0
Shares
Pinterest Google+

Kínában brutális támogatást kapnak a hazai elektromos autók

A Reuters által idézett adatok szerint 2016-ban november végéig 402 ezer elektromos és hibrid autót adtak el Kínában, 60 százalékkal többet, mint egy évvel korábban – ez meghaladja az összes többi ország együttes teljesítményét.

A Kínában eladott elektromos és hibrid autók zöme viszonylag olcsó, hazai márkás, mindössze 100 kilométer hatótávolságú. Az állami támogatással e modellek, mint a legnépszerűbb Chery eQ, mindössze 60 ezer jüanba, azaz mintegy két és fél millió forintba kerülnek, támogatás nélkül azonban a gyártók 160 ezer jüannál olcsóbban nem tudnák nyereséggel értékesíteni e gépkocsikat. Az import autók ára többszöröse a Kínában gyártottakénak, még a támogatással együtt is.
A kínai kormány célja, hogy 2020-ra ötmillió ilyen gépkocsi fusson az utakon. Az elektromos autók terjedését ösztönzik azzal is, hogy számos nagyvárosban adminisztratív korlátokat alkalmaznak a benzinüzeműekre, ezekre például nehezebb rendszámot szerezni.
A gyártást is több milliárd dollárral támogatja Kína, azonban ezekhez a pénzekhez csak kínai, illetve vegyesvállalatok juthatnak hozzá, mint például a BYD és a BAIC Motor. A nagy nyugati autómárkák számára kihívást jelent az is, hogy a támogatás feltétele a kínai piacra szánt, egyedi márkanevű autók gyártása.
A gyártók támogatása 2020-ra megszűnik, de addigra nagy kapacitású, a piacon versenyképes elektromos autógyárak üzemelnek majd Kínában – véli az egyik legnagyobb gyár, a senzeni BYD szóvivője.
Kína lépéselőnyben van az elektromos autók gyártása terén – állapítja meg a cikk szerzője, utalva arra, hogy csak az amerikai General Motors 3,8 milliárd dollárt kíván befektetni e területen 2020-ig Kínában.
Forrás: MTI / Reuters

A Mercedes-Benz volt a legkeresettebb prémium személyautó márka 2016-ban hazánkban

17_jan_innen_kep2A hivatalos, 2016-os évre vonatkozó, Datahouse által publikált adatok alapján a prémium személyautó kategóriában a Mercedes-Benz Hungária Kft. értékesítette a legtöbb személygépjárművet Magyarországon. A márka összesen 2572 darab személyautót adott el a tavalyi évben, mely 2015-höz képest a prémium márkák között a legmagasabb, közel 40 százalékos növekedést jelent.
Különösen kiemelkedő a 2016-os eredmény annak fényében, hogy ezen értékesítési adatok nem tartalmazzák a kishaszongépjármű eladásokat, kizárólag a személyautó szegmensre korlátozódnak. A személyautó kategória mellett a márka kishaszonjárművei is kiválóan teljesítettek: a hivatalos statisztika szerint tavaly a Mercedes-Benz Hungária Kft. 598 darabot értékesített ezekből a modellekből.
A 2016-os év rendkívüli sikere többek között a termékoffenzívának köszönhető, hiszen a Mercedes-Benz olyan prémium újdonságokat vezetett be a piacra, mint az új E-osztály különböző változatai, a kizárólag Magyarországon gyártott CLA és a CLA Shooting Brake ráncfelvarrott verziója, az S-osztály Cabrio és a C-osztály Cabrio és Coupe, az SL és SLC, valamint a GLC Coupe modellek. Soha nem volt még ilyen széles a hibrid és plug-in hibrid modellek választéka, és tavaly vált elérhetővé a magyar vásárlók számára az állami támogatással megvásárolható, teljesen elektromos hajtású Mercedes-Benz
B-osztály Electric Drive is.

Ausztrál formatervezői részlegébe öl dollármilliókat a Ford

17_jan_innen_kep3A Ford Motor autógyártó vállalat a következő három évben jelentősen, 200 millió ausztrál dollárral növeli kutatásfejlesztésre (K+F) szánt kiadásait Ausztráliában.

Csütörtökön kiadott közleményében az amerikai autógyár jelezte, hogy jövőre az idei összegnél 150 millió ausztrál dollárral többet, 450 millió ausztrál dollárt szán formatervező tevékenységének fejlesztésére, és a következő három évben további 50 millió ausztrál dollárt fordít dizájn és tesztelési célokat szolgáló létesítményeinek korszerűsítésére.

A Ford három kulcsfontosságú K+F központot működtet szerte a világban: egyet Detroitban, egyet Kölnben, egyet pedig az ausztráliai Melbourne egyik külvárosában, Broadmeadowsban. Ezek azok a központok, amelyek képesek az autótervezés minden fázisát végigvinni.
A Ford, amely tavaly 6,7 milliárd dollárt fordított kutatásfejlesztési célokra világszinten, két hete jelentette be, hogy 2,8 milliárd dolláros hitelt vesz fel új technológiák kifejlesztésének céljából.
Michael Rafferty, a Melbourne-i Egyetem műszaki karának docense szerint a Ford a többi nagy amerikai autógyárhoz hasonlóan lemaradt a versenyben, túl nagy, kissé divatjamúlt kocsikat gyártott, és még mindig azon igyekszik, hogy behozza lemaradását.
A Ford októberben zárta be a Broadmeadowsban működő összeszerelő gyárát, részben azért, mert egyre csökkent az itt gyártott modell népszerűsége. A General Motors és a Toyota Motor jövőre szünteti meg a termelést Ausztráliában, a túl magas előállítási költségek és az egyre szorosabb verseny miatt.
Forrás: MTI

BMW Group

17_jan_innen_kep52016-ban a BMW Group százéves fennállása eddigi legeredményesebb esztendejét érte el, amelynek köszönhetően immáron sorozatban hatodik évi új értékesítési rekordját állította be. A BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák tulajdonosaként a vállalatcsoport így továbbra is őrzi abszolút piacvezető pozícióját a prémium autógyártók mezőnyében. Miután egész évben stabil értékesítési növekedést mutatott, a BMW Group végül világszerte 2 367 603 darab újautó-eladással zárta a 2016-os esztendőt, amely az egy évvel ezelőtti számok tükrében 5,3 százalékos összesített fejlődésnek felel meg.

„Értékesítési eredményeink modellpalettánk bővítésével párhuzamosan emelkedtek, így a 2016-os évet a vállalatcsoport történetének eddigi legsikeresebb esztendejeként zárhattuk” – fogalmazott Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja a Detroitban megrendezett 2017-es Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon. „Globálisan kiegyensúlyozott értékesítési stratégiánk az egyes piacokon jelentkező gazdasági nehézségek ellenére is sikeresnek bizonyult, hiszen eladásainkat hónapról hónapra növelni tudtuk. Az elektromos és plug-in hibrid modelljeinket övező népszerűség kivételesen jó eredményeket hozott, ezen járművekből csak 2016-ban több mint 62 000 darabot adtunk át ügyfeleinknek. Biztos vagyok benne, hogy ez a pozitív emelkedés idén újabb lendületet vesz, amelyet meglovagolva egy újabb nyereséges, fenntartható növekedést garantáló 2017-et zárhatunk majd” – tette hozzá.

600 kilométer hatótávolságú akkumulátort mutatott be a Samsung

17_jan_innen_kep1A következő évek egyik számháborúja várhatóan az elektromos autókat mozgató akkumulátorcsomagok körül zajlik majd, a Tesla, a Nissan és a General Motors mellett most a Samsung is harcba szállt és egy olyan akkucsomagot mutatott be, mely akár 600 kilométeres hatótávolságot is képes biztosítani.
A Samsung akkumulátorát ráadásul tölteni is elég gyorsan lehet majd, a gyártó 80%-os töltöttséget ígér mindössze 20 perc töltési idővel, azaz 20 perc után újabb 500 km-t tehetünk meg a megfelelő járművel. Ezzel az elektromos autózás jelenlegi három fő problémájából kettőt sikerülne orvosolni, mégpedig a kicsi hatótávot és a relatív hosszú töltési időt – főleg a hagyományos tankolás időigényéhez mérve. A harmadik probléma a hézagos töltőhálózat, de idővel várhatóan ezzel sem lesz gond.
A Samsung SDI részlege felel a fejlesztésért, melynek egyedüli gyenge pontja az időzítés lehet, ugyanis a tömeggyártást csak 2021-re ígérik, ennyi idő alatt pedig a konkurensek is bőven felzárkózhatnak saját fejlesztéseikkel. A Tesla jelenleg 30 perces töltési idővel kínál 270 km-es hatótávolságot, de ott sem álltak le a fejlesztések, a Tesla a Panasonic-kal karöltve dolgozik a Model 3-ba szánt akkucsomagon.
Forrás : MTI

Előző

Megérkeztek az új Mahindrák a Magyar Postához

Következő

Audi R8, Honda Civic Type R, Ford