0
Shares
Pinterest Google+

Minden jól működő cégnél szempont a hatékonyság növelése. Amióta a Suzuki Magyarországon is bemutatta a Balenót, a járműflotta hatásfokának javítása nem jár lemondással.

Imponálóan fejlődik a Suzuki hazai kínálata. Ősszel megújult a sikeres S-Cross, októberben a Párizsi Autószalonon leleplezik az új Ignist és június óta a hazai kereskedőhálózatban is elérhető a márka legmodernebb kompakt autója, a Baleno. A modell tökéletesen illik abba az európai trendbe, hogy magánemberek és vállalatok is mérsékeltebb környezetterhelésű, gazdaságosabb autókra váltanak. Ám egy kisebb autó nem feltétlenül nyújt kevesebbet, erre iskolapéldaként szolgál a Baleno.

Igazán tágas

3995 milliméter hosszúságú karosszériája tágas utasteret nyújt, a belső helykínálat büszkén vállalja, hogy alsó középkategóriás modellekkel is összehasonlítsuk. A hátsó lábtér tágassága és a 355 literes, sokoldalúan variálható csomagtartó kellemes meglepetés az első találkozáskor.

Négy méter alatti hosszával és lenyűgöző fordulékonyságával a Suzuki Baleno szűk utcákban, zsúfolt parkolókban is kitűnően manőverezhető. Fordulókörének átmérője mindössze 9,8 méter. Az autó kezelőszervein elsőre ki lehet igazodni, mert az adaptív távolságtartó tempomattól a nagy érintőképernyős navigációsrendszeren át a műszerfali menürendszerig minden apró részlet átgondolt. A hightech extrák kiismerése és használata intuitív, a Baleno mindenben a kezünk alá dolgozik.

Túlsúly nélkül

Ebben az autóban egymást látszólag kizáró szempontokat békítettek össze a japán mérnökök. Az új fejlesztésű padlólemez szilárd karosszériát eredményez, amellyel az autó motorváltozattól és felszereltségtől függően csupán 865-980 kilós. Az utasok biztonságát a kiugróan merev vázstruktúra mellett a belépőmodellhez is alapáron járó első, oldalsó és függönylégzsák valamint az ESP szavatolja, a radaros fékasszisztens extraként érhető el.

Kétféle motorral, kézi vagy automatikus váltóval illetve hibrid változatban kapható a 2016-os Baleno. Az 1,2 literes, négyhengeres szívómotor 90 lóerejével igen fürge és parádésan keveset fogyaszt: több sajtóteszt tanúsága szerint 4,8-4,9 l/100 kilométeres átlagfogyasztásra képes vegyes forgalomban.

Hibrid és turbómotor

Ez a motorváltozat kiegészíthető SHVS hibrid hajtásrendszerré, így a villamos gép – egy önindító-generátor egység – 50 Nm forgatónyomatékkal besegít az autó gyorsításába, gázelvételkor és fékezéskor árammá alakítja a mozgási energiát, amit lítium ion nagyfeszültségű akkumulátorban tárol, hogy gyorsításkor újra felhasználhassa a hibridrendszer. Az SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) elsősorban városi forgalomban takarít meg üzemanyagot.

Dinamizmusával és takarékosságával hódíthat a Boosterjet-turbómotor. A háromhengeres motor is új fejlesztés, 112 lóereje és 200 km/órás végsebessége sejteti kiváló erőleadását. A maximális forgatónyomaték 170 Nm, ami könnyed országúti előzéseket és autópályás sebességnél is erőteljes gyorsulást garantál.

Úgy tartják, a gazdasági életben semmi nem rosszabb a kiszámíthatatlanságnál, mert a bizonytalan tényezők aláássák a tervezés sarokköveit. A Suzuki pontosan tudja, hogy a vállalati járműflottában az autók kifogástalan biztonsága, kényelme és vezethetősége magától értetődő érték. Ám a japán, egyszersmind hazai autómárkával elkerülhet egy bizonytalansági faktort.

Ha vállalati járművek beszerzésekor Ön is bizalmat szavaz a Suzukinak, autóink igazolt megbízhatósága, csekély karbantartási és elhanyagolható javítási költsége, köztudottan alacsony fogyasztása hamar igazolja döntése megalapozottságát. Cége bevételeinek jobb helye is lehet egy sűrűn látogatott autószerviz kasszájánál. Lépjen kapcsolatba velünk a flotta@suzuki.hu e-mail címen vagy a www.suzukiflotta.hu weboldalon! Kollégáink örömmel megválaszolják kérdéseit.

A cikk a Magyar Suzuki Zrt. jóvoltából jelent meg.

Előző

Köszöntő

Következő

Kulináris kalandozás a Miele Főzőiskolával