0
Shares
Pinterest Google+

Magyar fejlesztésű elektromos kamion szállít az Audinak Győrben…

Tisztán elektromos meghajtású kamiont helyezett üzembe a győri Audi-gyárnak szállító Innovatív Cégcsoport –­ derült ki az MTI közleményéből. A jármű szerdai bemutatóján részt vett Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, aki európai és globális viszonylatban is egyedülállónak nevezte a fejlesztést, mivel ez idáig sehol máshol nem építettek, és állítottak szolgálatba ipari hasznosítási célból 40 tonna össztömegű, teljesen villanyos tehergépjárművet. Az Innovatív Csoport jelenleg 10 darab kamionnal végzi szállítási feladatait az Audi létesítményei között Győrben, ez idáig valamennyit belsőégésű motor működtetett, egyet azonban a vadonatúj, zöld rendszámot hordozó jármű leváltott. Ugyanez vár a maradék kilencre is, várhatóan 2022-re az egész flotta kizárólag elektromossággal táplálkozik majd.

A miniszter elmondta, hogy már egyetlen kamion elektromosítása is annak össztömegével megegyező károsanyagkibocsátás-csökkentést jelent, így a győri környezetvédelmi tervek megvalósításához is hozzájárul, valamint Magyarország számára is egy újabb lépést képvisel a klímaváltozás elleni küzdelemben. Lipovics Tamás, az Innovatív Raktárlogisztika Kft. ügyvezető igazgatója hozzátette, hogy nem csupán környezetünk és bolygónk épségét előtérbe helyező döntés született, hanem stratégiai szempontból is szükség volt az elektromos kamionra, egy közepes méretű vállalkozásnál ugyanis az innovatív megoldások alkalmazása a versenyképesség kulcsa.

A kisalföld.hu információja szerint 6000 Nm nyomaték, és 690 kWh akkumulátor dolgozik a járműben. Egyetlen töltéssel képes megtenni a Debrecen és Budapest közötti mintegy 230 kilométeres távolságot, és alvázát a debreceni Elektromega Kft. gyártja. Kifejezetten raktárlogisztikai kiszolgálásra tervezték, így tölteni a rakodás közben is lehet, ez hozzájárul ahhoz, hogy az Innovatív Cégcsoport a nap 24 órájában használni tudja.

Forrás: villanyautósok.hu/ MTI-Szigetváry Zs.

Európában is egyedülálló napelem-parkot adtak át Győrben

Október 8-án hivatalosan is átadták a győri Audi-komplexum tetejére telepített 12 megawatt csúcsteljesítményű napelem-parkot, mely az Audi Hungaria, és az E.ON Hungária Csoport együttműködéséből született meg. Az összesen 36.000 panelből álló berendezés a legnagyobb ilyen tetőre szerelt rendszer egész Európában, a 160.000 négyzetméternyi tetőfelület ráadásul tökéletes helyszínt biztosít a napelemeknek, hiszen senkinek sincsenek útban, és értékes területeket sem vesznek el a mezőgazdaságtól, vagy a zöld mezős beruházásoktól.

Az energiatermelő rendszer szimbolikus üzembe helyezése köré szervezett ceremónián jelen volt többek között Szijjártó Péter, Magyarország külgazdasági és külügyminisztere, Peter Kössler, az AUDI AG termelésért és logisztikáért felelős igazgatótanácsi tagja, Dr. Karsten Wildberger, az E.ON SE operatív igazgatója, Kiss Attila, az E.ON Hungária Csoport elnök-vezérigazgatója, Prof. Dr. Dézsi Csaba, Győr Megyei Jogú Város polgármestere, valamint Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke, aki elmondta, hogy az egyedülálló napelemes projekt a vállalat fenntarthatósági célkitűzéseit szolgálja.

Gyártólétesítményei karbonlábnyomának csökkentése mellett az Audi Hungária komoly előrelépést tett, hogy a vállalat komplett működése fenntarthatóbb legyen: a teljes energiaellátás mintegy 75%-a már most megújuló forrásból, geotermikus energiából származik, és a keletkezett hulladék több mint 99%-a újrahasznosításra kerül.

A napelem-park, mely évente több mint 9,5 GWh-t, azaz durván 3800 átlagos háztartás energiaszükségletének megfelelő elektromosságot fog termelni, 55 ezer munkaóra alatt készült el az E.ON munkatársainak kezei között, és az üzemeltetés is az energiaszolgáltató cégcsoport feladata lesz a következő 25 évben. A napelemek által termelt tiszta áramnak köszönhetően 4900 tonnával kevesebb szén-dioxid jut a légkörbe az Audi-gyár működése közben.

Forrás: villanyautósok.hu

Plug-in Hybrid Toyota RAV4

Amióta 1994-ben színre lépett, mint a világ első szabadidőjárműve, a RAV4 újra és újra megújult, hogy kielégítse az ügyfelek változó szükségleteit és igényeit. Minőségének, stílusának, teljesítményének és sokoldalúságának köszönhetően mára a világ egyik legkeresettebb gépkocsija lett. a Toyota RAV4 most még teljesebb mértékben kiaknázza a technológiában rejlő előnyöket: bemutatkozik az új RAV4 Plug-in Hybrid, a márka hibrid kínálatának új zászlóshajója, amely nem csupán erősebb, de takarékosabb és tisztább üzemű is, mint kategóriájának bármelyik más képviselője.

A RAV4 Plug-in Hybrid kettős személyiségével maradéktalanul lenyűgözi az ügyfeleket. A Toyota legmodernebb hibrid elektromos technológiájával rendelkezik, ami nagyobb teljesítményt és kedvezőbb menetdinamikát biztosít, ugyanakkor teljesen emissziómentesen is képes közlekedni, mint egy elektromos autó.

A Prius Plug-in Hybrid modell két generációjával szerzett tapasztalatokra alapozva a Toyota készen állt arra, hogy kifejlesszen egy takarékos új hajtásláncot a RAV4 számára. A 306 LE / 225 kW rendszerteljesítményű modell álló helyzetből mindössze 6,2 másodperc alatt képes elérni a 100 km/óra sebességet, felülmúlva ezzel bármely hagyományos hajtáslánccal szerelt versenytársát. Az új RAV4 Plug-in Hybrid a Toyota GA-K padlólemezére épül; a padló alatt elhelyezett hibrid akkumulátor még jobb menetdinamikai jellemzőket eredményez. A modell minden kivitelét a Toyota AWD-i intelligens, elektromos összkerékhajtási rendszerével szerelték fel.

A villanymotor által biztosított, extra teljesítményt kiaknázva a Toyota jelentősen megnövelte a hajtáslánc teljesítményét az öntöltő RAV4 Hybrid modellhez képest. A Plug-in Hybrid frissen kifejlesztett, nagy kapacitású lítium-ion akkumulátort kapott, a teljesítményszabályozó egységet pedig továbbfejlesztett hajtóerő-átalakítóval szereltük fel. A 2,5 literes Hybrid Dynamic Force benzinmotor alapjaiban megegyezik az öntöltő RAV4 Hybrid motorjával, ám a Toyota mérnökei továbbfejlesztették azt, igazodva a plug-in hibrid hajtáslánc nagyobb teljesítményprofiljához. A RAV4 Plug-in Hybrid így dinamikusan gyorsul álló helyzetből, ám ez még nem minden: a típus nagyobb távolságot képes megtenni tisztán elektromos üzemben, amikor egyáltalán nem fogyaszt üzemanyagot, és nem bocsát ki káros anyagokat. A vezető könnyedén választhat négy üzemmód között, a hibridtől a tisztán elektromos hajtásig. Az új EV (elektromos) üzemmódban a RAV4 Plug-in Hybrid akár több mint 65 kilométert* képes megtenni villanymotorjai segítségével.

Kompakt méreteinek köszönhetően a lítium-ion akkumulátor teljes egészében elfér a padlólemez alatt. A csomagtartóból minimális helyet foglal el, így a poggyásztér kapacitása bőséges, 520 liter. Mivel az akkumulátort mélyen építették be, ez segít alacsonyan tartani a RAV4 Plug-in Hybrid tömegközéppontját, ami javítja a jármű stabilitását, manőverezhetőségét és rugózási komfortját.

A Toyota mérnökei a legapróbb lehetőséget sem hagyták figyelmen kívül, hogy tovább csökkentsék a RAV4 Plug-in Hybrid energia-felhasználását. Ennek eredményeként kapta meg az autó azt a hőszivattyús klímaberendezést, amely eredetileg a jelenlegi, második generációs Prius Plug-in Hybrid fedélzetén debütált világújdonságként. A technológiát egy – a RAV4 Hybridben is alkalmazott – forróvíz-körrel kiegészítve igazították az új szabadidőjármű elvárásaihoz. Ezen túlmenően az akkumulátor hűtésére is a klímaberendezés hűtőközegét használjuk. A rendszer a motorfűtésnél vagy a nagy teljesítményű elektromos fűtőberendezéseknél jóval magasabb hatásfokon üzemel, mivel a járművön kívüli levegőből vonja el az utastér fűtésére szolgáló hőt.

A középkategóriás szabadidőjármű külső és belső stíluselemei az eddiginél is kifinomultabb, sportos megjelenést eredményeznek. A hűtőmaszk egyedi rácsozata és kerete, valamint a fényszórónyúlványok sötét alapot kaptak, mindez a lökhárító alsó részének új, metálfényű kivitelével együtt kihangsúlyozza a jármű széles, erőteljes kiállását. Az új rajzolatú, 18 és 19 colos keréktárcsákon a magas fényű, mart felületek szürke vagy fekete színű elemekkel alkotnak kontrasztot. A hátsó szélvédő alatti dekorelem fémhatású kivitelt, a lökhárító alsó felülete pedig fekete bevonatot kapott. Az utastérben azonnal feltűnnek az új rajzolatú üléskárpitok, melyeknek bordázott mintázata és kontrasztos, piros részletei határozottan sportos hatást keltenek. Opcióként lenyűgöző piros sávval díszített, steppelt fekete bőr üléskárpit is rendelhető. A középkonzolon található, 9 colos multimédiás érintőképernyőn keresztül – aminél nagyobbat még soha nem szereltünk RAV4-esbe – könnyen és egyszerűen kezelhetők a fedélzeti szórakoztató, tájékoztató és csatlakozási funkciók.

Forrás: e-cars.hu

 

Előző

Japán újratöltve – Honda e Advance teszt

Következő

Bab, amely laktat és jókedvre derít