0
Shares
Pinterest Google+

WMO JELENTÉS

Nemzedékeken át a küszöbérték fölött marad a szén-dioxid globális légköri átlagkoncentrációja. Tavaly mutatott először 400 ppm-et (milliomod térfogatrész) meghaladó értéket a szén-dioxid globális légköri átlagkoncentrációja egész éven keresztül – derül ki a Meteorológiai Világszervezet (WMO) szokásos évi jelentéséből, amely szerint nemzedékeken keresztül küszöbérték felett maradnak a mutatók.
A Greenhouse Gas Bulletin című dokumentum szerint az év bizonyos hónapjaiban és a Föld bizonyos részein a szén-dioxid-koncentráció már korábban is elérte a szimbolikus 400 ppm-es szintet, de soha sem globális szinten egy egész éven át. (A ppm arányszám az egymillió egységre jutó részecskeszámot mutatja.)
A WMO honlapján olvasható közleményükben azt írják a szakemberek, hogy az üvegházhatású gázokat leghosszabb ideje megfigyelő hawaii Mauna Loa-állomás előrejelzései szerint a légköri szén-dioxid-koncentráció idén is és még nemzedékeken keresztül küszöbérték felett fog maradni.
A légköri szén-dioxid-koncentráció növekedésében a Csendes-óceán trópusi vízfelszínének felmelegedését okozó El Nino légköri jelenség is közrejátszott, amely tavaly kezdődött, de még idén is éreztette hatását. Az El Nino szárazságot okozott a trópusi területeken és gyöngítette az erdők, a növényzet és az óceánok szén-dioxid-elnyelő képességét.
Ezek a természetes elnyelők jelenleg a kibocsátott szén-dioxid nagyjából felét képesek kivonni a légkörből, ám fennáll a kockázata annak, hogy telítődnek, ami növelné a légkörben maradó szén-dioxid-mennyiséget.
A szakemberek szerint 1990 és 2015 között 37 százalékkal nőtt a hővisszatartás (sugárzásos fűtés), az olyan ipari, mezőgazdasági és háztartási tevékenységekből származó üvegházhatású gázok miatt, mint a szén-dioxid, a metán és a dinitrogén-oxid.
Petteri Taalas, a WMO főtitkára felidézte a tavaly decemberi párizsi klímacsúcsot, amelynek résztvevői megállapodást fogadtak el annak biztosítására, hogy a globális felmelegedés az iparosodás előtti értékhez képest jóval 2 Celsius-fok alatt maradjon.
“Az igazi probléma a szén-dioxid, amely a légkörben évezredeken, az óceánokban még tovább képes megmaradni. A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése nélkül, nem tudjuk kordában tartani a klímaváltozást és 2 Celsius-fok alatt tartani a hőmérséklet-emelkedést”- húzta alá Taalas.

Nissan és Mitsubishi

A Nissan megszerezte a Mitsubishi Motors (MMC) 34 százalékát, annak legnagyobb tulajdonosa lett. Az MMC egyben a Nissan és a Renault globális vállalatszövetségének tagjává is válik. A 2016-os pénzügyi évben értékesített 10 millió autóval a vállalatszövetség a globális eladásokat tekintve a világ három legnagyobb autógyártója között van.
Carlos Ghosn, a Nissan elnök-vezérigazgatója emellett azt is bejelentette, hogy a Nissan és az MMC együttműködése kiterjed majd a közös beszerzésekre, a jelenleginél mélyrehatóbb lokalizációra, gyár- és technológiamegosztásra, közös járműplatformok kifejlesztésére, illetve a két márka együttes jelenlétének fejlesztésére a fejlett és a feltörekvő piacokon is. A vállalatszövetség a világ három legnagyobb autóipari cégcsoportja között lesz, ami minden egyes piaci szegmensben és a világ minden pontján ki tudja majd elégíteni a vásárlói igényeket.
Ghosn szerint az MMC-vel létrejött partnerségen keresztül a Nissan összesen mintegy 24 milliárd jennek megfelelő szinergiaelőnyt célozhat meg a 2017-es pénzügyi évben, ami a 2018-as pénzügyi évtől 60 milliárd jenre nőhet. Ez kihat az egy részvényre jutó eredményre is, ami így várhatóan mintegy 4 jennel haladja majd meg a jelenlegi szintet a 2017-es pénzügyi évben, illetve 10 jennel 2018-ban – a Nissannak a Mitsubishi Motorsban való tulajdonszerzéséhez köthető minden egyéb eredménynövekedésen túl.
A Nissan az MMC elnök-vezérigazgatója, Osamu Masuko felkérésére ajánlotta fel segítségét a vállalatot érintő, üzemanyag-fogyasztási adatokkal kapcsolatos krízist követően. A két cég az elmúlt öt év során már együttműködött a japán piacra készülő úgynevezett kei-autók gyártásában. E stratégia jegyében a Nissan négy új tagot jelölt az MMC igazgatótanácsába, köztük a vállalat új elnökének választott Carlos Ghosn-t.
Forrás : autoblog

Határozott és szabálykövető autóvezetőnek tartják magukat a nők egy friss kutatás szerint

16_nov_inneonnan_kep1A She’s Mercedes kezdeményezés keretében több száz, jogosítvánnyal rendelkező nő körében végzett pilot kutatást a Trend Inspiráció Fogyasztói Magatartás Kutató Intézet közremûködésével a Mercedes-Benz Magyarországon. A felmérés a nők autóvezetési stílusát és autóválasztási szempontjait vizsgálta, illetve fény derült arra is, hogy mit gondol a gyengébbik nem a férfiak és az autóik közötti kapcsolatról. A kutatás eredményeit Közép-Európa legrangosabb divateseményén, a
Mercedes-Benz Fashion Weeken hozták nyilvánosságra.

A Trend Inspiráció Fogyasztói Magatartás Kutató Intézet közremûködésével végzett felmérés során számos érdekesség derült ki a nők autóvezetési és autóválasztási szokásairól. A vezetői típusokkal és rájuk jellemző stílussal kapcsolatos kérdésre magabiztos válaszok érkeztek a megkérdezettek részéről: a nők többsége határozott, dinamikus, valamint szabálykövető vezetőnek tartja magát, aki mindig nyugodt, és igyekszik higgadtan kezelni a különböző forgalmi helyzeteket. A kutatás arra is rávilágított, hogy a magabiztosság és az életkor szoros összefüggést mutat a nők körében, ugyanis a negyven feletti válaszadók jobb és határozottabb vezetőnek vallották magukat fiatalabb társaikhoz képest. A vezetési stílus és a márka közötti összefüggéssel kapcsolatban is érdekes eredmények születettek; a válaszadók 74,2 százaléka szerint van összefüggés az autómárka és a tulajdonos vezetési stílusa között, illetve 51,2 százalékuk véli úgy, hogy az autó színe és a sofőr vezetési stílusa között is lehet kapcsolat. A felmérés kitért a nők véleményére a férfiak autóválasztási szokásaival kapcsolatban is, melyből kiderült, hogy a legtöbb nő szerint a férfiaknak az autó teljesítménye a legfontosabb tulajdonság, melyet az autó márkája és annak mérete követ. Ezzel ellentétben a nők saját választási szempontjaiknál az autó biztonságát, a színét és a benne található tárolóhelyek meglétét tartották kulcsfontosságú tényezőnek. További érdekes összefüggés olvasható ki az autóválasztási szempontok kapcsán is, mivel a nők szerint a férfiaknak a külső benyomások és vélemények számítanak, vagyis az, amit mások gondolnak az autóikról, míg a nőknek a saját kényelmük és biztonságérzetük a meghatározó mások véleménye helyett. A She’s Mercedes felmérés eredményeit a márka a Mercedes-Benz Fashion Weeken ismertette a meghívott vendégek számára. Winkler Nóra az Áeron márka divattervezőjével és tulajdonosával, Áron Eszterrel, valamint Pál Eszter trendkutatóval és Sztipichné Kozári Edinával, a Mercedes-Benz Hungária Kft. marketing és PR vezetőjével beszélgetett a kutatás érdekességeiről, valamint az előadók személyes tapasztalatairól és vezetéssel kapcsolatos élményeiről. A választási szempontokkal többnyire a kerekasztal-beszélgetés meghívott előadói is egyetértettek, Áron Eszter azt is hozzátette, hogy vásárlói is a kifinomult stílust és formákat keresik a mindennapokban, így nem meglepő számára, hogy az autóválasztás során is az önkifejezés lehetőségét és a stílust keresik a nők. “Büszkék vagyunk a kutatás eredményeire, hiszen végre számok is alátámasztják mindazt, amit a Mercedes-Benznél már régóta tudunk: a hölgyek igenis szeretnek vezetni, és szabálykövető sofőröknek tartják magukat. Fontos számunkra, hogy az idén indult She’s Mercedes kezdeményezés keretein belül olyan témákat helyezzünk előtérbe, mely társadalmi párbeszéd alapjául szolgálhat. – mondta el a kutatásról és hátteréről Sztipichné Kozári Edina a Mercedes-Benz Hungária Kft. marketing és PR vezetője.
Forrás: Mercedes-Benz Hungária Kft

Előző

Kurkuma az élet fűszere

Következő

Monte Carlo E-rali, Toyota C-HR crossover, BMW M2