0
Shares
Pinterest Google+

Sportos Cadillac-ek potom pénzért

Most végre kiderült, mennyibe kerül a nagyobbik modell. A CTS-V Németországban 98 500 euróért várja majd leendő tulajdonosait – ez átszámítva majdnem 31 millió forint. Ez az összeg első ránézésre soknak tűnhet, de a vetélytársakhoz viszonyítva egyáltalán nem olyan vészes. Az Audi RS6, a BMW M5 és a Mercedes E63 AMG alapára is 100 ezer euró felett van, ráadásul a Cadillac mindháromnál erősebb. A csúcs-Corvette-ből származó 6,2 literes, mechanikus kompresszoros V8-as motor 640 lóerős, ez 60-80 lóerővel több, mint a német riválisok esetében. A CTS-V végsebessége 320 km/h, és a gyorsulása is brutális: 3,7 másodperc alatt elérheti a százas tempót.

Papíron tehát verve van Európa, de persze ez nem azt jelenti, hogy soha többé nem látunk sport-BMW-ket meg Audikat az utcán, hiszen ebben a kategóriában nagyon fontos a presztízs, márpedig e téren egyelőre a Cadillac le van maradva. Hamarosan meglátjuk, mennyire fontosak a számok és mennyit ér a presztízs, ősztől az ATS-V és a CTS-V is piacra kerül és bizonyíthat.

Izgalmas vázlat: jön a Hyundai Creta

Egyszerű vázlaton mutatja be a Hyundai új üdvöskéjét, a Cretát. Praktikus forma, izgalmas vonalak jellemzik az új modellt.

Azt eddig is tudtuk, hogy a Hyundai egy új, a Nissan Juke-hoz hasonló méretű szabadidő-autót fejleszt, de most már azt is tudjuk, hogy az új szériamodellt még az idén bemutatják és nagy vonalakban hasonló lesz, mint a tavaly Kínában kiállított ix25 tanulmány.

Éles vonalak határolják a lapos, sportos ám mégis valamennyire bakancs formájú karosszériát. A divatos szabadidőautó tökéletesen beleillik a Hyundai márkaarculatába, egészen biztosan jó eséllyel száll majd ringbe a vetélytársakkal szemben.

image_02
image_01

Itt az új 7-es BMW

Megérte ilyen sokáig várni az új Hetesre, nem csak a bajorok fűznek óriási reményeket az új géphez. Nagyon komoly fejlesztésekkel készült a BMW a modellváltásra. Az új luxuslimuzin elképesztő technológiai újítások garmadáját vonultatja fel.

A méreteket tekintve nem történtek nagy változások, viszont az új modell a régóta fejlesztett karbon-technológiának köszönhetően akár 130 kilóval is könnyebb lehet az elődjénél. A karosszériavázat és a komplett futóművet is áttervezték, az alumínium féknyergek és kerékagyak is hozzájárultak a fogyókúrához.

Elöl-hátul egyaránt légrugós az új 7-es, ennek köszönhetően rossz úton meg lehet emelni két centivel, autópályán pedig – a jobb légellenállás érdekében – egy centivel leülteti magát. Mindez persze már nem újdonság, ellentétben az elektrohidraulikus aktív kanyarstabilizátorral és az összkerék-hajtással kombinálható összkerék-kormányzással.

Rengeteg új kényelmi és szórakoztató funkció van az autóban. Egyik legizgalmasabb a kulcsba integrált miniképernyő, melynek segítségével kiszállás után is beparkolhatjuk a kocsit a helyére. Az iDrive 5.0 karmozdulat-vezérlése is újdonság: egy 3D-s érzékelő a karmozdulatainkat is figyeli, így hozzá sem kell érnünk a képernyőhöz, hogy aktiváljunk egy-egy funkciót.

A motorok terén is találhatunk újdonságokat, de a kínálat zöme továbbra is turbós, soros hathengeres. Az alap a 730d és a 740i, 265, illetve 326 lóerővel, fölöttük van a V8-as, 750i xDrive 450 lóerővel. A 326 lóerős 740e hibridet egy kétliteres, turbós négyhengeres valamint egy villanymotor hajtja. Az autó gyári fogyasztási adatai szerint mindössze 2,1 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren.

Az új Hetes BMW nagyon ígéretesnek tűnik, jó eséllyel indul a konkurenciával szemben.

A Lada nyugatra nyomul

Úgy tűnik, a Lada megtámadja Nyugat-Európát, a cégvezetés szerint eljött az idő.

A Lada jelenleg összesen évi ezer-ezerötszáz autót ad el Európában, ráadásul ennek az állománynak a nagy része Niva. A cég ügyvezetője, Bo Andersson szerint azonban készen állnak arra, hogy komoly szereplővé váljanak a kontinens nyugati felén zajló versenyben. Andersson szerint a WTCC-ben is sikeresen szereplő Vesta minden tekintetben megfelel az európai elvárásoknak: jól néz ki, motorja teljesíti az Euro 6-os standardeket és biztonsági szempontból sem marad el a riválisoktól.

Jön az új generáció: a jövő Ladái egyre modernebbek és vonzóbbak lesznek, és ezt Nyugat-Európa is észre fogja venni. A Lada jelenleg importőröket keres, hiszen jelenleg nincs kiépített hálózata. Érdeklődve várjuk a folytatást.

image_05
image_04
image_03
Előző

Radovin – ahol a bor tudománnyá válik

Következő

GASZTRONYEREMÉNYEK