0
Shares
Pinterest Google+

Magyarországon , idén novemberben adták ki a legtöbb zöld rendszámot

A Belügyminisztérium gépjármű-nyilvántartása szerint ez év első tizenegy hónapjában 6.513 zöld alapszínű rendszámmal rendelkező autót állítottak forgalomba hazánkban. Így 16.073-re nőtt az e-járművek száma. A több mint tizenhatezer zöld rendszámos autóból a legtöbb tisztán elektromos (7115), ezt követik a hatótávnövelt elektromos változtatok (5020) és a tölthető hibridek (3937). November tovább kedvezett a főváros és vidék közötti különbségek mérséklődésének is: mindez azt jelenti, hogy a fővárosban 7936, míg vidéken 8137 e-kocsi található.

Megjött a tisztán elektromos BMW iX2 crossover

A BMW még hallgat és a hálózatról tölthető hibrid X2-esről sem szólt, de már most készülnek a teljes elektromosításra ennél a modellnél a hagyományos motor kiiktatásával.
Eddig bevett szokás volt az autógyártóktól, hogy a plug-in hibrid modelljeiket egy “hibrid tesztjármű” matricával látják el, de a mostani lencsevégre kapott fotón az X2-es egy kicsit másabb. Ugyanis az “elektromos tesztjármű” matricát lehet az autó hátulján olvasni. A BMW meghagyta a modell kipufogócsövét, azonban a kép készítői szerint ez semmivel nincs összekapcsolva. Azaz egy tisztán elektromos BMW iX2-et láthatunk a képen! A tanksapkák is ugyanazok, amelyeket az X2 xDrive25e-n nézhettünk meg, de tekintve, hogy az iX3 jobb oldalt hátul viseli a csatlakozót a töltőhöz, a másik el fog tűnni. Elől a kör alakú ködlámpák a lökhárítón csak matricák, és a hibridhez hasonlóan ezek majd feljebb lesznek majd. Ha megszabadulnak ettől, kissé vonzóbb is lesz majd az X2.
A hajtásláncról még nincs semmi pontos információ, de várhatóan az X2 a BMW új generációs, elektromos modellekre szabott erőátviteli rendszert fogja alkalmazni, amely az iX3-ban mutatkozik be, majd az i4 és az iNext is megkapja.
A logika azt diktálná, hogy az elektromos X2-es az iX2 néven kerüljön piacra, hisz nagy testvére már megkapta az iX3-at, és a BMW levédette az összes nevet az iX1-től az iX9-ig. Az új bajor villanyautó a frissített X2 alapján készül majd, és a 2020-as indulással tervezett hibridet követően érkezhet.
Forrás: e-cars.hu

Audi e-tron. A legjobb Audi

Az Audi e-tron az első tisztán elektromos hajtásrendszerű sorozatgyártású, nagyszériás Audi. Hosszúsága 4901 milliméter, szélessége 1935 milliméter, magassága 1616 milliméter. Térkínálata és kényelme bőséges és színvonalas. 2928 milliméteres tengelytávjával az Audi e-tron akár öt személy és csomagjaik számára is kényelmes helyet kínál. Csomagtartója 600 literes térfogatával az elektromos SUV-modell kiválóan alkalmas a hosszú utazásokra. További 60 liternyit a motorházfedél alatti praktikus rekesz kínál, ahol például a szerszámkészlet és a mobil töltőkábelek helyezhetők el. Lehajtott hátsó üléstámlával az Audi e-tron már akár 1725 literes raktérrel szolgál.

A márka SUV-modelljeire jellemzően az Audi e-tron függőleges lamellákkal kiformált, nyolcszögletű singleframe hűtőráccsal készül. plasztikusan kiformált hátuljának hosszú tetőlégterelő és széles diffúzor biztosít sportos megjelenést.
Kiváló aerodinamikai tulajdonságai mellett fejlett hőmenedzsmentje is fontos szerepet játszik ideális esetben közel 400 kilométeres hatótávjában, amely egyaránt hűti és fűti az utasteret, illetve a nagyfeszültségű akkumulátort, valamint hűti az elektromos gépeket, a teljesítményszabályzó elektronikát és a töltőberendezést. Az alapkivitelhez tartozó hőszivattyú az elektromos komponensek maradékhőjét hasznosítja, így az eredeti veszteségteljesítményből akár három kilowattnyi is gazdaságos módon az utastér fűtésére és klimatizálására vehető igénybe. Ez a külső hőmérséklet függvényében akár tíz százalék előnyt is jelent az Audi e-tron hatótávja tekintetében. A különösen rugalmas hőmenedzsment a gyors egyenáramú töltést is biztosítja, emellett hozzájárul az akkumulátor hosszú élettartamához és nagy terhelésnél is változatlan menetteljesítményekről gondoskodik.
Két elektromos motorja 300 kW rendszerteljesítménnyel (ezt csak egyetlen percig tudja, tartósan 265 kW, azaz 360 lóerő a teljesítménye) és akár 664 newtonméter rendszer-forgatónyomatékkal (boost üzemmódban) gyorsíthatja a nagyméretű SUV-modellt, amely így álló helyzetből kevesebb, mint hat másodperc körül teljesíti a 0-100 kilométer/órás sprintet (normál esetben valamivel fölötte, sportmódban kicsivel alatta), végsebessége pedig 200 kilométer/óra.
Az Audi e-tron innovatív energia-visszatáplálási rendszerrel készül, amely mindkét elektromos gép üzemére kiterjed és hatótávjához mintegy 30 százalékkal hozzájárulva jelentősen növeli a SUV-modell gazdaságosságát.
Forrás jarmuipar.hu

Előző

Flotta hírek

Következő

Bejgli, ahogy csak a nagymama készíti