0
Shares
Pinterest Google+

Kínában terjeszkedik a Toyota

A kínai GAC (Guangzhou Automobile Group) és a Toyota szövetségre lépett egymással. A megállapodás célja, hogy a két vállalat segítse a kínai társadalom fejlődését a villamosítás és konnektivitás területén.
A jövőbeni vásárlói igények kielégítése érdekében a Toyota globális stratégia kidolgozására törekszik az összekapcsoltság, az önvezetés, az autómegosztás és az elektromos járművek területein. Ez érvényes a világ legnagyobb piacára, Kínára is, ahol a Toyota kiemelt területként kezeli a technológiai és üzletfejlesztést, és az elektromos technológiák fejlesztése és tökéletesítése mellett szeretne széles körben hozzájárulni ezen járművek elterjesztéséhez.
A Lexus és Daihaitsu márkát is jegyző japán autógyártó ezen a területen nem csupán leány és társult vállalataival működik együtt, de más cégekkel is. Mindennek célja hogy a globális verseny élénkítésével csökkenjenek az alapvető elektromos technológiák fejlesztési és gyártási költségei. Mobilitási vállalatként emellett a Toyota célja, hogy vonzóbb, biztonságosabb, az összekapcsoltságon alapuló mobilitási szolgáltatásokat fejlesszen ki.
Az elektromos járművek csak akkor járulhatnak hozzá számottevően környezetünk fenntarthatóságához, ha széles körben elterjednek. Annak érdekében, hogy a kínai vásárlókat az elektromos járművek megvásárlására ösztönözzék, a Toyota és a GAC észszerű árat és kiváló minőséget kíván kínálni, beleértve az üzemanyagcellás járműveket, a hibrid járműveket és a hálózatról tölthető hibrideket is. A két vállalat célja, hogy előmozdítsa az elektromos járművek fejlesztését és minél szélesebb körben történő bevezetésüket is. Az együttműködés mindemellett az erőforrások megosztása, a dolgozók kölcsönös cseréje, valamint a humán erőforrások fejlesztése révén tovább javítja a két vállalat versenyképességét.
Forrás: autoblog

Új elektromos töltőállomások Zalaegerszegen

Öt új elektromos töltőállomást telepített Zalaegerszeg forgalmas pontjaira az E.ON, ebből hármat az önkormányzattal, kettőt pedig az ALDI-val együttműködésben. Minden állomásnál egyszerre két autó töltésére van lehetőség. A megyeszékhelyen így egyre több helyen tölthetik fel egyszerűen és kényelmesen elektromos járműveiket az ott élők és az arra utazók.
Fontos mérföldkőhöz érkezett az E.ON és Zalaegerszeg együttműködése, mostantól öt helyszínen bárki számára elérhetőek az energiacég által telepített új elektromos töltők a városban. A Jégcsarnok előtti parkolóban és a Vágóhíd utcában 50KW teljesítményű villámtöltőket találhatnak az autósok, a Parkerdei utcában pedig egy 22kW-os gyorstöltő segíti a megyeszékhely elektromos közlekedését a helyi önkormányzat és az energiacég együttműködésének köszönhetően. A Balatoni úti ALDI-nál ezzel egyidőben pedig két új gyorstöltő lesz elérhető. Mind az öt új állomás egyszerre két autót tud kiszolgálni.
Az E.ON az állomások telepítésével is elektromos autózásra ösztönzi a várost és segíti a városlakókat a környezettudatos közlekedésben.
A zalaegerszegi töltők helyszínei és típusai:
• Stadion utca, Jégcsarnok előtti parkoló – Circontrol Raption 50 Series DC 50kW
• Vágóhíd utca, a Városi Ifjúsági és Sportcentrumnál – Circontrol Raption 50 Series DC 50kW
• Parkerdő – Circontrol AC 22 kW
• Balatoni út 13. (ALDI) (2db) – Circontrol AC 22 kW
A Zalaegerszegen telepítettekkel együtt az idén országszerte már 32 új töltőállomást létesített az energiacég. A Balatoni úton üzembe helyezett két AC töltő azon országos együttműködés része, amely révén 80 településen 123 ALDI áruháznál összesen 360 töltőpont létesül az E.ON által; Zalaegerszeg ebben az elsők között van.
Az E.ON további fejlesztéseket tervez: a nyilvános töltőállomások telepítése mellett olyan rendszer kialakításán dolgozik, amellyel az otthoni töltés lehetősége is biztosítható az autósok számára.
Az elektromos autók használatával jelentősen csökken az üvegházhatású gáz kibocsátása, a szálló por koncentrációja, az egyéb légszennyezés, illetve a zajterhelés is. Az elektromos autók üzemeltetése is olcsóbb, mint a hagyományos üzemanyaggal működőké, továbbá ingyenes a városi parkolás és védett övezetekbe is be lehet hajtani.
Forrás: autoblog

Konnektoros hibrid gran turismo az Auditól

Static photo,
Colour: Tango red

Az Audi a terveknek megfelelően folytatja villamosítási stratégiáját, amelynek keretében már nagyméretű négyajtós kupé modellje is elérhető hálózatról tölthető hibrid (PHEV) változatban. A prediktíven működő intelligens hajtásvezérlés hosszabb elektromos hatótávolságot tesz lehetővé, ezzel párhuzamosan pedig alacsony fogyasztást és dinamikus teljesítményt biztosít.
Az új hálózatról tölthető hibrid Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro hajtásrendszere egy 252 LE teljesítményű, 370 Nm nyomatékkal rendelkező, 2 literes, négyhengeres turbófeltöltésű benzinmotorból és egy elektromos motorból áll. A villanymotor legnagyobb teljesítménye 105 kW (143 LE), maximális nyomatéka pedig eléri a 350 Nm-t. Ez, illetve az elválasztó kuplung a hétfokozatú S tronic sebességváltóba integrálva működnek, amely továbbítja a nyomatékot a quattro ultra hajtáshoz. Az A7 Sportback 55 TFSI e quattro 367 lóerő rendszerteljesítményével és összesen 500 Nm forgatónyomatékával hódít, utóbbi már 1250 percenkénti fordulat felett elérhető.
Az autó álló helyzetből mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsít 100 km/órás sebességre, legnagyobb sebessége pedig 250 km/óra. A WLTP ciklus alapján számolt, elektromos üzemmódban megtehető hatótávolsága több, mint 40 kilométer, ezzel a plug-in modell Németországban cégautóként alacsonyabb adózási sávba tartozik. Elektromos üzemmódban az A7 Sportback legnagyobb sebessége 135 km/óra, amely autópályán történő közlekedésre is alkalmassá teszi a modellt.
Az A7 Sportback lítium-ion akkumulátora a csomagtér padlója alatt kapott helyet. Összesen 104 hasáb alakú cellából épül fel és 14,1 kWh energia tárolására képes 381 V üzemi feszültség mellett. A maximális tárolási kapacitás lehajtott hátsó ülésekkel eléri az 1235 litert.
Audi modellekre jellemző módon az A7 Sportback 55 TFSI e is ultra technológiával szerelt quattro összkerékhajtást kapott. A hátsó tengely igény esetén villámgyorsan és prediktív módon aktiválódik. A fékenergia visszanyeréséből származó elektromos energia az első tengelyen keresztül kerül a rendszerbe. A négyajtós gran turismo modellel az Audi az egyetlen prémium autógyártó, amely a plug-in hibrid hajtást összkerékhajtással kombinálva kínálja.
Az A7 PHEV indításánál az EV mód szolgál alapbeállításként. Ez azt jelenti, hogy minden indításnál az autó kizárólag elektromos üzemmódban közlekedik, ameddig a vezető egy változó, jól észlelhető nyomásponton túl nem nyomja a gázpedált. A második, Battery Hold vezetési módban az akkumulátor töltési szintjét az aktuális szinten tartja a hajtásvezérlő rendszer, így például egy későbbi, meghatározott szakaszt tisztán elektromos üzemmódban tehet meg a jármű.
A hibrid mód automatikusan bekapcsolódik a navigációs rendszer útvonaltervezésével együtt, a Mode gomb megnyomásával pedig akár manuálisan is aktiválható ez a vezetési mód. Ekkor az akkumulátorban tárolt energiát egyenletesen osztja szét az A7 PHEV rendszere a teljes út során, célja pedig az üzemanyag-fogyasztás mérséklése. Így például a városi araszoló forgalomban való utazás nagy részét képes elektromos üzemmódban megtenni. Az adott helyzettől függően a rendszer előrelátó módon dönt a motor lekapcsolásáról és a gépjármű szabadonfutásáról illetve a vitorlázással egybekötött rekuperációról, amellyel akár 35 kW energia pótlása is lehetővé válik. Az elektromos motor felel a gyengébb, maximum 0,1 g lassulással járó fékezésekért, amely a hétköznapi használat során a fékezések többségét adja. A maximum 0,2 g lassulással járó fékezések során visszanyert fékenergia elérheti a 80 kW-ot is.
Amennyiben az útvonaltervezés aktív az MMI navigációs rendszerben, az előrelátó működési stratégia megpróbálja az út utolsó, városi szakaszát tisztán elektromos üzemmódban megtenni és közel üres akkumulátorral elérni a kívánt úti célt. Amikor az A7 Sportback TFSI e megérkezik egy városba, a hajtásvezérlés az akkumulátor töltésével biztosítja, hogy az utolsó városi szakaszt elektromos üzemmódban teljesítse az autó.
Az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro az alapfelszereltség részeként a kompakt töltési rendszerrel érkezik, amelyet opcionálisan a nyilvános töltőállomások használatához szükséges Type 2 típusú Mode 3 töltőkábel egészít ki. 400 V/16 A áramerősséggel a CEE ipari csatlakozóval történő teljes töltés mindössze 2,5 órát vesz igénybe. Az integrált töltő 7,4 kW maximális töltési teljesítménnyel képes az akkumulátort tölteni. De a 220 V erősségű háztartási csatlakozóval a teljesen lemerült akkumulátor kényelmes feltöltése sem tart tovább, mint körülbelül hét óra.
Az Audi A7 Sportback 55 TFSI e nem csupán sportos teljesítményével, de ehhez idomuló dinamikus megjelenésével és széleskörű alapfelszereltségével is hódít. A fekete optikai csomaggal és sötétített üvegezéssel kombinált S line külső csomag már álló helyzetben is erősíti a négyajtós gran turismo sportos összképét. Szintén a szériafelszereltséghez tartoznak a HD Mátrix LED fényszórók, a sportülések, a négyzónás automata légkondicionáló, a komfortkulcs, az Audi virtual cockpit, a 19 colos könnyűfém keréktárcsák és a piros féknyergek.
Az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro modell már rendelhető, Németországban az alapár 77 850 euró lesz. A piaci bevezetés 2019. negyedik negyedévében indul.
Forrás: autoblog

Előző

Október havi flotta híreink

Következő

Az új BMW X5 M, BMW X5 M Competition, BMW X6 M és BMW X6 M Competition