0
Shares
Pinterest Google+

A Scenic negyedik generációja eszméletlenül jól néz ki. Persze tágas és praktikus is, tud mindent, amit az elődei, de ez a dizájn, ez egyszerűen fenomenális.
Régen minden olyan egyszerű volt. A jazz jazz volt, a pop zene pop zene, ahogy a sportkocsi is sportkocsi volt, a kombi meg kombi. És mi mindig első hallásra, első ránézésre pontosan tudtuk, mivel állunk szemben. Aztán jöttek a modern idők, a stílusokat elkezdték ötvözni és mára eljutottunk oda, hogy mindenben van egy csipet ebből, egy csipet abból, a végeredmény pedig sokszor megdöbbentően sokszínű.

Nem mondhatnánk, hogy a különböző stílusok ötvözése mindig jól sül el, rengeteg fura torzszülött jelenik meg az élet legkülönfélébb területein, ám vannak olyan esetek is, amikor az alkotók pontosan betalálnak a százas kör közepébe. Így volt ez a Scenic-kel is, ami, bár funkcióját tekintve buszlimuzin, vagyis családi autó, egy igazi sportkocsi mindenre elszánt tekintetével néz ránk.
Az íves hűtőmaszk, a hatalmas szemek és a csinosan domboruló gépháztető gondoskodnak arról, hogy a Scenic úgy nézzen ki, mintha valami kisautó széttuningolt változata lenne. A tetővonal merész íve, a krómozott, díszes küszöbök szemet gyönyörködtetők.. Egyedül hátulról láthatjuk, hogy ez valójában egy családi autó, a bővített farrészt már nem sikerült tökéletesen álcázni, de persze ez mit sem von le a látványból: az új Scenic egyszerűen csodaszép lett, a szép formák tervezésének csúcsa
A 20″-os felniken gurulva, a hatalmas szélvédő, a páratlan vonalvezetés, az összetéveszthetetlen első és hátsó fények teszik ezt a modellt igazán egyedülálló jelenséggé.
A MULTI-SENSE® technológiának köszönhetően 5 féle vezetési mód közül választhatunk („Komfort”, „Semleges”, „Sport”, „Egyéni”, „Eco”).

Az Új Renault SCENIC 50 km/h felett működésbe lépő aktív pályaívelemző rendszerének köszönhetően a fáradtság miatt fellépő minden rendellenességet kijelez és figyelmeztet. Nem elhanyagolható szempont , hogy mindenki szeretne hazaérni..
A Renault Scénic egyik legnagyobb vonzerejének tartott jól variálható, ötletes apróságokkal zsúfolt belső tere megmaradt. Tengernyi kisebb-nagyobb rekeszbe lehet elrejteni az utazáshoz nélkülözhetetlen, és totál felesleges kacatok halmait. A szokásos padlóba rejtett csempészrekeszek mellett a vezetőülés alatt is van egy eldugott fiók, a legnagyobb lehetőség mégis a sínen előre-hátra tologatható, hűtőládányi középső bokszban rejlik, valamint a fiókszerűen kihúzható kesztyűtartó is elképesztő mennyiségű dolgot képes elnyelni. Az autó berendezésének megjelenése, kivitelezése korrekt, az anyagok jó tapintásúak, szépek, a nagy üvegtető pedig világossá, otthonossá varázsolja a belsőt. Nagy melegben ugyan nem a legszerencsésebb egy üvegházban autózni, hiába árnyékolható a tetőablak, tűző napon mégis könnyen átmelegszik az utastér fentről.

Műszerfala teljesen digitális, a jobban felszerelt változatok head up display-t is kaptak. Igaz, az olcsóbbik, plexilapra vetítős fajtát, de ez is teljesen jól működik, kényelmesebb, biztonságosabb, mint folyton lepillantgatni az igazi műszerekre.
Elöl kényelmes, állítható hosszúságú ülőlapos, masszázsfunkcióval is rendelhető ülés várja az embert, míg hátul 2:1 arányban tologatható, lehajtható háttámlájúak az ülőhelyek. Érdekes extra, hogy felár nélkül kérhető az autó a hátsó utasoknak kínált lehajtható asztalka nélkül is. Nyilván a tervezők is érezték, hogy a hátsó hely nem az igazi, így megvan a lehetősége, hogy az asztal elhagyásával 5 centiméterrel növelhető legyen a térdhely.

Csomagtartója kétszintes, a defektektől rettegőknek jó hír, hogy a Scénicben pótkerék is található. A VDA szabvány szerint 506 literes a mezei változat csomagtartója, míg a hosszított kivitel – 7 üléses kivitelben – 533 literes, kihajtott harmadik üléssorral pedig 189 literes. A második sor ülései a csomagtartóban lévő gombokkal is kényelmesen lehajthatók.
Vezetni a Scenicet élvezetes, magas építésű karosszériája és relatíve nagy mérete ellenére rendíthetetlen magabiztossággal szeli a kanyarokat. Mindemellett csöndes és elképesztően komfortos, vagyis azt is tudja, amit elvárhatunk tőle, de azt is, amit nem.
A Scenic-hez kétféle benzinmotort – a 115 lóerős TCe-t, valamint a 130 lóerős TCe-t -, illetve háromféle dízelt – dCi 110, dCi 130 és dCi 160 – rendelhetünk. Az alap kiszereléshez hatfokozatú kéziváltó jár, de a 110 lóerős változatot automatával is rendelhetjük; a 160 lóerős csúcsmodellhez pedig nem is lesz kézi váltó. Ezen felül lesz egy hibrid hajtású modell is, melyben a 10 kW-os villanymotor a 110 lóerős dízelmotor munkáját segíti.
Két jó hírünk maradt a cikk végére. Az első, hogy a Scenic-hez kínált összes motor fogyasztása rendkívül alacsony, még a benzines modelleknek is nagyon kell nyomni, hogy többet igyanak 6 liternél. A másik jó hír az árral kapcsolatos, hiszen az alap változatot alig több mint ötmillió forintért hazavihetjük, ami igazán nem sok egy ilyen pompás, vidám, praktikus és nem utolsó sorban hatalmas családi autóért.

A cikk az Autó Triplex Kft. jóvoltából jelent meg.

Előző

Köszöntő

Következő

Ismerje meg az új Swiftet, ami felpezsdíti az érzékeit