0
Shares
Pinterest Google+

Kis autók nagy jövő előtt

Egyre több autógyártó dob piacra egészen kicsi, majd’ robogó kategóriájú autókat a városi közlekedés alternatívájaként. Már nálunk is lehet bérelni városnéző túrák szervezésével foglalkozó cégeknél Renault Twizy-t, ami ugyan csak nagy jóindulattal kétszemélyes, de mindenképpen feltűnő megjelenést biztosít sofőrjének.

Kis autókban nem volt hiány augusztusban, Budapesten sem.

Augusztus 28. és 29. között 2476 Smart rajongó érkezett a világ minden pontjáról Budapestre, hogy együtt ünnepelhessen az idei smart times rendezvényen. Ezúttal a történelmi Hősök tere mellett valósult meg a világ legnagyobb smart találkozója, mely a rajongóknak először adott lehetőséget arra, hogy a festői Duna-parton, éjszakai vezetés keretében ismerhessék meg a várost. A rendezvény csúcspontjaként 1207 autó vett részt a Hungaroringről induló és fővárost átszelő parádén. Elsőként került leleplezésre az új smart fortwo kabrió változata, melyet hivatalosan a Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon mutatnak be szeptemberben.

1
3

Zöld út az elektromos autók térnyeréséhez

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter szeptember elején beszélt a témáról a Szemere utca és az Alkotmány utca sarkán felálított elektromos töltőpont átadásakor. A Jedlik Ányos Terv elfogadásával az Európai Unió egyik legelső átfogó és koherens stratégiai tervdokumentuma született meg – hívta fel a figyelmet a tárcavezető a legújabb, mindhárom magyar töltőszabványnak megfelelő elektromos töltőállomás átadásán.

A környezetvédelem erősítése, valamint hazánk gazdasági sebezhetőségének csökkentése miatt kívánja a Nemzetgazdasági Minisztérium – a kormány támogatásával – erőteljesen ösztönözni az elektromos közlekedés térnyerését Magyarországon – fogalmazott Varga Mihály.

Hozzátette: „akkor lehet sikeres a program, ha ki tudjuk építeni az elektromos közlekedéshez tartozó infrastruktúrát, ösztönző szabályozási környezetet teremtünk és az embereket is érdekeltté tudjuk tenni az elektromos járművek használatában.” Ami az infrastruktúra kiépítését illeti, emlékeztetett arra, hogy a széndioxid-kvóta értékesítéséből származó bevételek közel 25 százalékát az elektromobilitás infrastruktúrájának kialakítására fogja felhasználni a kormány. Erre a célra az idei költségvetésben közel 7 milliárd forint áll rendelkezésre. A tervek szerint első körben 150 db villámtöltő berendezés létesül, elsősorban az autópályák mentén valamint a megyei jogú városokban, hogy az ország minél előbb beautózhatóvá váljon az ilyen típusú járművekkel is.

10
9

 

Kormányzati elektromos autók

A miniszter a Jedlik Ányos Terv első eredményei között megemlítette, hogy 2015 július 1-jével, a magyar szabályozás esetében először került be a magyar jogrendbe a környezetbarát jármű fogalma. A kormány felhatalmazása alapján a Nemzetgazdasági Minisztérium még idén, az őszi ülésszak során benyújtja azt a javaslatcsomagot, amely adójellegű ösztönzőkön keresztül segíti az elektromos járművekhez kötődő költségek csökkentését. A miniszter arról is tájékoztatott, hogy a kormány a közeljövőben tízes nagyságrendben szerez be elektromos autókat.

Forrás: portfolio.hu, hvg.hu, vg.hu

 

5
6
4

A BMW elkészítette a világ legnagyobb reklámplakátját

206 méter hosszú és 146 méter széles: a BMW Németország leleplezte a világ valaha készült legnagyobb reklámplakátját, amellyel megkezdődött a vadonatúj BMW 7-es sorozat világméretű reklámkampánya. Az óriásplakátot a Frankfurti Nemzetközi Repülőtér északnyugati leszállópályájának közvetlen közelében állították fel, így szeptember 14-27. között a világ kilencedik legforgalmasabb légikikötőjének utasai és a 66. Frankfurti Nemzetközi Autószalon látogatói már a repülőgépen ülve bepillantást nyerhetnek a BMW legújabb büszkeségébe.

A több mint harmincezer négyzetméternyi felületű óriásplakát azon túl, hogy a világ legnagyobb reklámplakátja, új korszakot nyit a reklámkampányok területén. A kezdeményezést a BMW Németország számos területi és nemzetközi hatósággal szorosan együttműködve, helyi szervezetek és megannyi ember segítségével váltotta valóra. A hatalmas, száz különálló egységből álló plakátot a Frankfurti Nemzetközi Repülőtér kifutópályáinak szomszédságában szerelték össze, egy vadonatúj, innovatív technológia alkalmazásával, amelynek köszönhetően a hatalmas reklámplakát az erős széllökéseknek is ellenáll, miközben sem az állat-, sem pedig a növényvilágban nem tesz kárt.

A nagyközönség előtt szeptember 19-27. között nyitva álló 66. Frankfurti Nemzetközi Autószalon egyfajta előzeteseként a hatalmas reklámplakát a vadonatúj BMW 7-es sorozat jellegzetes, vese alakú hűtőrácsát ábrázolja – benne az aktív hűtőrács-rostélyokkal, amelyek a motor optimális hűtésének érdekében automatikusan nyílnak és záródnak.

Eme egyszerre szokatlan és rendkívüli marketingötlettel megkezdődött a vadonatúj BMW 7-es sorozat világméretű reklámkampánya. A bajor gyártó legújabb zászlóshajója a kortárs luxus és az úttörő innovációk terén is új mércét állít fel, ez utóbbi a modellsorozat globális kampányának vezérelveként is szolgál.

„A vadonatúj BMW 7-es sorozat a luxuslimuzinok szegmensének leginnovatívabb képviselője” – mondta Stefanie Wurst, a BMW Németország marketingvezetője. „Eme hatalmas, innovatív reklámplakát a modellsorozat autóipari csúcspozícióját és márkán belüli jelentőségét hangsúlyozza” – tette hozzá.

7
8
Előző

Tokaj szőlővesszein…

Következő

Aston Martin Vantage V8