0
Shares
Pinterest Google+

2013-as bemutatkozása óta nagy karriert futott be ez a végtelenül szerethető, sokoldalú, modern kisautó. Európában 2016-ban több mint 200.000 darab talált gazdára.
Ezzel az eredménnyel a kategória legkapósabb modellje lett a Captur. Idén felfrissítették a 4,1 méter hosszú, 2,6 méteres tengelytávú autót tehát méretei változatlanok maradtak és a motorválaszték is maradt, ami eddig volt.
Van benne egy kis szabadidőautó, egy kis családi ferdehátú és minden bizonnyal egyterű géneket is örökölt. A Renault crossoverként beszél róla, de nem az elnevezés a lényeg: a Captur egy rendkívül modern, hihetetlenül sokoldalú gép, mely kiszolgálja egy kisebb család minden igényét.
A gyártó kimondottan a fiatalokat célozza ezzel a modellel. A Captur karosszériájában olyan rafináltan vegyítették egy játékautó pajkosságát egy versenyautó sportos vonalaival, hogy a végén gyakorlatilag tökéletesen sikerült álcázni a kocsi eredeti rendeltetését. A jóval megemelt, húsz centis hasmagasság és a magas karosszéria látványa sem szembetűnő, a Captur dinamikus, vagány, modern, divatos, lendületes és egy kicsit talán szemtelen is.

A hatalmas Renault jel szinte világít a kocsi orrán. Szép hosszú szoknyát kapott nagy hűtőráccsal. Gyönyörű, a fényezéssel harmonizáló felnik közül válogathatunk – természetesen belül a kárpitok is összhangban vannak az autó színével, de még ne szaladjunk előre. Az új Captur 3 új karosszária színt kapott , amely narancs , kék és fekete + egy szürke tető is megjelent a palettán. Fix, de árnyékolható üvegtető opció is létezik. Elöl-hátul új lökhárítók, frissített lámpatestek, C alakú LED-es nappalifény került rá.
A hatalmas küszöb és a karosszéria oldalán futó merész domborulatok elképesztően dinamikussá teszik az autót. A farrész egy kicsit talán visszafogottabb, viszont első ránézésre is látszik, hogy nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy az ötödik ajtó a lehető legnagyobb felületen nyíljon megkönnyítve ezzel a ki-bepakolást.
A belső tér is sokat javult . Minőségibb anyagok lettek beépítve, ízléses, az autó fényezésével harmonizáló betétek díszítik az üléseket és a műszerfalat is. A műszerfal egyébként nagyon letisztult, a műszerek elhelyezését okosan oldották meg. A drágább modellekben a középkonzolon lévő hétcolos érintőképernyő segítségével kalandozhatunk a beállítások és a multimédiás eszközök erdejében.
A Captur utastere meglepően tágas. Elöl fejedelmi ülések vannak, de a hátsó sorban is jól elférünk, ráadásul a fejtér is hatalmas. Négy embernek akár hosszabb távra is kényelmes, a praktikusan kialakított pohártartók és tároló rekeszek komfortossá teszik az utazást. A csomagtartó is méretes, hiszen ennek a modellnek ez is az egyik előnye. Alaphelyzetben 377, de lehajtott ülésekkel akár 1235 liter hely juthat a csomagoknak.

Kétféle benzines és kétféle dízelmotort kínál a Renault a Capturhöz. A motorok teljesítménye 90 és 118 lóerő között mozog, vagyis egyértelműen látszik, hogy a gyártó a paletta kialakításakor a takarékosságot tartotta a legfontosabb szempontnak. Capturt vezetni kellemes, az autó csendes, futóműve kényelmes váltója, illetve a többi kezelőszerve is komfortosan, könnyen használható.
Már az alap kivitelű gépek 90 lóereje is elég lehet egy kellemes autózáshoz, ezért biztosak vagyunk benne, hogy aki a legolcsóbb, legszolídabb felszereléssel elvihető változattal lepi meg magát, az sem fog csalódni. Az Energy TCe 90 négymillió alatt megkapható.
A közel harmic lóerővel erősebb változatok persze érezhetően dinamikusabbak de szerencsére a legjobban felszerelt változat ára is elfogadható, hiszen az új Captur Energy Tce 118 EDC Initiale Paris ára is 6.6 millió körül megáll.
Sok jó utat az új Captur bármelyik modelljével.

A cikk az Autó Triplex Kft. jóvoltából jelent meg.

Előző

Hybrid rendőrflotta, Mille Miglia, Faraday Future

Következő

A sokoldalú édeskömény