0
Shares
Pinterest Google+

Bár a kereskedésekbe még nem jutott el, képeken már megcsodálhatjuk a Volvo 90-es szériájának legújabb tagját, a zord körülmények között is példásan teljesítő Cross Country-t.
Akinek a sima kombi változat – a V90 – tetszik, az a Cross Country-t is szeretni fogja, hiszen a két modell karosszériája nagyon hasonló, bár ezutóbbi sárvédőit, küszöbjeit és lökhárítóit csinos műanyag betétek díszítik. Sokkal szembetűnőbb és fontosabb különbség azonban, hogy az új modell hasmagasságát hat centiméterrel megemelték, hiszen – ahogy a neve is elárulja – ez a változat nemcsak aszfalt utakon, de terepen is jól érzi magát. A futóművét is úgy hangolták, hogy mind úttartás, mind komfort és biztonság tekintetében mindig a lehető legtöbbet nyújtsa.
De nemcsak a megjelenése magabiztos, a Cross Country tényleg jól bírja a strapát. A svéd téltől a kaliforniai sivatagokig a legszélsőségesebb viszonyok között tesztelték, hogy semmi szín alatt ne érhesse meglepetés a tulajdonosokat.

„A V90 Cross Country a V90-es eleganciáját ülteti át egy igazi terepjáróba, mellyel biztonságosan és komfortosan autózhatunk az útviszonyoktól függetlenül. Ez az autó komoly teljesítményekre képes és igazi kalandra csábít” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Car Csoport elnök-vezérigazgatója.

„Az általunk gyártott autók a biztonságról, a teljesítményről és a tartósságukról híresek. Az összkerék-hajtással, a megemelt hasmagassággal és a komfortra és stabilitásra optimalizált karosszériával az új V90 Cross Country egy igazi felfedezővé varázsolja a már eleve sokszínű V90-est” – mondta Dr. Peter Mertens, a Volvo kutatásért és fejlesztésért felelős részlegének alelnöke.
Kirobbanó dizájn, sokoldalúság, luxus és különleges karakter jellemzi ezt az autót, melyet kívül és belül egyaránt egyedi igényeink szerint formálhatunk. A technikai eszközöket felsoroló végeláthatatlan listából külön kiemelnénk az új, kirobbanó minőségű Bowers & Wilkins audio rendszert, mely kivételesen tiszta és dinamikus akusztikus élményben részesíti az utasokat.

Természetesen a Volvo márkanév továbbra is egyet jelent a biztonsággal. A Cross Country is tele van aktív és passzív biztonsági rendszerekkel. A gyártó tökélyre fejlesztette a kipörgésgátlótól a holttér figyelőn keresztül a sávtartó elektronikáig az összes jelenleg elérhető biztonsági funkciót, két dolgot azonban mindenképpen érdemes kiemelni az utasokra vigyázó számos eszköz közül. Az egyik a biztonsági öv és az abba írt megnyugtató felirat, miszerint a Volvo 1959 óta szerel az autóiba ilyet, vagyis közel 60 éve óvják utasaikat a mára legelterjedtebb biztonsági rendszerrel. A másik az új fejlesztésű Pilot Assist, a Volvo feltételes önvezető rendszere, mely városban illetve kanyargó szerpentineken még nem, de autóúton és autópályán szinte magától elvezeti az autót kizárva a lehetőségét annak, hogy a monoton vezetési viszonyok között elfáradt, éberségét vesztett sofő esetleg balesetet okozzon.

Sajnos részletes műszaki adatokat a gyártó egyelőre nem árult el, annyit mégis tudunk, hogy négyféle kivitel kerül majd a kereskedésekbe: lesz D4-es és D5-ös dízel, valamint T5-ös és T6-os benzines változat, természetesen mindegyik modell összkerék-hajtású lesz. Kétféle felszereltségi szint közül lehet majd választani, az alap változat lesz a Cross Country, a jobban felszerelt a Cross Country Pro.
Már az árakat is tudjuk: 15,5 millió forintba kerül majd a legolcsóbb modell, a 190 lóerős D4-es alap változata. A drágábbik, 235 lóerős D5-ös dízel alapára 17 millió lesz. A legdrágább modell természetesen a 320 lóerős T6-os magasabb felszereltségű, Cross Country Pro változata lesz közel 21 milliós vételárral, vagyis – bár abszolút értéken nem lesz olcsó – a riválisokhoz és a szolgáltatás minőségéhez valamint az autó sokoldalúságához képest egyáltalán nem lesz drága.

Előző

Suzuki SX4 S-Cross – Átfogó megújulás

Következő

Csetvei Pincészet