0
Shares
Pinterest Google+

Tesla kamion

18_febr_zold_kep3A Tesla Semi névre hallgató nyergesvontatóval: a 2019-ben gyártásba kerülő nehézgépjármű vontatmány nélkül 5, 40 tonnás utánfutóval 20 másodperc alatt képes 100 km/órára gyorsulni, hatótávja 800 kilométer, de 30 perces töltés alatt 400 kilométeres hatótávot kaphat. Ezzel semmilyen hátrányt nem szenved a gázolajosokhoz mérten, ha a kötelező pihenőidőket töltőkhöz tudják időzíteni a sofőrök. A Tesla kalkulációi szerint egymillió kilométeres futás esetén (ami ebben a műfajban nem túlzó), a Tesla Semi vásárlói 200 ezer dollárt (több mint 50 millió forintot!) takarítanak meg egy hagyományos üzeműhöz mérten.

Már ellenfele is akadt a Tesla kamionjának
A Tesla nem az egyetlen, amelyik elektromos hajtású vontatót kíván piacra dobni, a Thor Trucks nevű kaliforniai startup ugyancsak zéró emissziójú kamionnal szeretné új alapokra helyezni az áruszállítást. Az ET-One a nagyobb akkucsomaggal 480 kilométeres hatótávra képes és megengedett össztömege 38 tonna is lehet.
18_febr_zold_kepA Thor Trucks Dakota Semler vállalkozóhoz fűződik, aki 18, korábban az autóiparban dolgozó munkatársat gyűjtött maga mellé. A cégnél van például korábbi Navistar és BYD alkalmazott, a Boeingnél és a Faraday Future-nél dolgozott mérnök és korábbi US Hybrid alkalmazott is.
A Thor közlése szerint az ET-One LG Chem cellákat használ, amelyeket az alváz mindkét oldalára felerősítettek. Az egyetlen feltöltéssel megtehető távolság 480 kilométer, a szerelvény maximális össztömege pedig 38 tonna lehet. Utóbbit a Tesla Semi is tudja, viszont az ő hatótávja maximálisan 800 kilométer.
A Thor ET-One villanykamion tesztelését már megkezdték, jövőre pedig már az első érdeklődők ki is próbálhatják. A sorozatgyártás 2019-ben indulhat. Az ET-One-ból készítenek majd egy szerényebb, 160 kilométer hatótávú alapváltozatot is, alacsonyabb árcédulával, a 480 kilométeres verzióért minimum 250 ezer dollárt kell majd fizetni. A hasonló hatótávú alap Tesla Semi egyébként ennél 100 ezer dollárral olcsóbb lesz.

A Tesla új Roadstere

18_febr_zold_kep2Kamionja mellett a gyártó új Roadster modelljéről is lerántott a leplet, amelyet kapásból a „valaha készített leggyorsabb sorozatgyártott autóként” könyvelt el. Ezt a cég által közölt számok is alátámasztani látszanak, ugyanis a csinos karosszéria mögött dolgozó elektromotorok elképesztő tempóban, 1,9 másodperc alatt gyorsítják az autót 100 km/h sebességre, a jármű csúcssebessége pedig 402 km/h felett van – ahogy Musk sietett kiemelni „az alapmodell” esetében.
De nem csak a tempó, a hatótáv is tekintélyes, az új Roadster ugyanis egy feltöltéssel 630 mérföldet, azaz több mint 1010 kilométert képes megtenni, legalábbis papíron, de ha az autó élesben csak megközelíti ezt az értéket, már az is kifejezetten figyelemreméltó. A cég persze nem is átlag családi autónak szánja a járművet, 2020-ban 200 ezer dolláros indulóáron dobja azt piacra.
Ez az ár a Tesla Semi egymillió futott kilóméterén elérhető megtakarításnak felel meg a hagyományos üzemanyaggal közlekedő kamionokkal szemben . Vonzó párosítás.

forrás : zöldautó, hwsw

Megérkeztek az első sűrített földgázzal (CNG) működő, hazai és uniós forrásból beszerzett új autóbuszok Nyíregyházára.

18_febr_zold_kep6

A 5 csuklós és 36 szóló, MAN Lion’s City típusú CNG-buszok akadálymentesítettek, valamennyi járművön ingyenes wifi szolgálja az utasok kényelmét. A kék-zöld-fehér színtervű járművek Euro-6-os környezetvédelmi besorolással rendelkeznek, fedélzetükön dinamikus utasszámláló rendszer működik. A szóló járművek 86, a csuklósok 136 utast képesek szállítani.
A beruházás töltőállomás építését is tartalmazta, ennek műszaki-átadás átvétele már megtörtént, A töltőállomás helyszíne a projekt további részét képező új autóbusz­-telephely helyszíne is egyben, amelynek építése folyamatban van.
Ez a 41 autóbusz az általuk kiváltott járművekhez képest évente mintegy 2500 kilogrammnyi káros anyaggal csökkenti a város légszennyezettségét, emellett a zajszintjük is alacsonyabb, mint a régebbi buszoké.

A Porsche új technológián dolgozik

18_febr_zold_kep5A Porsche teljesen elektromos hajtású Mission E modellje talán a legjobban várt autó az évtizedben. Az autógyártó nagyon ambiciózus célokat tűzött ki, és szeretné felvenni a versenyt a fosszilis üzemanyaggal működő vetélytársak ellen, akár versenypályán is.
Forradalmasítjuk a töltési időket azáltal, hogy megduplázzuk a magas feszültségű töltést 400 V-ról 800 V-ra. Dióhéjban ez annyit jelent, hogy 20 perc alatt 400 km-nyi hatótávot tudunk az akkumulátorba tölteni. Nem túlzás azt állítani, hogy ez minden vetélytársunknak dupla ennyi időbe telik jelenleg – állítja Uwe Michael a Porsche-tól
18_febr_zold_kep4A Porsche már elkezdte telepíteni az első töltőket, amik az új technológiát használják. Először Németországban és az USA-ban fogják tesztelni.
Úgy tervezik, hogy a tradicionális lítiumionos akkumulátorral dobják piacra a Mission E-t, ellenben a fejlesztések jól haladnak a szilárd elektrolitos akkumulátorokkal is, amiket a tervek szerint 2025-re vezetnek be.
A Porsche szakembere arról is beszélt, hogy hosszabb utakon a Mission E képes lehet kiküszöbölni a töltőállomásoknál való várakozásokat. A tervek szerint a német villanyautó magától foglalhat majd töltőpontokat a saját hálózatukon, a tervezett útvonal és idő függvényében. Ilyen, vagy ehhez hasonló technológiával még egy gyártó sem kísérletezett a múltban.
Forrás: electrek

Előző

Toyota Mobility Service, magyar autópiac, magyar lízingpiac

Következő

Képviselőfánk – ami a fánkkörképből kimaradt