0
Shares
Pinterest Google+

Jól sikerült a lízingcégek első féléve

A Magyar Lízingszövetség adatai szerint jól sikerült a lízingcégek első féléve. 2016 első hat hónapjában 235 milliárd forint volt az általuk finanszírozott összeg. Ez 4 százalékkal több a tavalyinál. Különösen jó eredmény ez akkor, amikor a bankok által kihelyezett vállalati hitelek volumene még mindig csökken. A lízingcégek a legfontosabb szegmensek mindegyikében növekedést produkáltak. A gépjármű-finanszírozási láb mellett egyre erősebb a termelőeszköz- és gépfinanszírozási pillér is.
A Magyar Lízingszövetség megrendelésére készült GfK-kutatás szerint a 300 millió forintnál nagyobb ár-bevételű cégek 30 százalékának van lízingszerződése, az alacsonyabb ár-bevételű cégeknél ez az arány alacsonyabb, de a szövetség szerint ebben a szegmensben is van remény a növekedésre a jövőben.

Tovább

Márkák találkozása az Arénában – Felvonulnak a legkeresettebb cégautók

Az IIR Magyarország az elmúlt hónapokban a flottaüzemeltetési szektor legkiválóbb szakembereinek körében végzett szakmai kutatás eredményeképpen, a beszerzési vezetőkkel, fleet managerekkel folytatott beszélgetések nyomán megújította nagyszabású Flottamenedzsment konferenciáját. Az idei fórum, illetve a hozzá kapcsolódó workshop programjának fókuszában a flottaüzemeltetés aktuális kérdései, kihívásai, illetve a jövő megoldásai állnak. A rendezvény helyszínét az FTC otthonául szolgáló Groupama Aréna biztosítja.

Tovább

Telematikával a céges autó hatékonyságáért

A céges autó, elsősorban a szolgáltató vállalkozások számára az üzletmenet szükséges, pótolhatatlan eszköze, de gyakori részét képezi a menedzsment juttatásoknak is. A legtöbb vállalkozás egyik legnagyobb költségközpontja az autópark és annak üzemeltetése.
A céges autó hatékonyságának mérése korábban nagyon körülményes volt, mára azonban az innovatív hardveres és szoftveres technológiák segítségével pontos képet kaphat a felmerülő költségekről, használati mintázatokról, majd pozitívan befolyásolhatja ezeket.
Konetik elsősorban kis és közepes személyautó flottákat célzó , szakértő nélkül, bárki által installálható, adat-alapú autómenedzsment megoldás, amely automatizálja a menetlevélírást, autódiagnosztikai információkat, és vezetésoptimalizálási segítséget nyújt, valamint segít a céges autóflottához kapcsolódó költségek tervezésében, csökkentésében.

Tovább

Flottakezelőt vett a Daimler

Erősíti szolgáltatói oldalát a stuttgarti autógyártó. A gyártó egyik leányvállalata, a Daimler Financial Services 1,1 milliárd euróért megvásárolta az Athlon Car Lease vállalatot. A gyártó közlése szerint a felvásárlással egy folyamatosan növekvő piacon erősítették pozíciójukat – írta az Automobilwoche. A Daimler-leány vezetője, Klaus Entenmann a multinacionális vállalatok több lábon állásával és a mobilitási szolgáltatások növekvő elterjedtségével indokolta a lépést. Az Athlon eddig a holland Rabobank tulajdonában állt. A szolgáltató autóparkjában tizenegy európai ország 250 ezer autója található. Ez lényegesen több mint amennyivel eddig a Daimler hasonló szolgáltatást kínált. Az ügylet lezárulás az év utolsó negyedében várható, ezt követően a németek már 340 ezres állománnyal rendelkeznek majd. Forrás: www.autopro.hu

ALD Automotive 1,3 millió felett

Az állandó növekedésnek és a legutóbbi piacszerzésnek, a Parcours cég felvásárlásának köszönhetően az ALD Automotive 40 országban immár több mint 1,3 millió autót kezel. Az előzetes várakozások szerint a lízingtársaság 2016-ban százezerrel növeltheti szerződéseinek számát. Büszkék vagyunk az újabb akvizícióra – mondta az ALD International vezérigazgatója, Mike Masterson. Ennek a növekedési ambiciónak a pillére az ügyfelek kiszolgálása. Igyekszünk referencia lenni a piacon, ami az innovációt és technológiai újításokat illeti. Igyekszünk olyan innovatív szolgáltatásokat kifejleszteni, amelyekkel elébe megyünk ügyfeleink igényeinek helyi munkatársaink szakértelmére alapozva. Ezek a pozitív eredmények megerősítik az ALD Automotiv európai piacon vezető, globálisan pedig harmadik helyét – mondta. Forrás: www.fleeteurope.com

Hollandiában e-autó a vállalkozói lízing negyede

A szabadfoglakozású, diplomás hollandok egynegyede elektromos autót lízingel. A legtöbb vállalkozó saját kocsiját használja üzleti célra. A felmérés szerint a vállalkozóként dolgozók 59 %-a saját tulajdonú gépkocsiját használja a vállalkozásához kapcsolódó tevékenységekhez. Mindössze 7 %-ban lízingelik az autót/autókat. Viszont ez utóbbiak egynegyedét már elektromos vagy hibrid járművek teszik ki. A megkérdezettek 62 százaléka a gépkocsit használja fő közlekedési eszköznek, 12 százalékuk a kerékpárt, tíz százalékuk LCD-t, vagyis kishaszongépjárművet használ, 4 százalékuk pedig vasúton utazik a munkavégzés során. Az elektomos vagy hibrib gépkocsi leginkább azon üzleti vállalkozók körében népszerűek, akik lízingelik a gépkocsikat (23 %). A cégautót használók körében ez az arány 12 %, míg a saját autójukat üzleti célra használók körében csak 3 %. Forrás: www.fleeteurope.com

Volvo-Uber összefogás az önvezető autóért

Háromszáz millió dollár értékű projekt elindításáról állapodott meg az Uber globális fuvarmegosztó és a kínai tulajdonban lévő Volvo autógyártó. A cél a vezető nélküli autók közös fejlesztése, egy olyan új önjáró autó kifejlesztése, melyben alkalmazzák az autonóm autótechnológia legújabb eredményeit. Travis Kalanick, az Uber vezetője szerint az önjáró autótechnológia világ szinten jelentősen visszaszorítaná a halálos balesetek számát. Mi magunk nem vagyunk erre képesek, ezért annyira fontos partneri együttműködésünk az olyan élenjáró autógyártóval, mint a Volvo. A Volvo ráadásul a legkiválóbb a biztonsági fejlesztések terén. Az Uber és a Volvo képességeiket egyesítve gyorsabban „eljuthatunk a jövőbe”. Hakan Samuelsson, a Volvo Cars elnöke szintén üdvözölte a világ egyik vezető információs technológiai cégének, az Ubernek a megjelenését a Volvo partnerei között. A létrejött együttműködéssel a Volvo az autóiparban is érvényesülő információtechnológiai forradalom fókuszába kerül. A bejelentés szerint első lépésként néhány Volvo XC-90 típusú – különleges felszereltségű, önjáró – városi terepjárót állítanak üzembe igen rövid határidőn belül. Az együttműködés helyszíne többek között az egyesült államokbeli Pittsburgh városa. Az együttműködésbe bevont autókat a Volvótól szerzi be az Uber. Ezekkel a sofőr nélküli autókkal szállítja az utasokat az amerikai nagyvárosban. A szerzett tapasztalatokat pedig mindkét cég saját autonóm autó stratégiájának fejlesztésében hasznosítja. Az önjáró autókban az Uber két alkalmazottja ül majd, az egyik a vezetőülésen, kezével a kormányon, a másik az anyósülésről fogja felügyelni az önjárót működését. Az Uber elképzelése szerint néhány hónapon belül 100 ilyen, vezető nélküli autója közlekedne a pennsylvaniai városban és környékén. Számos cég tesztelt már vezető nélküli autókat az amerikai közutakon, de ez az első eset, hogy utasként a nagyközönség számára is elérhető lesz az új technológia. Forrás: www.media.volvocars.com, www.mti.hu

Előző

Tökéletes harmónia - Teszt: Volvo S90 D5

Következő

Márkák találkozása az Arénában - Felvonulnak a legkeresettebb cégautók