0
Shares
Pinterest Google+

A Ford , Mustang ihletésű elektromos autója

A Ford ma közzétett egy beharangozó fotót az új Mustang által inspirált, tisztán elektromos hajtású, nagy teljesítményű és 480 kilométer hatótávolságú terepjárójáról, amely 2020-ban érkezik. A Ford 11 milliárd dollárt fektet be abba, hogy 2022-ig 40 tagúra növelje elektromos hajtású járműveinek globális kínálatát, amiben 16 tisztán elektromos hajtású modell szerepel majd
A Ford Team Edison részleg most költözött be új irodaházába Detroit belvárosában. A Ford arra ösztönzi a szakembereit, hogy a modern, műteremnek is beillő irodákban szokatlan, innovatív megközelítéssel fejlesszenek elektromos hajtású járműveket az exponenciális ütemben bővülő piacra.
Forrás : autoblog, origo

Elektromos erőtöbblet az abszolút vezetési élményért: az új BMW X5 xDrive45e iPerformance

Sports Activity Vehicle szegmens plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljének új nemzedéke a soros hathengeres benzinmotor és a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia együttműködését kínálja – 290 kW / 394 lóerő maximális rendszerteljesítmény, akár 80 kilométer* tisztán elektromos hatótávolság, kimagaslóan sportos menettulajdonságok, korlátlan terepjáró képesség és kevesebb mint 50 gramm* kilométerenkénti károsanyag-kibocsátásban jelentkező, rendkívüli hatékonyság mellett. Piaci bevezetés 2019-ben.
A hatékonyság mostantól abszolút erőtöbblettel párosul: 2019-ben az új BMW X5 átfogó portfóliója a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modell második generációjával gazdagodik. Az új BMW X5 xDrive45e iPerformance a típus-specifikus, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor és a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia tökéletesen összehangolt működését kínálja fel a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek. A plug-in hibrid hajtáslánc módszeres továbbfejlesztésével a tervezőmérnökök 290 kW-ra / 394 lóerőre növelték a két erőforrás maximális rendszerteljesítményét, amelyhez az elődmodellhez képest jelentősen nagyobb elektromos hatótávolság, illetve még alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás társul.

A plug-in hibrid BMW X5 második nemzedéke minden korábbinál hatékonyabban ötvözi a BMW iPerformance modellek tisztán elektromos meghajtással felkínált vezetési élményét és a Sports Activity Vehicle (SAV) szegmens modelljeire jellemző sokoldalúságot. Mint ilyen, az új BMW X5 xDrive45e iPerformance a menetteljesítmény és a hajtáslánc-hatékonyság terén is felülmúlja elődjét. Az újdonság több mint egy másodperccel gyorsabban, immáron 5,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, miközben tisztán elektromos meghajtással elérhető végsebessége 120 km/óráról 140 km/órára nőtt. Az új BMW X5 xDrive45e iPerformance elektromos hatótávolsága az elődmodell hasonló értékének közel háromszorosára fejlődött, amely mostantól akár 80 kilométer* is lehet. Mindez 100 kilométerre vetített 2,1 liter* átlagos üzemanyag-fogyasztással és kilométerenkénti 49 gramm* károsanyag-kibocsátással párosul.
Forrás: BMW Group

Elon Musk a Model 3-nál is olcsóbb Teslát ígér

Az elmúlt években kétségkívül a Tesla kavarta a legnagyobb vihart az autóiparban innovatív megközelítésével. Sikerült eladniuk jónéhány Model S-t, majd Model X-t, de mindkettővel az volt a probléma, nem lehet tömegautó, hiszen borzasztóan drága.
Aztán eljött 2016. márciusa, amikor is Elon Musk, a Tesla vezére lerántotta a leplet a Model 3-ról, a cég első megfizethetőbb árcédulával rendelkező elektromos autójáról. A Model 3-nak az indulóára ugyanis nem több, mint 35 ezer dollár, vagyis mintegy 10 millió forint.

A műszaki szempontból is kiemelkedőnek mondható Model 3 mellé társított viszonylag alacsony ár hatlmas érdeklődést keltett az emberekben, több százezren rendelték elő. A vállalat munkatársaai a bemutató óta azért küzdenek, hogy az előrendelt autókat minél hamarabb kézbesíthessék új tulajdonosaiknak. Sokszor hallani nehézségekről, de az összkép mégis pozitív.
Marques Brownlee egy ismert amerikai YouTuber, akit annyira megnyert a Tesla filozófiája magának, hogy egy Tesla Model S P100D-t használ a mindennapokban. A héten sikerült a világ egyik legelfoglaltabb emberével, Elon Muskkal forgatnia a Tesla gyárában. A közzétett videóban sok midnenről esik szó, kezdve a Tesla termékeitől egészen a jövőben várható technológiai trendekig.
A legjobban mégis az a rész ütötte meg a fülemet, amikor Marques arról kérdezi Muskot, hogy látva azt, hogy Amerikában az emberek zöme a körülbelül 23 ezer dollártól induló Toyota Priusról vált a jól láthatóan drágább Model 3-ra, tervezi -e azt, hogy a közeljövőben felvonultat a Tesla egy, még a Model 3-nál is jóval olcsóbb, viszont ugyancsak minőségi elektromos autót. Musk erre azt válaszolta:
“igen, természetesen. Úgy gondolom, képesek leszünk egy 20 ezer dollár körüli autót megcsinálni, de erre csak úgy három év múlva kerülhet sor, ha minden jól megy.”
A tervek sikeressége nem csak az időn és a termelés mértékén múlik, hanem az előállítás során alkalmazott technológia hatékonyságán is. Példaként felhozta Elon a mobiltelefonok piacát. Gondoljunk csak arra, 40 évvel ezelőtt milyen tulajdonságokkal rendelkező készüléket kaphattunk mennyi pénzért és a mai helyzetre. Egy új technológia beépüléséhez mindig idő kell.

Forrás: ZoldAutok.hu

Előző

A gin története

Következő

Szeptember havi flotta híreink