Új tulajdonosa lett a LeasePlan-nek
Július végén a Volkswagen és a német Metzler bank eladta a hollandiai székhelyű LeasePlan-t egy befektetői konzorciumnak 3,7 milliárd euróért.
A Volkswagen döntésének hátterében meghatározó lehet, hogy saját leasing céget is működtet (VW Leasing GmbH), ezáltal indokolatlan az 50%-os részesedése egy másik autófinanszírozási cégben. Az utóbbi időben a német autógyártó jelentősen csökkentette költségeit, ennek egyik lépéseként szabadult meg a LeasePlan részvényeitől is.
Az új befektetők többnyire dán és holland nyugdíjalapokat kezelnek.
A Volkswagen és üzleti partnerei 11 évig tulajdonolták a LeasePlan-t, amiért 2004-ben 2 milliárd eurót fizettek.
Itt az okos casco
Először Magyarországon: használat szerint fizethetünk a casco biztosításért.
Sokan gondolják úgy, hogy ha keveset használják az autójukat, akkor felesleges kifizetni rá az éves cascot. A casco – eltekintve az elemi kár elleni, illetve a kiegészítő szolgáltatásoktól –, ugyanis törés és lopás ellen véd, de ennek a két kárnak nem vagyunk egyszerre kitéve: vagy áll az autó és akkor a lopás fenyegeti, vagy mozgásban van, ekkor a törés.
Erre ad megoldást az Aegon Biztosító saját fejlesztése, a Magyarországon először elérhető okostelefonos biztosítás, a smartCASCO. Mindenféle egyéb eszköz megvásárlása nélkül, pusztán a saját telefonunk segítségével irányíthatjuk azt, hogy smartCASCO biztosításunk éppen milyen kár ellen nyújtson védelmet. Aszerint, hogy éppen vezetünk, vagy parkolunk, egyszerűen beállítjuk a telefonon, hogy milyen állásban legyen a smartCASCO, és percre pontosan annyit fizetünk az adott szolgáltatásért, amennyi ideig igénybe vettük azt. Így akár tízezreket spórolhatunk, és mégis biztonságban lehetünk.
Bármennyit is használjuk az autónkat, fontos a védelem, egy rövid úton is történhet baj, és akkor is, ha ritkán vezetünk. De mennyibe is kerül ez a Te autódra? Töltsd le ingyenesen a keretalkalmazást itt (http://www.smartcasco.hu/#letoltes), és számold ki. Az alkalmazással kapcsolatos részletes információkért pedig böngészd az alkalmazás oldalát (http://www.smartcasco.hu).
Új buszok a Dél-Alföldön
Meglepő eredményt hozott a DAKK – Dél-alföldi Közlekedési Közpot Zrt. – által kiírt közbeszerzési pályázat végeredménye.
A nyertes Andrew’s Lízing Zrt. a Scania Citywide LF típusú busszal indult a tenderen. A második legjobb ajánlatot az Evobus Hungária adta be a Mercedes Conectóval, igaz összesen ez a két ajánlat érkezett.
A pályázati kiírásban több olyan kitétel is szerepelt, amelyből többen is a Mercedes sikerét prognosztizálták.
Részszempont: a logisztikai többletköltség, mint értékelési szempont „nem” és értéke 100 pont, ha az ajánlat tárgyát képező autóbusz gyártmánya megegyezik az ajánlatkérő társaság 1.1.2015-i autóbusz flottájában legalább 20 db autóbuszéval. A részszempont értéke „nem” abban az esetben is, ha az ajánlat tárgyát képező autóbuszok gyártmánya nem egyezik meg az ajánlatkérő társaságok 1.1.2015-i autóbusz flottájában legalább 20 darab autóbusszal, de ajánlattevő az autóbusz diagnosztizálásához és javításhoz szükséges célszerszámokat ajánlatkérő (ajánlatkérő 100 %-os tulajdonában lévő, autóbusz javítással foglalkozó társaságának) részére az autóbuszok átadás-átvételétől térítésmentesen biztosítja, valamint ajánlattevő az ajánlatkérő (ajánlatkérő 100 %-os tulajdonában lévő, autóbusz javítással foglalkozó társaságának) munkavállalóit térítésmentesen oktatásban részesíti az autóbuszok átadás-átvételéig a dokumentációban meghatározott tematika szerint. A logisztikai többletköltség, mint értékelési szempont „igen” és értéke 1 pont, ha az ajánlat tárgyát képező autóbuszok gyártmánya nem egyezik meg az ajánlatkérő társaság 1.1.2015-i összesített autóbusz flottájában legalább 20 darab autóbuszéval, vagy ha ajánlattevő az autóbusz diagnosztizálásához és javításához szükséges célszerszámokat fentiek szerint nem biztosítja térítésmentesen az autóbusz átadás-átvételétől, valamint az oktatást fentiek szerint nem biztosítja az autóbusz átadás-átvételéig.
A hazai közlekedési társaságok közül kiemelkedik a DAKK, hiszen ők az elmúlt másfél évben hatvannál is több új autóbuszt állítottak forgalomba az Andrew’s Lízing Zrt-n keresztül, míg más vidékek társaságai 5 éve egyetlen új buszt sem tudtak beszerezni.
Volkswagen csoporthoz tartozó Scania alacsonypadlós autóbuszcsaládja mind küllemében, mind praktikumot tekintve kiemelkedő. A 12 méter hosszú Citywide LF típusú autóbuszban a Scania sorhatos, hét literes, 280 lóerős, Euro VI-os dízel motor üzemel. Az ülések számát tekintve 24 és 31 férőhelyes verzió létezik.
A szegedi, kecskeméti és békéscsabai tömegközlekedők várhatóan az év végén már új Scania buszokkal utazhatnak.
Forrás: HVG, Totalcar
Forma1 – Érzelmek és izgalmak
Minden idők egyik legizgalmasabb Magyar Nagydíját tartották meg a Hungaroringen. A jubileumi harmincadik hazai futam mozgalmas volt, érzelmekkel teli, megható és változatos.
Sebastian Vettel pályafutása során először nyert a pályánkon (és éppen a Ferrari színeiben), győzelmét pedig a néhány nappal korábban elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlotta.
A francia versenyző halála megrázta az egész mezőnyt, s át, meg átszőtte a hétvége eseményeit – a futam előtti egyperces néma gyász pedig igazán szívszorító volt. A versenyzők körbeálltak, a sisakjaikat középre tették, s Bianchi édesapja közéjük rakta a fiáét is.
Nem lehetett könnyű ezek után elrajtolni…
Az ötödik alkalommal a pole-ból induló Lewis Hamiltonnak nem is sikerült – a címvédő pályafutása egyik legrosszabb hétvégéjét produkálta.
Nem úgy Vettel! Lehetne fordított sorrend? Nos, ő tökéletes versenyt produkált – s 73 ezer néző szeme láttára egy briliáns rajt után végig vezetve megnyerte a Magyar Nagydíjat. A dobogóra Danyiil Kvjat és Daniel Ricciardo kísérhette fel (az orosz először állt a pódiumon, meg is volt illetődve), s dagadhatott Helmut Marko melle, ugyanis ő kövezte ki mindhárom fiatalember útját a száguldó cirkuszban – nem beszélve Max Verstappenéről, aki negyedikként végzett, s majdnem behozta dobogóra a Toro Rossót.
A pódiumon mindhárom fiú az égre nézett – Bianchira emlékeztek, mint ahogy neki üzent már rögtön a célba érkezése pillanatában Vettel is: „Köszönöm, Jules, ez a te győzelmed. Mindannyian tudjuk, hogy előbb vagy utóbb te is ennek a csapatnak a tagja lettél volna.”
Sebastian Vettel azt mondta a Magyar Nagydíj utáni sajtótájékoztatón, hogy csak 99.8 százalékban boldog, s az a kicsi csak azért hiányzik, mert nem porcelán díjat kapott a dobogón. Nem mintha a porcelán lenne a gyengéje, de ez hozzátartozik a mogyoródi versenyfutamhoz. Megkérte a rendezőket, térjenek vissza a hagyományokhoz, majd Daniel Ricciardóhoz fordult.
„Te tavaly porcelánt kaptál?”
És jött a válasz: „Nem. Ugyanazt, amit te…”
Vettel erre elmesélte, hogy 2010-ben egyszer már közel volt itt a győzelemhez, de egy buta hiba miatt kicsúszott a kezéből, bár így utólag már nem is bántja, mert akkor sem porcelánt adtak a dobogósoknak.
„Nagyszerű itt nyerni, de emiatt nem teljes az örömöm. Mindig szerettem ezt a pályát, jó látni a sok szurkolót, a sok német zászlót, érezni a támogatásukat…” – mondta Vettel, majd nagyon meglepődött, mert Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója meglepte egy gyönyörű, Herendi porcelán vázával, amely a Magyar Nagydíj harmincadik jubileumi ünnepségére készült. (Tegyük hozzá gyorsan, a díjat nem a pálya, hanem a fő támogató választja, tehát a csere nem olyan egyszerű, mint a pilóták gondolják, de ebben az esetben könnyű megoldás született.)
„Fontos számunkra a versenyzők öröme, az, hogy a lehető legjobban érezzék magunkat nálunk” – mondta Gyulay Zsolt, s Vettel széles mosolyát látva el is érte a célját.
Méltó befejezése volt ez egy nagy csatának, amely a szezon eddigi legérdekesebb eseményeit hozta. Bernie Ecclestone, az F1 jogtulajdonosa be is ment a Mercedeshez megköszönni, hogy pilótái „engedték” izgalmassá válni a futamot – bár talán egy kicsit túllőttek a célon..
A Magyar Nagydíjat a négy nap alatt 186 ezer néző kísérte figyelemmel a helyszínen.
Forrás: hungaroring.hu