0
Shares
Pinterest Google+

A tesztautónk különleges darab. Amellett, hogy ízig – vérig Mercedes, első hallásra, majd tapasztalásra olyan egymással össze nem férő tulajdonságai vannak mint a bődületes motorerő és a takarékosság.
Egyre gyorsul a technikai fejlődés. Fél évenként cserélgetjük okostelefonjainkat, hónapok alatt avulnak el a legújabb fejlesztések ezért egyre nehezebb egy-egy technológiára rámondani, hogy ez már a jövő, a Mercedes E 350 e esetében, mégsem esünk túlzásba, ha a jövő autójaként emlegetjük.
Az E-osztály kategóriája meghatározó alakja volt mindig. Minden tekintetben mértékadó, legyen szó helykínálatról, felszereltségről vagy a kidolgozás minőségéről. Az új modell mindezt megfejeli még egy olyan fejlett technológiával, amit egyelőre a Mercedes zászlóshajójában, az S-osztályban sem találhatunk meg.

Ebben a sima, 220-voltos hálózati csatlakozóról is tölthető hibridben – akár 22 kw-os gyorstöltésre is van lehetőség – egy kétliteres, 211 lóerős benzines turbómotor erejét kombinálták egy villanymotoréval, melynek következtében a maximális 282 lóerős rendszerteljesítmény mellé, kapaszkodjanak meg, mindössze 49g/km-es széndioxid kibocsátás párosul, így az E 350 e megveri többek között a jóval kisebb tömegű, valamint gyengébb Toyota Prius-t is. Mindennek a következtében az autó fogyasztása is hihetetlenül alacsony: vegyes használatban a gyári katalógus tanúsága szerint nem fogyaszt többet 2,5 liternél.
Ha mindössze ennyit tudunk az új Mercedesről, akkor sincs többé okunk kételkedni abban, hogy ez az autó tényleg a jövőt hozta el nekünk, hiszen a hasonló méretű és teljesítményű modellek nem is olyan régen még bőven tíz liter fölött fogyasztottak… és még nincs vége! Mint már fent is írtuk, a két motor együttes teljesítménye 282 lóerő, így az autó képes rá, hogy akár 6,2 másodperc alatt elérje álló helyzetből a 100 km/h-s tempót – 250 km/h-s végsebességét sem a motorok teljesítménye, hanem az elektronika szablya meg.

Mindezek a tulajdonságok ideális cégautóvá teszik a hibrid Mercedes-t, hiszen elképesztően olcsó az üzemeltetése. Tökéletes megoldás lehet ingázó cégvezetőnek, de az autózás szerelmeseinek is tartogat meglepetéseket: ekkora teljesítmény mellett ha nyomunk egy „kövér gázt”, bizony pumpál a szervezet adrenalint az agyba bőven.
Alacsony sebességnél a villanymotor szinte hangtalanul mozgatja az autót, aztán ha tovább gyorsítunk, egyszerre felmorajlik a benzinmotor is. Nagyon kellemes hangja van és nagy sebességnél vagy magasabb fordulaton sem válik hangossá, ami egy ilyen luxusautó esetében persze alap elvárás.
Négyféle üzemmódban autózhatunk. „Hybrid” módban az elektronika a vezetési stílusunkhoz igazítja a motorok működését, így mindig az a motor hajt, amelyik épp leginkább megfelel a célnak – ha kell, természetesen mindkettő együtt dolgozik – és az akkumulátorokba is töltődik vissza az energia minden fékezéskor. „E-Save” módban az autó spórol az elektromos energiával, így tehát autózás közben is feltölthetjük az akkumulátorokat, ha épp erre van szükség. Az „E-Mode” épp ellenkezőképpen működik: a komputer igyekszik főleg a villanymotort használni, amíg erre van lehetősége. „E-charge” állásban az elektronika a benzinmotort használja, hogy feltöltse a villanymotort működtető akkumulátorokat. A lemerült akksikat egyébként 9 óra alatt tölthetjük fel hagyományos konnektorból, de 90 perc alatt is végezhetünk, ha van lehetőségünk gyorstöltésre.

A sofőr mindezeket a folyamatokat egy nagyméretű, 12,3 hüvelykes kijelzőn követheti nyomon, az adatok megjelenítése, értelmezhetősége és átláthatósága kiváló, a rendszer kezelése nagyon egyszerű.

Az E 350 e tehát kényelmes, agilis, gyors és takarékos autó, ami a legnagyobb luxust kínálja utasainak. Légrugós futóművének köszönhetően zajtalanul siklik, végtelenül kényelmes még a legrosszabb utakon is, mégis kiválóan irányítható. Hab a tortán, hogy jár a hatalmas utastér mellé egy szinte végtelen mélységű, 400 literes csomagtartó is.
Akárhonnan nézzük, az E 350 e végtelenül praktikus megoldás. 18 millió forintos alapárát egyáltalán nem tartjuk soknak a megismert technika, a prémium szolgáltatások valamint a messze átlagon felüli minőség ismeretében.

A tesztautót a Mercedes-Benz Hungária Kft. bocsátotta rendelkezésünkre

Előző

Köszöntő

Következő

Vesd bele magad a nyárba a Suzuki két újdonságával