0
Shares
Pinterest Google+

Bemutatkozott a VW csúcs elektromos autója!

A Genfi Autószalonon bemutatott elektromos hajtású, lépcsős hátú és önvezetésre is képes I.D. Vizzion áll majd az új I.D. modellcsalád élén és legkésőbb 2022-ben az utakra is kerül. Az I.D. Vizzion a Volkswagen legnagyobb termék és technológiai offenzívájának része, mellyel a márka 2025-re 1 millió elektromos hajtású autó gyártását, és ezen keresztül piacvezető szerep elérését tervezi.
Az I.D.Vizzion az új moduláris elektromos alaplemezre (MEB) épül, és egyben bemutatja, hogy mit lehet elérni ezzel az új technológiával. Az autó kívülről egy Passat méretét idézi, de belül egy Phaeton belső terével rendelkezik. Belsejének mérete és kidolgozása lakosztályok hangulatát idézi fel, mindezek mellett egyszerű kezelhetősége a könnyen megvalósítható mobilitást teszi elérhetővé. A kizárólag elektromos hajtással futó modell hatótávolsága elérheti a 650 kilométert is.

Az I.D. Vizzion reális képet ad a jövő Volkswagenjéről. Ez a típus az innovatív I.D. műszerfal és kormány beépítésével legkésőbb 2022-ben piacra kerül, mint  a márka I.D. családjának élén álló lépcsőshátú. Ez a modell alkalmas lehet önvezető funkciókra is, mert lépésről lépésre átveszi a vezető feladatait, amennyiben az autó vezetője azt úgy akarja.
A MEB platform révén a Volkswagen olyan hatékony eszközt fejlesztett ki, amely alkalmas a teljes elektromos autó kínálat lefedésére. Ez a műszaki megoldás mindenhol szerepet kap a kompakt autóktól a szabadidőautókon keresztül egészen a luxuslimuzinokig. 2025-ig a Volkswagen-csoport több mint 15 féle MEB platformon működő, teljesen elektromos hajtású autót mutat be, melyek közül az első változatok 2020-ban kerülnek az utakra.

Porsche elektromos terepkombi!

Nem is távoli jövőkép . A Mission E Cross Turismóval a Porsche egy elektromos hajtású többcélú jármű koncepcióját mutatta be a szakmának a Genfi Autószalonon. A négyajtós és négyüléses, összkerékhajtású tanulmány több mint 600 lóerős és 3,5 másodperc alatt sprintel százra. Egy év múlva elkészülhet belőle a sorozatgyártású változat.
A Cross Turismo hangsúlyosan offroad elemekkel és gyönyörű vonalvezetésű formatervvel, valamint innovatív belső térrel érkezik, érintőképernyős kijelzőkkel és szemmozgást követő vezérlőrendszerekkel. A 4,95 méter hosszú, 1,99 méter széles és 1,42 méter széles koncepció összkerékhajtású, 800 Voltos és ezt kiszolgáló rendszere az igazán gyors töltés lehetőségét adja. Ennek révén a lítium-ion akkumulátorba 15 perc alatt körülbelül 400 kilométerre elegendő energia tölthető. A Cross Turismo egyébként akár vezeték nélkül is, de hagyományos töltőállomásról, sőt, a Porsche otthoni energiatároló rendszeréről is tölthető.

A jármű két állandó mágneses szinkronmotorja több mint 600 lóerős (440 kW) rendszerteljesítménye olyan menetteljesítményekkel vértezi fel a Mission E Cross Turismót, amivel csak kevesen tudnak szembe szállni. A 0-100-ra gyorsulás mindössze 3,5 másodperc, a 200 –hoz 12 másodperc is elég. A folyamatosan rendelkezésre álló teljesítmény páratlan az elektromos autók szegmensében: több padlógázas gyorsulás is lehetséges közvetlenül egymás után a teljesítmény elvesztése nélkül.
A sorozatgyártásra kész Mission E Cross Turismo a 2015-ös Frankfurti Autószalonon bemutatott Porsche Mission E tanulmányon alapul.
Forrás: autóblog

Előző

Visszatérnek a magánvásárlók, globális autópiac, Lengyel e-mobilitás

Következő

Operatív lízing, új Toyota Auris, Waze, Trump és az uniós autóimport, flottakonferencia Rómában