0
Shares
Pinterest Google+

Peugeot sikerek a fenntartható fejlődésben

A Peugeot 208 és a Peugeot 508 jelentős eredményeket ért el az Ökológiai, Fenntartható Fejlődési és Energiaügyi Minisztérium műszaki bizottsága által végzett teszteken.

A szakma és a felügyelet jelenleg egyöntetűen a BlueHDi rendszert tartja a leghatékonyabbnak a nitrogén-oxidok kezelésében.

Az eredmények megerősítik az egyedülálló BlueHDi kipufugógáz utókezelési technika hatékonyságát. A rendszer lelke a részecskeszűrő (FAP) előtt elhelyezett szelektív katalizátoros redukciós egység (SCR). Ez a megoldás akár 90 százalékig csökkenti a dízelmotor által kibocsátott kipufogógázban megtalálható nitrogén-oxid mennyiségét, és ezzel a benzinmotorok szintjére szorítja le a NOx-kibocsátást. A dízelmotorok előnye, hogy CO2-kibocsátásuk 15 százalékkal, üzemanyag-fogyasztásuk pedig 20 százalékkal kisebb, mint benzines társaiké. A szakma és a felügyelet jelenleg egyöntetűen a BlueHDi rendszert tartja a leghatékonyabbnak a nitrogén-oxidok kezelésében.

A rendszer sikerességébe vetett meggyőződés vezette a PSA Peugeot Citroënt azoknak a fejlesztéseknek és beruházásoknak a végrehajtásához, amelyeknek köszönhetően a csoport 2013 végétől, a szabályozásban előírthoz képest két évvel korábban, fokozatosan bevezette ezt a technikát az Euro 6 dízelmotorokkal felszerelt modelleknél. Az SCR rendszer kifejlesztéséhez vállalt beruházások összege több száz millió euróra rúgott. A PSA Peugeot Citroën a BlueHDi technika kifejlesztése során mintegy száz szabadalmat jegyeztetett be; a hatékonyság növelésére és a költségek csökkentésére irányuló fejlesztések folyamatosan zajlanak 2017. szeptemberig, az Euro6.2 norma bevezetésének időpontjáig.

 

Ügyfélbarát Mercedes

Ahogy tavaly, idén is első helyen végzett a ClientFirst Consulting Kft. „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban” megmérettetésén a Mercedes-Benz Hungária Kft. A közép- és kisvállalatok között minden területen megtartotta vezető pozícióját, így a személyes, telefonos és elektronikus kategóriákban is az élen végzett.

 A Mercedes-Benz Hungária Kft. mindig is kiemelt figyelmet fordított a korszerű és minőségi ügyfélkiszolgálásra, így a tavalyi évben többek között az ehhez kapcsolódó folyamatok fejlesztése mellett új munkaköröket hozott létre kereskedelmi hálózatában, mely pozíciókban dolgozók dedikáltan az ügyfélélmény legmagasabb szintű kiszolgálását támogatják. Továbbá a hatékonyabb ügyfélvisszajelzés érdekében a Mercedes-Benz Hungária Kft. bevezette az online ügyfélelégedettségi felmérést.

A versenyben a különböző iparágakat képviselő hazai és külföldi szereplők egymással és más ágazatok képviselőivel kerülnek összehasonlításra. A ClientFirst Consulting Kft. 2009-ben alapított programjának és díjának célja a hazai ügyfélkiszolgálási kultúra fejlesztése, illetve egy állandó benchmark létrehozása. Az idei felmérés során a próbavásárlások alkalmával több mint 1 500 üzletet és ügyfélkiszolgálási pontot vizsgáltak, emellett pedig közel 6 500 ügyfél véleményét kérték ki az érintett cégek kiszolgálásáról. A felmérés során mintegy 210 000 kérdésre adtak választ az értékelés során, mely a vizsgált vállalatok rangsorának alapját adta.

A díjat azoknak a vállalatoknak ítélik oda, melyeknek ügyfélkiszolgálási teljesítménye a szigorú kritériumrendszer alapján a legmagasabb szintű a személyes, telefonos és elektronikus kategóriákban.

 

Dakar

Huszonhat évvel legutóbbi Dakar-győzelme után a PEUGEOT ötödször állhatott fel a dobogó tetejére a verseny történetében. A kétkerékhajtású PEUGEOT 2008 DKR fedélzetén a fantasztikus Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret páros diadalmaskodott.

A Dakar történetének egyik legbámulatosabb kommandójának köszönhetően a Peugeot Total állta a könyörtelen kihívást: versenyautói két hét alatt 9500 km-t futottak Argentína és Bolívia között a szeszélyes időjárási viszonyokkal és az akár 4800 méteres magassággal dacolva. A 2015-ben 17 szakaszgyőzelmet szerzett három pároshoz (Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret, Carlos Sainz/Lucas Cruz és Cyril Despres/David Castera) most a kilencszeres rali világbajnok Sébastien Loeb/Daniel Elena duó is csatlakozott, akik idén debütáltak a legendás megmérettetésen.

Mindannyian nagyszerűen versenyeztek a PEUGEOT 2008 DKR gépek fedélzetén. Felhasználva a tavaly feljegyzett információkat, amikor a PEUGEOT először vett részt a dél-amerikai kontinensen rendezett Dakaron, a mérnökök és a szerelők fáradhatatlanul, megállás nélkül dolgoztak.

Az elődjénél alacsonyabb, szélesebb, hosszabb és erősebb új PEUGEOT 2008 DKR hamar megmutatta, mire képes. A hagyományos 4×4-es versenygépekkel szemben hű maradt az kétkerékmeghajtáshoz, mégis mindenféle terepen rendkívül otthonosan mozgott, ami megerősítette, hogy a csapat a legjobb megoldásokat találta meg a győztes autó megépítéséhez.

A Peugeot Total versenyzői már az első szakasztól magukhoz ragadták a vezetést. Az első gyorsasági győzelmet Sébastien Loeb szerezte meg, maximálisan kihasználva raliversenyzői tapasztalatait a számára oly otthonos terepen, ám hamarosan Stéphane Peterhansel és Carlos Sainz is felvette vele a tempót. Az első héten megtett tíz szakasz során a PEUGEOT 2008 DKR versenyautók négy kettős és két hármas győzelmet arattak, és folyamatosan a ranglista első három helyét foglalták el összetettben, ami hatalmas adrenalin löketet adott az egész csapatnak. Saltában, a pihenőnapon a Loeb-Peterhansel-Sainz trió állt az élen a Bolíviai-fennsíkon tett fárasztó versenynap után!

A második héten a változatosabb útvonal, az offroad szakaszok és a homokdűnéken át vezető útvonalak szolgáltattak újabb kalandokat. A borulásveszélyes és váratlan akadályokkal teli terepen Sébastien Loeb (felborultak) és Carlos Sainz (a 10. szakaszban feladta műszaki hiba miatt) hamar búcsút mondhatott a győzelmi esélyeknek. Cyril Despres az ötödik szakaszban hátrányba került (turbóhiba), így attól kezdve Stéphane Peterhansel lett a Peugeot Total fő esélyese a győzelemre. A Fiambala legendás dűnéi között vezető kegyetlen gyorsasági szakasz izgatott győztese a tizedik etapban egyórás előnnyel átvette a vezetést. Innentől kezdve már csak annyi dolga volt, hogy a célba érésig jól gazdálkodjon ezzel az előnnyel.

A Dakar a Mininek is jelentős sikereket hozott.

Dakaron tíz MINI ALL4 Racing ért célba, amellyel a technika elnyerte a 2016-os Dakar Rali legjobb összkerékhajtású versenyautójának járó címet. Az abszolút lista második helyezettje – 34 perc 58 másodperces hátránnyal – Nasser Al-Attiyah és Mathieu Baumel párosa lett, akik nemcsak a Peugeot-val, de a Toyota versenyautójával is kemény versenyeket vívtak, etapról etapra. Két futamgyőzelmének köszönhetően a katari – francia duó végül az abszolút dobogó második fokára gurulhatott fel az AXION X-raid csapat 300-as rajtszámú MINI ALL4 Racing versenyautójával.

A MINI ALL4 Racing méltán népszerű megbízhatósága és teljesítménye a 2016-os Dakar Ralin is igazolta önmagát, hiszen a teljes MINI-flotta négy csapata végzett az összetett tabella legjobb tíz helyezésének egyikén, miközben hét MINI ALL4 Racing érkezett be a legjobb tizenöt közé.

 

Előző

Busójárás – Február 2016. Február 4-9

Következő

Csak győzzük kivárni a napsütést!