0
Shares
Pinterest Google+

Egyszerűen pazar a Scenic negyedik generációja!

Tágas és praktikus , tud mindent, amit az elődei, de ez a dizájn, ez egyszerűen magával ragadó .
Nem mondhatnánk, hogy a különböző stílusok ötvözése mindig jól sül el, ám vannak olyan esetek is, amikor az alkotók pontosan betalálnak a százas kör közepébe. Így volt ez a Scenic-kel is, ami, bár funkcióját tekintve buszlimuzin, vagyis családi autó, egy igazi sportkocsi mindenre elszánt tekintetével néz ránk. 
Az íves hűtőmaszk, a hatalmas szemek és a csinosan domboruló gépháztető gondoskodnak arról, hogy a Scenic úgy nézzen ki, mintha valami kisautó széttuningolt változata lenne. A tetővonal merész íve, a krómozott, díszes küszöbök szemet gyönyörködtetők.. Egyedül hátulról láthatjuk, hogy ez valójában egy családi autó, a bővített farrészt már nem sikerült tökéletesen álcázni, de persze ez mit sem von le a látványból: az új Scenic egyszerűen csodaszép lett, a szép formák tervezésének csúcsa
A 20″-os felniken gurulva, a hatalmas szélvédő, a páratlan vonalvezetés, az összetéveszthetetlen első és hátsó fények teszik ezt a modellt igazán egyedülálló jelenséggé.
A MULTI-SENSE® technológiának köszönhetően 5 féle vezetési mód közül választhatunk (“Komfort”, “Semleges”, “Sport”, “Egyéni”, “Eco”).

Az Új Renault SCENIC 50 km/h felett működésbe lépő aktív pályaívelemző rendszerének köszönhetően a fáradtság miatt fellépő minden rendellenességet kijelez és figyelmeztet. Nem elhanyagolható szempont, hogy mindenki szeretne hazaérni. 
A Renault Scénic egyik legnagyobb vonzerejének tartott jól variálható, ötletes apróságokkal zsúfolt belső tere megmaradt. Tengernyi kisebb-nagyobb rekeszbe lehet elrejteni az utazáshoz nélkülözhetetlen, és totál felesleges kacatok halmait. A szokásos padlóba rejtett csempészrekeszek mellett a vezetőülés alatt is van egy eldugott fiók, a legnagyobb lehetőség mégis a sínen előre-hátra tologatható, hűtőládányi középső bokszban rejlik, valamint a fiókszerűen kihúzható kesztyűtartó is elképesztő mennyiségű dolgot képes elnyelni. Az autó berendezésének megjelenése, kivitelezése korrekt, az anyagok jó tapintásúak, szépek, a nagy üvegtető pedig világossá, otthonossá varázsolja a belsőt.
Műszerfala teljesen digitális a jobban felszerelt változatok head up display-t is kaptak, ami teljesen jól működik, kényelmesebb, biztonságosabb, mint folyton lepillantgatni az igazi műszerekre. Elöl kényelmes, állítható hosszúságú ülőlapos, masszázsfunkcióval is rendelhető ülés várja az embert, míg hátul 2:1 arányban tologatható, lehajtható háttámlájúak az ülőhelyek. Érdekes extra, hogy felár nélkül kérhető az autó a hátsó utasoknak kínált lehajtható asztalka nélkül is. Nyilván a tervezők is érezték, hogy a hátsó hely nem az igazi, így megvan a lehetősége, hogy az asztal elhagyásával 5 centiméterrel növelhető legyen a térdhely.

Csomagtartója kétszintes, a defektektől rettegőknek jó hír, hogy a Scénicben pótkerék is található. A VDA szabvány szerint 506 literes a mezei változat csomagtartója, míg a hosszított kivitel – 7 üléses kivitelben – 533 literes, kihajtott harmadik üléssorral pedig 189 literes. A második sor ülései a csomagtartóban lévő gombokkal is kényelmesen lehajthatók.
Vezetni a Scenicet élvezetes, magas építésű karosszériája és relatíve nagy mérete ellenére rendíthetetlen magabiztossággal szeli a kanyarokat. Mindemellett csöndes és elképesztően komfortos, vagyis azt is tudja, amit elvárhatunk tőle, de azt is, amit nem.
A Scenic-hez kétféle benzinmotort – a 115 lóerős TCe-t, valamint a 130 lóerős TCe-t -, illetve háromféle dízelt – dCi 110, dCi 130 és dCi 160 – rendelhetünk. Az alap kiszereléshez hatfokozatú kéziváltó jár, de a 110 lóerős változatot automatával is rendelhetjük; a 160 lóerős csúcsmodellhez pedig nem is lesz kézi váltó. Ezen felül lesz egy hibrid hajtású modell is, melyben a 10 kW-os villanymotor a 110 lóerős dízelmotor munkáját segíti.
Két jó hírünk maradt a cikk végére. Az első, hogy a Scenic-hez kínált összes motor fogyasztása rendkívül alacsony, még a benzines modelleknek is nagyon kell nyomni, hogy többet igyanak 6 liternél. A másik jó hír az árral kapcsolatos, hiszen az alap változatot alig több mint ötmillió forintért hazavihetjük.
Igazi élményeket, jó utat egy minden szempontból kiváló autó fedélzetén.

A cikk az Autó Triplex Kft. jóvoltából jelent meg.

Előző

26. Budapest Borfesztivál

Következő

Szeptember havi flotta híreink