0
Shares
Pinterest Google+

A Magyar Lízingszövetség adatai szerint jól sikerült a lízingcégek első féléve. 2016 első hat hónapjában 235 milliárd forint volt az általuk finanszírozott összeg. Ez 4 százalékkal több a tavalyinál. Különösen jó eredmény ez akkor, amikor a bankok által kihelyezett vállalati hitelek volumene még mindig csökken. A lízingcégek a legfontosabb szegmensek mindegyikében növekedést produkáltak. A gépjármű-finanszírozási láb mellett egyre erősebb a termelőeszköz- és gépfinanszírozási pillér is.
A Magyar Lízingszövetség megrendelésére készült GfK-kutatás szerint a 300 millió forintnál nagyobb ár-bevételű cégek 30 százalékának van lízingszerződése, az alacsonyabb ár-bevételű cégeknél ez az arány alacsonyabb, de a szövetség szerint ebben a szegmensben is van remény a növekedésre a jövőben. A bővülésben szerepet játszik, hogy a magyar vállalkozások körében népszerű finanszírozási forma a lízing. Ezt alátámasztja a GfK felmérése is, amelynek keretében 100 millió és 2 milliárd forint közötti éves árbevétellel rendelkező cégek vezetői kérdezték meg. Az érintett cégek 21 százaléka rendelkezik valamilyen lízingkonstrukcióval, vagyis a klasszikus beruházási hitel mellett a lízing mondható a legelterjedtebb finanszírozási formának. A 300 millió és 2 milliárd forint közötti ár-bevételű cégeknél magasabb, 30 százalékos a lízingkonstrukciók aránya, a 300 millió alatti vállalkozásoknak valamivel alacsonyabb, 16 százalékos. A vállalkozások leginkább járműfinanszírozásra veszik igénybe a lízingkonstrukciókat. A cégek 54 százaléka személyautót, 34 százalékuk teherautót, 10 százalékuk pedig mezőgazdasági járművet lízingel. Az első félévben az autó- és flottafinanszírozásban 1 %-kal 104 milliárd forintra nőtt a finanszírozott összeg. A szövetség szerint a gazdasági növekedési kilátásokkal összhangban az év hátralevő részében is nőni fog a piac. Az év egészében 500 milliárd forintnyi finanszírozásra számítanak.
A vállalkozások vezetőinek többsége kedvezőbbnek tartja a lízinget a hitelnél elsősorban az alacsonyabb költségek és az egyszerűbb, gyorsabb hozzáférés miatt. A Magyar Lízingszövetség a jövőben nagyobb hangsúlyt fektet arra, hogy a lízingkonstrukciókat jobban megismerjék a kis- és középvállalkozói szektor tagjai, számukra ugyanis nagyon fontos a költséghatékony és rugalmas finanszírozás – mondta Nyikos Katalin, a szövetség elnöke a felmérés tanulságait levonva. Az elnök szerint a felmérés alátámasztja azt, hogy a vállalkozásoknak kedvező finanszírozási formát jelent a lízing, és a jövőben a várható gazdasági növekedéssel párhuzamosan megerősödő kkv-szektor szereplői körében fokozott igény lesz majd a lízingkonstrukciókra. Forrás: www.lizingszövetség.hu

Előző

Márkák találkozása az Arénában - Felvonulnak a legkeresettebb cégautók

Következő

Telematikával a céges autó hatékonyságáért