0
Shares
Pinterest Google+

A Karsan a befutó a BKV tenderen

BKV-tenderén ismételten egy nem várt szereplő esélyei a legjobbak: a 75 darab (plusz 75 darab opciós lehetőségű) csuklós busz beszerzésére kiírt tenderen a török Karsan cég tette a legkedvezőbb árajánlatot, megelőzve a Scania és a MAN pályázatát. A BKV egy másik tendert is kiírt szintén 75 darab járműre, a PKD (helyben összeszerelendő) konstrukcióban beszerzendő buszokról még nincs hír.

Nem ez lenne a Karsan első sikeres pályázata, hiszen novembertől már láthatjuk is buszaikat a Budai Várban. A vári midibuszflotta megújításának első lépcsőjeként 16 buszt állít hadrendbe a BKV.

A mostani – csuklós buszokra kiírt – tenderen a török cég maga mögé utasította a Scania, a MAN, a lengyel Solaris, és a magyar Evobus ajánlatát is.

Az Index szerint a Solaris 2400 euróval olcsóbb buszt ajánlott (277 ezer euró/busz) ugyan, de az adott modell 8 literrel többet fogyaszt 100 kilométeren, valamint csak egy éves jótállást vállaltak, ami a fele a törökökének. A pályázatban a 86 millió forintba kerülő török busz adatai között 49 literes fogyasztás olvasható, ami szakértők szerint olyan irreálisan alacsony, hogy számítani lehet az eredmény megtámadására. A másik három cég buszainak ára mind 300 ezer euró felett volt.

Forrás: hvg.hu, index.hu

Online értékesít a BMW Nagy-Britanniában

A BMW Group szigetországi értékesítési divíziója, a BMW Nagy-Britannia december 1-jén elindította országos kereskedelmi hálózatának páratlanul egyedülálló, BMW Retail Online névre keresztelt webes értékesítési szolgáltatását, amelyen keresztül a BMW ügyfelei bármikor kiválaszthatják, személyre szabhatják és megvásárolhatják leendő autójukat. A leendő tulajdonosok mindössze néhány klikkeléssel valóra válthatják álmukat, szükség esetén foglalhatnak tesztvezetési időpontot, kiválaszthatják a számukra ideális finanszírozási opciót és fizetési módot, majd az adott BMW modell pontos árát, illetve átadásának időpontját és helyszínét is véglegesíthetik – mindezt online, a hét minden napján, a nap huszonnégy órájában.

„Mi vagyunk a világ első autógyártó vállalata, aki teljes körű online értékesítési szolgáltatást kínál ügyfeleinek, a teljes modellpalettával, a vásárlási vagy lízingelési folyamat minden egyes lépésével. A BMW Group nagy-britanniai ügyfelei mostantól mindent elintézhetnek otthonról, kényelmesen. Azáltal, hogy eme különleges online felületet a BMW Genius okosalkalmazással egyesítettük – amelynek köszönhetően az ügyfelek valós időben beszélgethetnek a kiválasztott kereskedés munkatársával –, egy világszerte egyedülálló értékesítési felületet hoztunk létre, amely mérföldkőnek számít az autóiparban” – mondta Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért, valamint a BMW Group értékesítési hálózatáért felelős tagja.

A BMW Retail Online névre keresztelt szolgáltatás célja, hogy életre keltse a kereskedők és az ügyfelek közötti interaktív kapcsolattartás újfajta, rendhagyó formáját, miközben sikeresen igazodik napjaink vásárlási szokásaihoz és az infotechnológia fejlődéséhez. Jóllehet, online a teljes vásárlási folyamat véglegesíthető, az értékesítés középpontjában mégis az ügyfelek által választott kereskedők állnak. Sőt mi több, a webes felületen keresztül személyre szabott, valós idejű munkatársi segítség is az ügyfelek rendelkezésére áll: a többcsatornás értékesítési ügyfélszolgálat a BMW Genius okosalkalmazásnak köszönhetően reggel 8 órától este 22 óráig elérhető. Az élő webchat, telefon és e-mail elérhetőség egy autószalon rugalmasságát és felkészültségét kínálja.

A BMW Nagy-Britannia értékesítési újítása a globális vásárlói trendeket követi, amely szerint az emberek egyre több terméket online vásárolnak meg. A várakozások szerint a webes felületeken bonyolított globális kereskedelem 2020-ra mintegy 2,5 billió dolláros forgalmat tesz majd ki éves szinten. Ezt a trendet az autóipar is megörökli, hiszen napjainkban az újautó-vásárlók 97 százaléka online választja ki leendő autóját, miközben az ügyfelek a vásárlást megelőzően átlagosan mindössze 1,4 alkalommal keresik fel személyesen az érintett kereskedést. 1998-ban ez az arány még vásárlásonkénti 4 alkalom volt. Piaci felmérések szerint az újautó-vásárlók közel fele gondolkodott már online autóvásárláson.

Forrás: BMW Group

Amikor az autó okosabb, mint a sofőr…

Letartóztattak egy nőt Floridában, miután az autója automatikusan értesítette a rendőrséget egy, pontosabban két baleset után. Az 57 éves C. Bernstein először egy teherautóval karambolozott, ezt követően egy kisbusszal ütközött. Ő ugyan továbbhajtott, de az autójába szerelt automatikus segélyhívó rendszer hívta a járőröket, így azonnal el tudták fogni, írja a thenextweb.com.

Az autóba épített rendszer monitorozza az autóval történt dolgokat és figyeli, hogy aktiválódtak-e a légzsákok. Ha ilyet észlel az alkalmazás, a rendszer automatikusan elküldi az információt a rendőrségnek az autó típusával, a baleset pontos helyszínével és idejével együtt.

A rendszer felkínálja a sofőrnek is a lehetőséget, hogy kapcsolatba lépjen az illetékes szervekkel, de ebben az esetben a hölgy azt közölte a rendőrökkel, hogy minden rendben van. A diszpécser megemlítette az autó rendszerétől érkezett jelzést, majd megkérdezték a nőt, hogy elhagyta-e a baleset helyszínét. A nő azt válaszolta, hogy dehogy is, ő sosem tenne ilyet.

2018-tól minden az EU-ban eladott új autónak tartalmaznia kell majd egy ilyen rendszert, ami az EU várakozásai szerint segít majd megelőzni az évi 2500 autóhoz köthető halálesetet, illetve a cserbenhagyásos gázolásokat is.

Forrás: index.hu

 

Előző

Origami Nissan Juke

Következő

Cégautót a Suzuki kínálatából