0
Shares
Pinterest Google+

Rekordév a kecskeméti Mercedesnél

innenonnan5A kecskeméti Mercedes-Benz Gyár a 2015-ös évet új rekorderedményekkel zárta, és bizakodva tekint a jövőbe. A gyártás volumene az előző évhez képest 20%-kal, több mint 180.000 járműre nőtt, és ezzel több, mint 65 millió eurós üzleti eredményt ért el a vállalat. „A Mercedes-Benz az elmúlt évben annyi járművet állított elő Magyarországon, mint soha korábban, és mindezt csúcsminőségben. A kecskeméti gyár meghatározó pillére a kompakt autók rugalmas és hatékony termelési hálózatának. Járműveinket mára már a világ minden tájára exportálják, és ez a 2015. évi üzleti eredményben is megmutatkozik“ – hangsúlyozta Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetésének elnöke. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. gyártja a kompakt járművek következő generációját. 2018-ig több mint 580 millió eurót fordít technológiafejlesztésre, valamint a termelőkapacitás bővítésére. A 2015. évi több mint 65 millió eurós üzleti eredményt ismét a kecskeméti gyár fejlesztésébe forgatja vissza.  „A társaság 2008-as alapítása óta eddig több mint egymilliárd euró beruházást valósított meg a kecskeméti telephelyen, és közvetlenül több mint 4.000 új munkahelyet teremtett“ – nyilatkozta Ekkehard Philipp, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. pénzügyekért felelős ügyvezető igazgatója. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. megrendeléseinek több mint 25 százaléka magyarországi cégekhez kerül. A nem gyártásra szolgáló anyagok és szolgáltatások esetében ez az arány 2015-ben már a 70 százalékot is meghaladta. „A kecskeméti gyár kilátásai nagyon bíztatóak. Tele vagyunk megrendelésekkel, és bizakodva tekintünk a mostani évre is“ – hangsúlyozta Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetésének elnöke. A 2015-ös év rendkívül eredményes volt: világszinten több mint 2 millió személyautót értékesített a Daimler. A nemzetközi sikerek a magyar piacon is megmutatkoztak: a Mercedes-Benz volt a legdinamikusabban fejlődő márka a prémium szegmensben. Az első Magyarországon is gyártott termék 2012-től a B-osztály volt; míg 2013-ban a négyajtós CLA coupé, illetve 2015 januárjában a CLA Shooting Brake gyártását is megkezdte a kecskeméti gyár. Ez utóbbi két típust kizárólag itt Magyarországon gyártják az egész világ részére.

forrás: http://mercedes-benz.hu

Jól teljesítenek a fix traffipaxok

innenonnan4Lassítanak az autósok a sebességmérő okoskameráknál. Főleg a magyarokra igaz mindez. A megindult szabálysértési eljárások számához képest viszont igen magas a külföldi rendszámú érintett gépjárművek aránya. Az ORFK adatai szerint a fixen telepített komplex közlekedési kontrollpontok naponta egymillió járművet ellenőriznek. Minden ezrediknél rögzítenek jogsértést. Egy hónap alatt 29 211 eljárás indult. Ebből 28 999-et tett ki a sebességtúllépés. A többi szabálysértés ehhez képest szinte elenyésző. A biztonsági öv használatának elmulasztása miatt 116, az autópálya leállósávjának használata miatt 68, a tilos jelzésen áthaladás miatt 27 eljárás indult, egy autós pedig szabálytalanul hajtott át a síneken. A felvétel rögzítése után egy vagy két napon belül már postázzák is a határozatot. Az Országos Rendőr-főkapitányság beszámolt arról is, hogy 12 584 külföldi rendszámú jármű vezetője szegte meg a szabályokat, vagyis a 29 211-hez viszonyítva igen magas ez az arány. 2014. október 1. óta lekérdezhetők az unió tagországaiban nyilvántartásba vett gépjármű-üzemeltetők adatai az EUCARIS CBE rendszeren keresztül. Magyarország 2014 májusa óta szolgáltat adatokat a külföldi hatóságoknak. Idetartoznak a gyorshajtók, a biztonsági övet mellőzők, a piroson áthajtók, az ittas vagy bódult vezetők, a bukósisak nélküli motorosok, a tiltott sávok használói és a telefonálók. A CBE Irányelv nem szól a meg nem fizetett bírságok behajtásáról. Ezért a Salzburg Fórum egyes együttműködő államai – Magyarország, Ausztria, Bulgária és Horvátország – 2011-ben külön megállapodást kötöttek a büntetések kölcsönös végrehajthatóságáról. Ennek a megállapodásnak az adminisztratív és technikai végrehajtásáról is született döntés egy éve, de az együttműködés megindulásának feltétele az elektronikus információ- és dokumentumcsere, valamint a megállapodás ratifikálása az aláíró országok részéről.

(www.mti.hu. www.orfk.hu).

A VW is giga akkumulátor gyárat akar

Óriási keretből építene akkumulátorgyárat a Volkswagen. A német konszern akár tízmilliárd eurót is fordíthat a beruházásra. A VW célja a függőség megszüntetése az akkumulátor-beszállítóktól.  A VW a Tesla példáját követi evvel. Az amerikai autógyártó már el is kezdte felépíteni Gigafactory nevű akkumulátor-gyárát. A szupermodern gyártóbázis várhatóan 4-5 milliárd dollárba kerül és 2018-ban kezdheti el a termelést. A Handelsblatt című német üzleti lap szerint a VW vezetése egyelőre mérlegeli a lehetőségeket. Még nyitott kérdés, hogy a gyárat Németországba, Kelet-Európába vagy Ázsiába telepítsék-e. A VW német munkavállalóinak érdekképviselete és Alsó-Szászország tartomány – a VW egyik fő részvényese – amellett érvel, hogy Németországban épüljön fel a gyár. Arra hivatkoznak, hogy az elektromos meghajtású autók gyártásához a belsőégésű motorral működő autókhoz képest a kevesebb alkatrész miatt kevesebb munkaerőre van szükség. A villanyautók előretörése munkahelyeket fenyeget, és ezt a folyamatot ellensúlyozni lehet az akkumulátorgyártás fejlesztésével. Az első terveket június közepén mutatja be a felügyelőbizottságnak Matthias Müller vezérigazgató, aki a dízelbotrány után új irányba akarja fordítani a cégcsoport kerekét. A fő célok közé tartozik az elektromos és hibrid meghajtású modellek kínálatának bővítése, valamint a VW részarányának növelése a villanyautók piacán. A társaság tavaly 67 ezer villanyos autót értékesített, ennek többsége hibrid – benzinmotorral felszerelt volt. Ezt a számot 2025-re egymillióra akarják növelni. A német kormány május közepén elfogadta és a törvényhozás elé terjesztette a villanyautó-vásárlás ösztönzését szolgáló javaslatát. Az állam és a gyártók által fele-fele arányban finanszírozott programmal az elektromos autók aránya a remények szerint elérheti a mintegy 500 ezer autót jelentő 1 százalékos „kritikus tömeget”. Ezt követően már állami segítség nélkül folytatódhat az elektromobilitás terjedése. Az állami ösztönzés hozzásegít ahhoz, hogy „tömegcikké” váljék az elektromos autó, és a német cégek az élre kerüljenek a harmadik és negyedik generációs akkumulátorok fejlesztésében és visszahozzák a Távol-Keletre áttelepített termelést Németországba.

forrás: www.mti.hu

Google-FCA közös projekt

innenonnan3A Google-FCA (Fiat-Chrysler) tárgyalások eredményeként az autógyártó és a keresőóriás újszerű kapcsolata száz autóval veszi kezdetét. Száz Pacifica egyterűt alakítanak önvezetésre is képes járművé, és ezzel mindkét cég új tapasztalatok birtokába juthat. Az olasz-amerikai konszern mérnökei készítik elő az autókat, a Google pedig a robotpilótáért felel majd. Ez új helyzet, hisz a Google eddig maga alakította át a prototípusait, most viszont alkalmazkodniuk kell a kész autók konstrukciós sajátosságaihoz. Mindez fontos lépés, ha a Google a későbbiekben az egész autóipart kívánja ellátni az önvezető technológiával. Ki kell alakítaniuk azt az egyszerűen beépíthető, és nyereséggel gyártható csomagot, amely szinte bármilyen autóban elhelyezhető. Az önvezető Pacifica flotta eleinte a Google tesztpályáján fut majd, még pedig a Google már épülő új fejlesztő központjában. Az 53 ezer négyzetméteres fejlesztőközpontot Michigan államban építik fel. Az amerikai óriásvállalat kimondottan az autonóm közlekedésre alkalmas járműveknek szenteli ezt az egységet. Az építkezés Detroit város Novi nevű negyedében zajlik. A központ a Fiat-Chrysler Auburn Hills-i központjának közelében létesül. Ami a fenti megállapodás fényében egyáltalán nem véletlen. A Pacifica névre hallgató egyterű Google fejlesztésű robotpilótáival később a tervek szerint már közutakon is gyűjthetik a kilométereket várhatóan négy amerikai városban, ahol erre engedélyt kapnak. Ezzel a mérnököket olyan hasznos információkhoz juttathatják, amelyek a további fejlesztéseket is megkönnyítik. Arról nincs hír, hogy Noviban mikor kezdi meg működését az új fejlesztőközpont.

(www.mti.hu, www.vezess.hu)

A dízelbotrány ellenére nőtt a VW csoport profitja

A példátlan dízelbotrány ellenére nőtt a Volkswagen csoport profitja. Legalábbis az első negyedév adatai erre utalnak. A vállalatcsoport üzemi nyeresége az év első három hónapjában 3,44 milliárd euró volt, szemben a tavalyi 3,33 milliárddal, ami 6,8 százalékos növekedést jelent. A növekedés elsősorban a Porsche és a Škoda jó teljesítményének köszönhető. A Porsche üzemi nyeresége 765 millió euróról 895 millió euróra nőtt, a Škoda eredménye pedig mintegy 30%-kal, 315 millió euróra emelkedett. Az Audi 1,3 milliárd euró nyereséggel lényegében ugyanannyit hozott, mint tavaly. A Seat is megtermelt 54 millió eurót, de ugyanekkora összeg úszott el a Bentley-n. A legnagyobb a VW márka vesztesége volt, a tavalyi 514 millió euró helyett 73 millió volt az idei első három hónap üzemi nyeresége. A történtek miatt már az is meglepetés, hogy a márka egyáltalán nyereséges volt az első negyedévben. Az üzemi nyereség növekedését az európai piac érezhető erősödésével magyarázzák, ahol a Volkswagen csoport viszonylag magas nyereséghányaddal forgalmazza az autóit. Ez ellensúlyozni tudta a kínai és amerikai kereslet csökkenését. A VW csoport 12 márkája az eladások tekintetében is növekedést tudott felmutatni, januártól márciusig 2,5 millió járművet értékesítettek, többet, mint a nagy rivális, a Toyota. A Volkswagen csoport az eredmények ellenére nagy átszervezések előtt áll. A hírek szerint június közepén hozzák nyilvánosságra az új stratégiai terveket, amelyek 2025-ig határozzák majd meg a vállalat működését. (www.mti.hu, www.totalcar.hu)

Előző

Motoros Borok Útja Rallye

Következő

Mitől fogyaszt keveset egy autó?