt. Összesen ötmillió, zömében Honda, Fiat, Mercedes-Benz és Volkswagen modelleket szólítanak szervizbe. Ezúttal nem a japán Takata volt a modulok beszállítója, hanem a Continental.

A Continental Automotive Systems Inc. képviselője tájékoztatta az amerikai National Highway Traffic Safety Administration közlekedési felügyeletet a potenciális hibáról, ezért első körben az Egyesült Államokban indul a visszahívás; az Egyesült Államokban mintegy kétmillió autót érinthet. A Honda világszerte összesen 364 ezer, ebből az Egyesült Államokban 341 ezer 2008-2010 között gyártott Accordot hív vissza a problémával kapcsolatban.

A Fiat-Chrysler 112 ezer 2008-2009-es Dodge Journey és Dodge Grand Caravan, valamint Chrysler Town & Country modellt hív vissza az USA-ban. A többi érintett gyártó még nem tette közzé, hogy mely modellekből, mennyit kell átnézzenek.

Előző

Légy önmagad! - Bemutató: Renault Mégane 2016

Következő

Mayer Pincészet, borház és panzió - Villány