0
Shares
Pinterest Google+

Magyar Örökség Díj a Ford T modell főkonstruktőrének

Születésének 135. évfordulóján Galamb József világhírű konstruktőr és feltaláló kapta meg a Magyar Örökség díjat. Az elismerést Galamb Erzsébet, a híres makói mérnök rokona vette át a Magyar Tudományos Akadémián. Galamb József konstruktőri munkáját dicséri a Ford T-modell, a világ első népautója. „Bádog Böske”, ahogy akkor becézték már szalagszerű szereléssel és gyártással készült gépkocsi volt. „A díj méltó elismerése a szorgalmas mérnöki munkának, a kimagasló műszaki teljesítménynek. Díjazása egyben tisztelgés a többi magyar mérnök – Farkas Jenő (FORD-A modell, Fordson traktor), Csonka János (karburátor), és mások munkássága előtt is, akik a világ, különböző autógyáraiban hozzájárultak az automobil fejlődéséhez, tömegcikké válásához” – mondta Dr. Gáti József gépészmérnök laudációjában. Galamb József 1881. február 3-án, Makón született. Szegeden, majd 1898-tól Budapesten, a Budapesti Magyar Királyi Felső Ipariskolában tanult. 1903-ban tanulmányútra Németországba utazott: Drezda, Berlin, Hamburg nagy gépgyárait tanulmányozta. Végül Frankfurt am Main-ban, az Adler autógyárban kötött ki, ahonnan 1903-ban tapasztalatszerzés céljából Amerikába hajózott. 1905. december 11-én Detroitban belépett a Ford Motor Company alkalmazottai közé, ahol az N-modell tervezésével kezdett foglalkozni. Henry Ford hamarosan maga mellé vette konstruktőrnek. A T-modell tervezése 1907-ben kezdődött és 1908. október 1-én készült el az első típusváltozat. Az autó Otto-rendszerű négyhengeres motorjának legnagyobb teljesítménye 15 kW, legnagyobb sebessége 65 km/h volt. A Galamb tervezte bolygóműrendszerű sebességváltó működtetése két lábpedállal, szalagfékekkel és több lemezes tengelykapcsolóval történt. A növekvő igények kielégítésére kidolgozták a futószalag rendszerű gyártást. 1927. május 28-án gurult le az utolsó T-Ford a szerelőszalagról, összesen több mint tizenötmilliót gyártottak a világ első népautójából. forrás: www.ford.hu , www.mti.hu

Új Volkswagen-modell a kínai piacra

A 2016-os Genfi Autószalon nyitónapjának előestéjén tartotta világpremierjét a Volkswagen Phideon.  A teljesen új, prémium kategóriás limuzin, 2016-ban mutatkozik be a kínai piacon. A kifogástalan eleganciát a lehető legdinamikusabb teljesítménnyel egyesíti.  A Volkswagen prémium kategóriás újdonságának gyártása 2016 harmadik negyedévében indul Kínában. A Phideon külső megjelenését finom átmenetek és határozott vonalak jellemzik. Több mint 5 méteres hosszú. A belső tér szintén a luxusélményt nyújt: az autó hátsó ülésein utazókat igazi „szalonhangulat” fogadja, míg a vezető a Volkswagen legmodernebb műszaki megoldásait élvezheti. A formaterv és a legkorszerűbb technológia elegáns egységet alkot. forrás: www.volkswagen.hu

A krajovai Ford- üzemben megkezdődik a SUV-gyártás

A Ford Motor Company megerősítette, hogy 200 millió eurós befektetéssel készíti elő a romániai Krajovában lévő összeszerelő üzemét az EcoSport kisméretű SUV gyártására. Az első autók 2017 őszén gördülnek majd le a gyártósorról Az Európa-szerte – és Oroszországban is – forgalmazott EcoSport modellek jelenleg a Ford indiai összeszerelő üzemében készülnek. Az indiai gyáregységben sem áll le a termelés. A helyi piacra és a világ számos más piacára továbbra is itt készül majd az EcoSport. Az EcoSport értékesítése idén közel 30 százalékkal erősödött, és a kisméretű SUV-k szegmensében további növekedés várható ezért ideje Európában is beindítani a modell gyártását – nyilatkozta Jim Farley, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója. Az európai újautó-piacon a SUV-szegmens produkálja a leggyorsabb ütemű növekedést: miközben az iparág átlagosan 10 százalékkal erősödött az elmúlt évben, ebben a szegmensben 23 százalék volt a növekedés. A kisméretű SUV-k eladása – amelybe az EcoSport is tartozik – 44 százalékkal erősödött a 2015-ös évben. A Ford várakozásai szerint a 2017-ben eléri az akár 1,5 milliós darabszámot. A krajovai üzem 2008-as megnyitása óta a Ford több mint 1 milliárd eurót fektetett be romániai gyártási tevékenységébe. Jelenleg is itt készül a Ford B-MAX modell, emellett itt gyártják a Ford 1,0 literes EcoBoost motorját, amely már három alkalommal is megkapta az Év Motorja címet. www.ford.hu

Innovatív logisztikai koncepció Kecskeméten

A Mercedes-Benz kecskeméti gyára, a német márka úttörő gyáraként a konszernen belül is iránymutató innovációt vezet be. Az úgy nevezett „árukosár koncepció” megvalósításához a vállalat közel 15 millió eurós beruházást hajt végre.  Többek között jelentősen kibővül a logisztikai csarnok, melynek építési munkálatai a tervek szerint 2016 első negyedévében kezdődnek, és nyárig befejeződnek. A gyártás digitalizációja jegyében az adott munkafolyamathoz szükséges alkatrészeket automatizált, önjáró robotok úgynevezett árukosarakban szállítják oda a megfelelő időpontban és mennyiségben a gyártósorhoz. A továbbiakban nincs szükség a korábban a termelés területén található alkatrész tartó állványokra. Bár mindössze 3 és fél évvel ezelőtt kezdtük meg a gyártást Kecskeméten, fantasztikus eredmény, hogy immár 3 modellt gyártunk – kettőt kizárólag Magyarországon- az egész világ számára – mondta Thomas Geier, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. gyárigazgatója. Az árukosár-alapú logisztikai rendszer jól látható változásokat jelent. Az összeszerelő üzemben a szalag mellett már lesznek állványok, polcok és az alkatrészek tárolására szolgáló göngyöleg. Az ezzel kapcsolatos logisztikai ellátási folyamatok gyökeresen megváltoznak. Az árukosarak előnye, hogy lerövidítik az összeszerelő munkatársak által megtett távolságokat, valamint lehetővé teszik, hogy a megfelelő alkatrészek legyenek hozzáférhetőek az összeszerelés folyamán. Az összeszerelő üzemben így felszabadult, korábbi logisztikai területeken új pihenőzónák kerülnek kialakításra ergonomikus székekkel és kényelmes kanapékkal. www.mercedesgyar.hu

 

 

Előző

Elalvás ellen

Következő

BMW - Ez már a jövő