0
Shares
Pinterest Google+

Elektromos kisbusz a zsúfoltság csökkentéséért

A MOIA a Volkswagen-csoport fiatal mobilitási cégeként mindössze egy évvel alapítását követően máris átfogó ride-pooling koncepciót mutat be, amely már a jövő évtől alternatív mobilitási lehetőséget kínálva mérsékelheti jól érzékelhetően a nagyvárosok forgalmának terhelését.
A vállalat az „Egymillióval kevesebb autó az utakon” küldetése jegyében a berlini TechCrunch alkalmával mutatja be elsőként a ride-pooling számára kialakított, jövőbeni ökoszisztémáját. Ugyancsak világpremierjét tartja a MOIA saját fejlesztésű járműve is, amely tisztán elektromos hajtású és kifejezetten a pooling szolgáltatások jegyében született.
„A legrövidebb idő alatt sikerült minden fontos alapfeltételt megteremtenünk ahhoz, hogy új mobilitási komponenssel egészíthessük ki a nagyvárosok közlekedését. Ride-pooling koncepciónk már 2018-tól készen áll a nemzetközi bevezetésre, illetve azon célunk megvalósítására, hogy 2025-ig egymillió autóval tehermentesítsük Európa és az Amerikai Egyesült Államok nagyvárosait. Egyik első projektünk keretében 2018 végén, Hamburgban áll üzembe a járműveket is magába foglaló, teljes ökoszisztéma.” – hangsúlyozta Ole Harms, a MOIA vezérigazgatója.
A nyilvánosság előtt első ízben a TechCrunch alkalmával bemutatkozó MOIA-jármű alapvető fontosságú, eddig még hiányzó elemként teszi immár teljessé a pooling rendszerét. Utóbbi az ügyfelek számára készült mobiltelefonos alkalmazást is tartalmaz, amellyel kényelmesen rendelhetnek járművet, illetve fizethetik ki utazásukat. Az alkalmazás már a megrendelést megelőzően tájékoztat, mikor állhat rendelkezésre jármű és mennyibe kerül majd az út. Különleges pooling algoritmus gyűjti össze a hasonló úticélú ügyfeleket, illetve gondoskodik a járművek magas kihasználtságáról és a felesleges kerülőutak megelőzéséről. A teljes rendszer része továbbá egy járművezetői alkalmazás és az átfogó flottamenedzsment is.

A MOIA-jármű tisztán elektromos hajtású gépkocsi, amely akár hat utas számára is kényelmes helyet kínál. Utastere kellemes és tágas, önálló ülésekkel, bőséges lábtérrel, valamint ahhoz is kellő hellyel, hogy minden ülés kényelmesen elérhető legyen. Azon utasok is jól érezhetik magukat fedélzetén, akik nem kívánnak kommunikálni a többiekkel. Mindennek szellemében az ülések olyan különböző kényelmi funkciókat is kínálnak, mint például a tompítható olvasólámpa és az okostelefonok töltésére szolgáló USB-csatlakozó. Minden autó gyors WLAN-kapcsolatot is biztosít. A be- és a kiszállást kifejezetten e célra kialakított, automatizált ajtó és kapaszkodó könnyíti. A csomagok a vezető melletti tágas és jól belátható tartóban kaptak helyet.
A MOIA-jármű tervezése, fejlesztése és legyártása a Volkswagen Haszonjárművek és a Volkswagen Osnabrück szakembereivel közösen rekord ideig, mindössze tíz hónapig tartott. Hatótávja a WLTP-szabvány szerint 300 kilométer felett alakul, akkumulátora pedig mintegy 30 perc alatt tölthető fel kapacitása 80 százalékáig. A jármű közúti premierjére a jövő év során Hamburgban kerül sor.
A MOIA már 2017 októbere óta teszteli a szolgáltatást Hannoverben, valós üzemi körülmények között fejlesztve tovább az egyes komponenseket. A tesztüzem jelenleg húsz Volkswagen T6 Multivan gépkocsival zajlik.

A Shell és az OMV töltőket telepít hazánkban is

Néhány hete alakult meg a vállalat, amely ultragyors töltőkkel javítaná Európa bejárhatóságát.
Az IONITY négy, a BMW, a Daimler, a Ford és a Volkswagen konszern együttműködésével jött létre, azzal a céllal, hogy a kontinens egyik legfontosabb töltőhálozattal kapcsolatos programját vigyék véghez.
A vállalatnak sikerült partnerséget kötnie a Tank & Rasttal, a Circle K-vel, a Shellel és az OMV-vel, melyek közül az utóbbi kettő benzinkútjaival hazánkban is nap mint nap találkozhatunk. Néhányon ezek közül pedig akár elektromos autók töltésére is adódhat lehetőségünk a jövőben.
A 400 tervezett töltőállomás az említett négy cég benzinkútjain, illetve pihenőhelyein lesz felállítva. Az IONITY átlagosan hat CCS szabványú töltőt telepít majd az állomásokra, amelyek egyenként akár 350 kW csúcsteljesítménnyel is képesek lesznek tölteni. A legfőbb cél, hogy Európa lítium-ionos bejárhatóságát javítsák – éppen ezért a töltőállomások megközelítőleg 120 kilométerre fekszenek majd egymástól, szigorúan a kontinens legfontosabb útszakaszain.

„Az autóiparral a technológia egyik gyorsan fejlődő területén munkálkodunk. Most pedig erősítünk azon a törekvésünkön, hogy egy alternatív mobilitási szolgáltatást is ajánljunk az ügyfeleinknek. Ezzel egy lépéssel közelebb kerülünk a fenntartható energiához” – mondta Manfred Leitner, az OMV egyik vezetője. Az osztrák vállalat Ausztriában, Szlovéniában, Csehországban és Magyarországon bővíti majd árammal is néhány benzinkútja kínálatát.
A Shell ennél jóval több országban újít. A vállalat előre menekül a villanyautók térnyerése elől, de a mostani megállapodással 10 országban kerülnek töltők a benzinkutakra. Belgium, Franciaország, Nagy-Britannia, Hollandia, Ausztria, Lengyelország, Szlovákia, Szlovénia, Csehország és Magyarország az új célpont.
„Az ügyfelek szeretnének nagy távokat utazni a villanyautóikkal, annak a tudatában, hogy van egy megbízható és kényelmes módja az autóik töltésének” – vélekedett Kapitány István, a Shell magyar származású globális ügyvezető alelnöke
forrás: zöldautok.hu

Előző

Gallay kézműves pince

Következő

GALLAY KÉZMŰVES PINCE