0
Shares
Pinterest Google+

A százezredik BMW i3 megszületésével új feladatot kaptak az úttörő technológia nyugdíjazott akkumulátorai

17_nov_tech_kep22017. október 26-án napvilágot látott a sorozatgyártásban kínált százezredik BMW i3 modell, a lipcsei üzem nagyszabású ünnepségén pedig Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke a létesítmény egyedülálló akkumulátortelepét is rendszerbe állította.
A BMW Group tovább építkezik az elektromos mobilitás területén betöltött nemzetközi szintű, iparágon belüli piacvezető szerepére, amelynek égisze alatt 2017. október 26-án a vállalatcsoport lipcsei gyára történelmi mérföldkőhöz érkezett: elkészült a sorozatgyártásban kínált százezredik BMW i3 modell, amely az elmúlt évek során kulcsfontosságú tényezőként segítette fel a vállalatot a hálózatról tölthető prémium gépkocsik trónjára. A szászországi létesítmény ünnepségén Hans-Peter Kemser, az üzem igazgatója mellett Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke, Stanislaw Tillich, Szászország miniszterelnöke, valamint számos meghívott vendég és kiemelkedő munkatárs is tiszteletét tette. Az esemény fénypontjaként Krüger és Kemser leleplezte a BMW i modellcsalád 2018-ban érkező harmadik tagjának egy előszériás darabját, a BMW i8 Roadster álcázott tesztpéldányát, majd rendszerbe állították a lipcsei üzem területén felépített rendhagyó akkumulátortelepet. Az intelligens energiatárolóban több mint hétszáz darab, a BMW i3 legelső példányaiból kiöregedett nagyfeszültségű akkumulátor hálózatba kapcsolására van lehetőség, amelyek így hosszú távon fenntartható, költséghatékony energiaforrásként kezdhetnek második életet.

A nyugdíjazott akkumulátorok új feladata
A lipcsei üzem területén rendszerbe állított akkumulátortelep az első BMW i3 modellekből kiöregedett nagyfeszültségű akkumulátorok innovatív, hosszú távon fenntartható hatékonyságát igazolja. A telepen több mint hétszáz darab nagyfeszültségű akkumulátor hálózatba kapcsolására van lehetőség, a BMW i3 négy évvel ezelőtti piaci bevezetése óta legyártott százezer egységből azonban néhány száz példány kivételével még mindegyik rendszeres hétköznapi használatban van. A lipcsei üzem területén rendszerbe állított akkumulátortelepen jelenleg mintegy félezer darab kiöregedett akkumulátor kapta meg új feladatát. „A telepen hálózatba kapcsolható hétszáz darab akkumulátor együttesen akkora energia tárolására képes, amelyből egy BMW i3 tisztán elektromos üzemmódban több mint 100 000 kilométert tud megtenni. A telep adaptív kialakítása ugyanakkor azt is lehetővé teszi, hogy a jövőben más méretű és teljesítményű energiatároló egységeket is bekapcsoljuk a hálózatba, ezáltal a jövő akkumulátor-technológiái is rendszerbe állíthatók lesznek” – mondta Joachim Kolling, a BMW Group energiaügyi részlegének vezetője. „Iránymutató hálózatunkkal ismét bebizonyítottuk, hogy a BMW i divízió hosszú távú fenntarthatóságra épülő koncepciója messze túlmutat magán az autón” – tette hozzá.
forrás : BMW Group

Budapest Auto Show 2017

2017 autós újdonságainak egy szeletével lehetett megismerkedni a Millenáris területén. Az ekkora seregszemlének megfelelő méretű csarnokban kiállított, sokakat kicsábító autók és a kíváló környezet valóban remek programnak bizonyult.
Nem csak a legfrissebb újdonságokat (sok modell Frankfurt után itt volt látható először Magyarországon), de a látogatók többek között a Ford, a Jaguar, a Lexus, a Toyota, a Nissan, a Peugeot és a SEAT modelljeit is elvihették tesztvezetésre, az elmúlt évek egyik legnagyobb tesztvezetési lehetőségét kihasználva.

Sőt, a kiállított autókon és a tesztvezetési lehetőségeken kívül is sok érdekes programmal készültek a szervezők erre a hétvégére. Hazai bajnok versenyzőink mellett vendég volt többek között Winkler Róbert (Totalcar), a Turbometal Blog, a BME Formula Racing Team és a Hungaroring Rescue Team csapata is.
Jól szórakozhattak a gyerekek is , számos játék várta őket a manuális , klasszikus terepasztalostól a rendszerbe kötött okostelefonon játszható autóverseny app-ig.
forrás: hvg

Elektromos bicikli 3.400 euróért?

17_nov_tech_kep1Igen, a BMW Active Hybrid elektromos kerékpárja ennyibe kerül.
Erőteljes hajtásrásegítés rövid és hosszú távon egyaránt:
A BMW Active Hybrid elektromos kerékpárt a mérnökök a hagyományos pedálrendszer mellett egy minden részletében továbbfejlesztett, gépesített hajtáslánccal is felszerelték, amely a korábban bemutatott változatokhoz képest immáron jelentősen nagyobb erejű elektromos rásegítésre képes. Az elektromos motort a hajtó minden kerékpározási szituációban igény szerint aktiválhatja és a rásegítés mértékét is a hajtás sajátosságaihoz igazíthatja. A Brose rendkívül fejlett erőforrása 250 wattos teljesítményre és maximum 90 Nm forgatónyomaték leadására képes, amelynek köszönhetően a BMW modelljeit megillető dinamikával és agilitással ruházza fel a kerékpárt. Az elektromos motor energiaellátásáról – akár több mint 100 kilométeren keresztül – egy 504 wattórás, nagy teljesítményű akkumulátor gondoskodik, amely kivehető, feltöltés után pedig tökéletesen a vázszerkezetbe illeszthető. A bajor prémiumgyártó ügyfele egy apró kijelzőn állíthatja be az elektromos hajtásrásegítés mértékét; a +50%-os támogatást kínáló ECO és a +275%-os rásegítés nyújtó TURBO módok között négy különböző teljesítményszint aktiválható, egészen 25 km/órás sebességig. Az okostelefonok mikro USB-aljzaton és Bluetooth-kapcsolaton keresztül is csatlakoztathatók a kerékpárhoz.
Tökéletesen integrált elektromos hajtáslánc az elegánsan sportos megjelenésért:
Innovatív alkatrészeivel és magabiztos formanyelvével a BMW Active Hybrid elektromos kerékpár már első ránézésre lebilincseli az aktív életmódot kedvelő rajongókat. Az elektromos motor és a nagy teljesítményű akkumulátor tökéletesen illeszkedik az alumíniumból készült, hidroformált vázszerkezetbe, amellyel a kerékpár elegánsan sportos sziluettjét nyomatékosítja. A hamisítatlan BMW-s megjelenésről ezúttal is a bajor prémiummárka kerékpárvázainak jellegzetes „Bikanyak”-kialakítása gondoskodik, amely energiát és innovációt sugároz, miközben a Frozen Black mélyfekete és Arctic Silver halványezüst árnyalatú fényezések az exkluzivitást hirdetik.
A BMW Active Hybrid elektromos kerékpár sárvédői ugyancsak a legapróbb részleteket is átható innováció látványos bizonyítékai. Az alumíniumból készült hátsó sárvédőbe integrált LED-es lámpa nem csupán a kerékpározás biztonságát, de az újdonság hamisítatlan stílusát is fokozza.
Kényelmes tekerés a forradalmi „eZone” nyeregtechnológiának köszönhetően:
Az utánozhatatlan, egyszersmind biztonságos élmény érdekében az elektromos kerékpárok rendkívül fejlett nyerget igényelnek, a kivételesen megbízható kerékpárnyergeket gyártó Selle Royale éppen ezért összefogott a BMW Group leányvállalataként működő, dizájntervezésre szakosodott Designworks műhellyel, hogy közösen elkészítsék a világ első, kifejezetten elektromos kerékpárokhoz kifejlesztett nyergét. Az „eZone” névre keresztelt technológia (amely idén szeptembertől már kereskedelmi forgalomban is elérhető) egy több részre osztott, kifinomult üléskoncepció alapjaira épül, az elektromos kerékpárok hajtási sajátosságai és az ülési anatómia szempontjai szerint. A rövid orr, a hátsó rész emelkedő ülőfelülete és a dinamikus oldalszárnyak együtt stabil üléspozíciót garantálnak, miközben az elektromos kerékpárok jellegzetes gyorsulása és fékezése közben még tovább segítik az egyensúlyozást. A forradalmi „eZone” nyeregtechnológia tökéletes kényelméről a Selle Royale, a Designworks, a 3D Skingel és a Royal Gel együttműködéséből megszületett háromzónás bélés gondoskodik. A nyereg alsó felének üvegszálas markolata eközben a könnyebb hordozhatóságot segíti elő, hiszen a gépesített hajtáslánc többletsúlya miatt az elektromos kerékpárok rendre nehezebbek hagyományos, szimpla pedálrendszerrel felszerelt társaiknál.
forrás: BMW

Előző

A pick-up és a szabadidő – autó kategória találkozása Mercedes-Benz X-osztály

Következő

Novemberi havi Zöld híreink