0
Shares
Pinterest Google+

Az eddigi legdurvább Nissan Leaf

Nem nehéz megkülönböztetni utcára készült testvérétől a Nissan 240 kilowatt teljesítményű elektromos versenyautóját, a Leaf Nismo RC-t. A két elektromotorral szerelt járgánynak december 2-án volt a bemutatója
A versenyautó, amely elsőre nem tűnik erősnek, a rögtön ébredő hatalmas nyomaték miatt azonban félelmetesen képes meglódulni és vágtatni.
Hogy mi is a Leaf Nismo RC? Egy dupla elektromotorral szerelt négykerekű, melynek összteljesítménye 327 lóerő (240 kW), csúcsnyomatéka pedig 640 Nm. Ha ehhez hozzávesszük, hogy mindössze 1220 kilogrammot nyom a mérlegen, rögtön érthető, hogy miért képes 3,4 másodperc alatt százra katapultálni, természetesen álló helyzetből, mind a négy kerekét hajtva.

Az alacsony tömeg többek között a szénszálas vázszerkezetnek köszönhető, a kiváló súlyeloszlásért pedig a különböző alacsony helyekre rakott motorok és inverterek felelnek. Utóbbiak az akkupakkal együtt ráadásul az utcai változatból származnak. Míg a versenyautó körülbelül 30 centiméterrel alacsonyabb a szelíd változatnál, legalább ennyivel szélesebb is nála. Igazából a lámpáin kívül nem sok dolog emlékeztet az alapokra.
A korábbi – előző generációs Leaf Nismo RC-hez képest dupla akkora teljesítménye sokkal gyorsabb pályaautózást tesz lehetővé, amit első ízben a december 2-án megrendezésre került Nismo Festivalon tapasztalhatták meg az érdeklődők a Japánban található Fuji Nemzetközi Versenypályán. A Nismo RC-ből mindössze hat példány elkészítését tervezi a Nissan.
Forrás : autóblog

Újra lehet pályázni az elektromos autók vásárlásának támogatására

2018. október 29-től egyszerűsített feltételrendszerrel és tartalommal újra lehet pályázni az elektromos autók vásárlásának támogatására. A támogatást magánszemélyek és jogi személyek igényelhetik immár maximum 20 millió forintos vételárú tisztán elektromos személygépkocsik és legfeljebb 3,5 tonna megengedett össztömegű tisztán elektromos tehergépkocsik vásárlásához.
A pályázatok benyújtására a https://palyazat.e-mobi.hu/ pályázati portálon keresztül van lehetőség. A támogatás mértéke a bruttó eladási ár 21 százaléka, legfeljebb 1,5 millió forint. A támogatott gépjárművek esetében a korábbi bruttó 15 millió forintról 20 millió forintra emelkedett a maximum vételár. A támogatási összegeket változatlanul a kereskedővel számolják el, akik azonban az eddigi gyakorlattal szemben előleget is kérhetnek.
A korábbiaktól eltérően az elektromos gépjármű kizárólag a Támogatói Okirat hatályba lépése után szerezhető be, a benyújtás során nem kell konkrét típust kiválasztani. Egyszerűbbé vált a pályázatok beadása: míg előzőleg minden dokumentumot eredeti példányban is be kellett küldeni, most már elegendő csak a cégszerűen aláírt és keltezéssel ellátott pályázati nyilatkozatot egy eredeti példányban postai úton eljuttatni a lebonyolító szervhez.
Fontos változás, hogy a támogatás finanszírozásának módja alapesetben előfinanszírozás. Ha a regisztrált kereskedő utófinanszírozási formát választ, akkor a támogatói okirat módosítását kell kezdeményeznie. Amennyiben a Támogatói Okirat hatályba lépésétől számított 90 napon belül az engedményezési szerződést nem kötik meg, úgy a vissza nem térítendő támogatás kizárólag utófinanszírozás keretében vehető igénybe.
A programmal kapcsolatban minden további részletet és a pályázati útmutatót a https://e-mobi.hu/hu/gzr-d-o-2018-kiiras oldalon érik el az érdeklődők.
Forrás autoblog

Már gyártják az akkumulátorok új generációját

Egy ideje már halljuk, hogy a jelenleg használt lítiumion-akkumulátorokat leváltó következő generációs technológia, a szilárdtest-akkumulátor hozhatja el hosszú évek után az igazi áttörést.
Úgy tűnik, egy kis kínai cég beelőzött mindenkit a forradalommal, és már gyártják is az újfajta akksikat, ami alaposan megváltoztathatja, ahogy az elektromos autókról vagy akár az okostelefonokról gondolkozunk. A technológia megvalósításán egyébként olyan nagyvállalatok dolgoznak évek óta, mint a BMW, a Volskwagen, a Dyson vagy a Toyota, de még az elektromos autók gyártásában nagyon járatos utóbbi cég is csak körülbelül 2020-ra becsülte, hogy az első szilárdtest-akkumulátorokat ténylegesen el tudja készíteni.

Éppen ezért meglepő, hogy a látszólag semmiből feltűnő kínai startup cég, az Energy Development Co. ma bejelentette, hogy megoldották a szilárdtest-akkumulátorok kifejlesztésével kapcsolatos problémákat, és már el is indították a gyártást. Ráadásul a meglepetés másik része, hogy ezt a kis céget a Csinghua Egyetem alapította, és mindössze 144 millió dolláros befektetésből sikerült elérniük az áttörést.
Forrás : origo.hu

Előző

Telefonon szerezhető luxuskocsik, Pizza Hut, Akadálymentesen Budapesten

Következő

December havi flotta híreink