0
Shares
Pinterest Google+

Májusban már miénk lehet az új Nissan Leaf!

Európa legnépszerűbb villanyautója, a Nissan Leaf hamarosan két új változatban is kapható lesz. A Leaf 3.Zero egy különleges és kibővített felszereltségű változat, míg a Leaf 3.Zero e+ Limited Edition nagyobb, 215 lóerős teljesítménnyel és megnövelt, 385 kilométeres hatótávval büszkélkedhet. Az új modellek már megrendelhetők; a Leaf 3.Zero kiszállítása májusban, míg a Leaf 3.Zero e+ Limited Edition kiszállítása nyáron kezdődik
A Leaf 3.Zero ugyanazzal a 40 kWh-s akkumulátorral érkezik, mint a jelenlegi Leaf, esetében az új karosszériaszínek és kéttónusú színkombinációk (pl. piros karosszéria fekete tetővel, illetve kék karosszéria fekete tetővel) jelentik az újdonságot. Az utastérben egy új 8 hüvelykes infotainment képernyő jelenik meg, amely további kapcsolódási szolgáltatásokat és utcaszintű navigációt is kínál. A továbbfejlesztett NissanConnect EV alkalmazás is ebben az autóban debütál. A Leaf 3.Zero modellek megkapják az e-Pedal és a ProPILOT-technológiákat is.
A Limited Edition változat – amelyből mindössze 5000 példány készül Európa számára – nagyobb teljesítménnyel érkezik: 160 kW (215 LE) leadására is képes, illetve hosszabb hatótávot kínál, a várakozások szerint akár 385 kilométert is megtehet majd egyetlen töltéssel. A 25%-kal nagyobb energiasűrűségű és 55%-kal nagyobb energiatároló-kapacitású, 62 kWh-s akkumulátor 40%-kal nagyobb hatótávot kínál, mint a Leafekbe általában szerelt 40 kWh-s akkumulátor. Ez hasonló használat esetén további 100 kilométer hatótávot jelent.

A Nissan Leaf 3.Zero bevezetése egy olyan évet követően történik, amely nagy sikereket hozott a Nissan elektromos járművei számára – különösen az új Leaf teljesített kimagaslóan. 2018-ban az új Nissan Leaf volt a legkeresettebb elektromos jármű Európában, és az egész kontinensen 40 ezer darab talált belőle gazdára. Továbbra is a Leaf a világ legnagyobb számban eladott elektromos járműve, hiszen az eredeti változat 2010-es bevezetése óta közel 400 ezer példány talált gazdára világszerte.
Magyarországon 627 darab forgalomba helyezéssel zárta az évet és 2018. decemberében a jubileumi 1000 darabos eladást is elérte a modell. 2013 óta összesen 1055 darab magyarországi vásárlás történt.
A Leaf 3.Zero indulóára 12 000 000 forint körül, míg a Leaf 3.Zero e+ Limited Edition mintegy 2 millió forinttal többért érhető el. Mindkét különleges változat rendkívül jól felszerelt és ugyanaz a 8 éves/160 ezer kilométeres garancia vonatkozik rájuk, mint a normál Leafre.
Forrás: autoblog.hu

Már 2020-ban elkészülhet az első Kínában gyártott Tesla!

Elon Musk, a cég alapítója és vezérigazgatója 2017 vége felé mondta ki először, hogy a Tesla legnagyobb tengerentúli piacán, Kínában is szeretne elektromos járműveket gyártani. December végén derült ki, hogy a kaliforniai vállalat 30 millió dolláros alaptőkével pénzügyi lízingtársaságot alapított, a székhely a sanghaji szabadkereskedelmi övezet, az új cég törvényes képviselője pedig a Tesla kínai vezetője, Csu Hsziaotung.
A múlt hónapban egy sanghaji illetékes a kínai közösségi médiában azt írta, hogy a Tesla már 2019 második felében megkezdheti a gyártást. A „3-as számú gigagyár”, ahogy emlegetik, a Tesla első tengerentúli üzeme lehet, ahol a tervek szerint Model 3 és Model Y autókat gyártják majd a kínai piacra. (A Gigafactory 1. a cég nevadai akkumulátor és alkatrészgyárát jelöli, a Gigafactory 2. pedig a fotovoltaikus elemeket gyártó buffalói üzemet.) A hírek szerint legalább egy vállalkozó már el is kezdte beszerezni az építési anyagot a kínai beruházáshoz. A cég arra számít, hogy a több mint 80 hektáros üzem képes lesz évi 250 ezer jármű legyártására. (Ez valóban nagy szó lenne: a cég produktivitási problémákkal küzdő fremonti gyárában tavaly az első három hónapban kevesebb mint 10 ezer Model 3-at sikerült legyártani, pedig kb. havonta kellett volna annyi autónak elkészülnie.)
A Tesla egyelőre nem nyilatkozott az újabb gigagyár ügyében. Amikor 2017 októberben először lehetett hallani a vállalat kínai terjeszkedési terveiről, Musk még arra intette a befektetőket, hogy ne siettessék az ügyet. Ám a kínai-amerikai kereskedelmi háború gyorsabb intézkedésre sarkallta a céget, miután a Kínába exportált Teslák ára a változó vámoktól függően vadul ingadozni kezdett.
Az első bejelentés idején még bizonytalan volt, hogyan tudna a Tesla Kínában száz százalékig saját tulajdonú autógyárat építeni, mivel a törvények előírták a külföldi gyártóknak,
hogy helyi cégekkel közös vegyesvállalatokat alapítsanak, amihez a Teslának látszólag nemigen volt kedve. De Peking áprilisban új befektetési szabályokat vezetett be, hogy a beruházások ösztönzésével jobb pozíciókat érjen el az Egyesült Államok által időközben meghirdetett kereskedelmi háborúban, illetve hogy kedvezzen az elektromos autók gyártóinak – ami a katasztrofális kínai légszennyezés miatt jól felfogott érdeke.
Forrás: alternativenergia.hu

Európában is megvásárolható lesz a kínai elektromos teherautó

Már több száz darabot értékesítettek Európában az EV80-asból, amelyet az új EV30 és annak változatai váltanak.
Nagy-Britanniából indult, majd a GAZ-csoporton keresztül végül a kínai SAIC konszernnél kötött ki a Maxus nevű haszonjármű-márka, amely Németországban már több száz, akkumulátoros-elektromos járművet értékesített. Ezek még a dízelmotoros jármű átalakításával készültek, de hamarosan elkezdik forgalmazni az utódot, amely már egy dedikált, alumínium építőkészletet használ. A Maxus Datong EV30 csak az első a sorban, a városi áruszállítót majd nagyobb változatok is követik. Közös vonás a padló alatt elhelyezett akkumulátor és az elsőkerékhajtás. A hatómotor teljesítményét nem árulták el, de azt igen, hogy az alapkivitel 300 km-es hatótávolsággal rendelkezik; a nagyobb karosszériákban nagyobb akkumulátornak lesz hely. Január közepén leplezik le hivatalosan a Maxus Daton EV30-ast, amelynek várhatóan 2019 közepén indul a sorozatgyártása
Forrás: automotor.hu

50 százalékkal emelkedhetnek az idei elektromos autó eladások Magyarországon

A gépjárműimportőrök 18 százalékos piaci növekedésre számítanak 2019-ben, előrejelzésük szerint összesen csaknem 205 ezer új járművet helyeznek majd forgalomba Magyarországon ebben az évben – mondta Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető
A részletekről szólva ismertette: a személyautók piacán is 18 százalékos növekedést prognosztizálnak, 160 ezer személygépkocsi forgalomba helyezésére számítanak az idén.
Ezen belül 2000 lehet a tisztán elektromos autók száma, ami 54 százalékos növekedés az előző évhez képest, és 1000 plug in hibrid autót adhatnak el, ami 30 százalékkal haladja meg a tavalyi értékesítést az egyesület várakozása szerint.
Az MGE előrejelzésében 30 ezer új kishaszonjármű forgalomba helyezése szerepel, ami 13 százalékkal több a tavalyinál. A nagyhaszonjárműveknél 11 százalékos növekedést, 7000 új forgalomba helyezést várnak, a buszoknál 21 százalékos növekedésre, 800 új buszra számítanak, a motorkerékpárok forgalmazásában pedig 10 százalékos bővülést jeleznek, ami 3300 új jármű forgalomba helyezését jelentené – mondta az MGE ügyvezető elnöke. A közúti pótkocsiknál ugyanakkor 14 százalékos csökkenést valószínűsítenek, így 3800 új pótkocsi kerülhet forgalomba – tette hozzá.
Erdélyi Péter elmondta: tavaly már jelentős mértékben tértek vissza a magánvásárlók a személyautók piacára. Erre az idén is számítanak, egyebek mellett a biztosabb munkahelyek, a magasabb jövedelmek, a hitelfelvételi, illetve a hitelezési kedv növekedése, valamint az alacsony kamatok miatt.
A kishaszonjárművek forgalmának idei bővülését segíti a növekedési hitelprogram újraindulása. A cégautók, flották bővüléséhez jelentős tartalékokat ugyanakkor már nem lát a gépjárműimportőrök egyesülete.
Az ügyvezető elnök ismertette: az Európai Unióban átlagosan 587 gépkocsi jut ezer lakosra, Magyarországon ez a szám 394. Az EU-ban az autók átlagos kora 11 év, Magyarországon több mint 14 év. A Magyarországra behozott használt autók átlagéletkora 12 év fölött van, a teljes importnak csak 48 százaléka új jármű. Az adatok szerint a magyar autópark 84 százaléka 10 évesnél idősebb.
Az ügyvezető elnök az egyesület eredményei között említette, hogy január végén elindul a vásárlók érdekeit szolgáló, az Autós Nagykoalíció és az MGE által előkészített és kezdeményezett közhiteles, ingyenes gépjárműadat-lekérdező.
Erdélyi Péter kedvező tendenciának nevezte, hogy megkezdődött a visszatérés a márkaszervizekhez és a legális javítókhoz. Felhívta a figyelmet arra is, hogy a gépjárműimportőrök egyesülete elindította munkaerő-közvetítő oldalát, amelynek célja a munkaerő igények és kínálat összehozása.
Dér Péter, az MGE elnökségi tagja szerint csaknem 7 százalékkal nőtt tavaly a forgalomba helyezett új nagyhaszonjárművek száma, ami jó eredmény, különösen annak fényében, hogy a legtöbb fuvarozó cég visszafejleszti flottája méretét. A szakember egyre komolyabb problémának nevezte a gépkocsivezetők hiányát. A buszpiacon tavaly kisebb, 2,8 százalékos volt a bővülés, ugyanakkor ebben a kategóriában erőteljes növekedést vár az MGE az állami és önkormányzati programok miatt.
Somogyi Gábor, az egyesület elnökségi tagja jelezte: a forgalomba helyezett új közúti nehézpótkocsik száma csökkent tavaly az előző évhez képest, és idén még jelentősebb csökkenésre számítanak. A beruházások elmaradásának főbb oka továbbra is a gépkocsivezetők hiánya, a munkabérek nagyon jelentős növekedése, valamint az emelkedő, illetve 2019-ben megjelenő nemzetközi adók, szabályozók. Emiatt a vállalkozások profitabilitása rendkívül lecsökkent, a kisebb cégek nagy számban hagyják abba tevékenységüket, és a fuvardíjak emelése nélkül további nehézségek várhatók – mondta.
Zámbó Balázs elnökségi tag felhívta a figyelmet arra, hogy az MGE kezdeményezésére a kisebb, 500 köbcenti alatti motorkerékpároknál csökkent a regisztrációs adó 2019-ben. Az elektromos és hibrid motorok után nem kell regisztrációs adót fizetni. Tavaly 31 százalékkal több új motorkerékpárt helyeztek forgalomba, mint egy évvel korábban, ami komoly növekedés, de még mindig nem sikerült a 2009-es szintet sem elérni – jelezte.
Forrás: alternativenergia.hu

Előző

A kávé nem kiváltság, mindenkinek joga van jó kávét inni!

Következő

Huracán Evo, új kecskeméti Mercedes