0
Shares
Pinterest Google+

Magas ára lesz az elektromos Corsának

Az Opel az Ampera után ismét lendületet vett a villanyautók gyártásában és bemutatta a Corsa teljesen elektromos változatát. Az új Corsa-e modellt már meg is lehet rendelni
Amióta az Opel első elektromos autója, az Ampera-e megjelent csak a népszerű kiskocsi, a Corsa villany-változatát mutatta be a rüsselsheimi gyár azzal, hogy nagy reményeket fűz újdonságához, amellyel 330 km-t lehet megtenni egy töltéssel.
A 100 kW-os, 134 lóerős elektromos motor 8,1 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h sebességre a kocsit. Abban lesz kulcs nélküli indítási rendszer csakúgy, mint elektromos kézifék, kap adaptív tempomatot és városi vészfék-asszisztenst. Ötven kilowattórás  akkumulátorai teszik lehetővé a 330 kilométeres hatótávolságot, míg a töltési kapacitás megengedi, hogy már 30 perc alatt 80 százalékosra töltsük a telepeket.
A Corsa-e, társaival együtt, a spanyolországi gyárban készül, a termelés várhatóan 2020 elején kezdődik, így a magyar piacon is tavasszal jelenhet meg az autó. A nagyon jól felszerelt Edition változat ára 9 240 000 forint (állami támogatással 7 740 000) a fekete tetős, alufelnis, ledmátrix világítású és a legnagyobb infotainmentet tartalmazó First Edition ára pedig 9 910 000 forint (állami támogatással 8 410 000). Az autóra 5 év/100.000 kilométer garancia vonatkozik, az akkumulátorra pedig nyolc év
Forrás autoblog

Ennyi támogatás mellett, igazán megéri az e-autó

Norvégiában már tavaly minden második eladott autó elektromos volt. Ráadásul Oslóban mindmáig ingyen is lehetett feltölteni az e-kocsikat, ám ez hamarosan megváltozik.
A skandináv ország világelső a villanyautók elterjedésében, ami a lakosság környezettudatossága mellett a jelentős állami ártámogatásnak, adókedvezményeknek is köszönhető. Emellett a fővárosban még ingyen is adták az energiát: a 1,300 oslói töltőállomáson nem kellett fizetni az áramért. A polgármesteri hivatal ezen most változtat.
Többek között azért, mert sok e-autós parkolóhelyként használta a töltőt. Ennek megakadályozására most folyamatosan átállítják a mérőket és ezentúl 9-20 óra között óránként 1 euróért lehet tölteni a telepeket, éjszaka fele annyiért.
Ez év elején 36.100 e-kocsi futott Oslóban, a járműállomány 12 százaléka. Az elektromosok aránya gyorsan növekszik, azt várják, hogy 2019 végére legalább minden második eladott autót áram mozgat majd. A kormány azt tűzte ki célul, hogy 2025 után ne lehessen új robbanómotoros járművet üzembe helyezni Norvégiában.
Forrás: Aftenposten/autoblog

Bemutatkozott az elektromos Fiat Ducato

Két héttel ezelőtti bejelentést követően egy külön erre a célra megrendezett eseményen mutatták be az FCA Csoport legfejlettebb minőségi előírásainak megfelelően kialakított és tervezett Ducato teljesen elektromos meghajtású változatát a Fiat Professionalt, mely egyben a világ egyik vezető haszongépjármű-gyártójának a legelső zéró kibocsátású járműve. Egyelőre csak viszonylag kis távolságokra optimalizálva ugyan, de már több vállalat mutatott be, vagy jelentett be tisztán villanyos kisteherautót – többek között a Peugeot és a Citroën –, melyek a városi területek kereskedelmi negyedeinek áruszállítását tudják olcsón és tisztán megoldani. A Fiat elektromobilitási törekvése ennek ellenére mégsem volt előre megjósolható, hiszen az olasz cég nem titkoltan a belsőégésű motort preferálja bárminemű elektromosítással szemben, és még az európai kibocsátási előírásoknak való megfelelést is a Tesla autóflottájának segítségével oldaná meg. A Fiat viszont most egy évek óta tartó piackutatással indokolja az elektromos Ducato megépítését, mely azt mutatja, hogy az olcsón fenntartható dobozos autókra már igenis szükség van, s különösképp a városi futárcégek váltanának villanyhajtásra.
Az elektromos Ducato ugyanazokban a méretekben és kialakításokban lesz elérhető, mint hagyományos meghajtású párja, így a csomagtér 10 és 17 m3 között alakul, 1950 kilogrammos maximális terhelhetőséggel. A meghajtást egy 90 kW-os villanymotor biztosítja 280 Nm nyomatékkal, a végsebesség viszont 100 km/h-n tetőzik a jobb energiagazdálkodás érdekében. A teherautó kétféle akkumulátorral lesz választható: a 47 kWh kapacitású 220, a 79 kWh-s akkupakk pedig 360 kilométeres hatótávot eredményez papíron, ám a valóságban ezeknél jóval kevesebbre kell számítani, merthogy a Fiat a régi NEDC ciklust használja. A töltésről egyelőre annyi derült ki, hogy 30 perc alatt 100 kilométernyi energiát lesz képes magába szívni a jármű CCS csatlakozón keresztül.
Vételárat még nem tett közzé a gyártó, de a villany-Ducato legnagyobb előnye a hagyományos kisteherautókkal szemben a rendkívül alacsony fenntartási költség, ami egy napi 8 órában szinte egyfolytában mozgásban lévő autónál jelentős tényező lehet, valamint az, hogy a belvárosokban kialakított zéró kibocsátású zónákba is behajthat. A jármű tesztelése a kiválasztott partnerekkel jelenleg is zajlik, a megrendelés kezdete 2019 végére várható, a kiszállítás pedig jövőre esedékes.
Forrás: villanyautósok.hu

DC töltéssel érkezik a nagy akkus Mercedes PHEV

A hibridek között a Mitsubishi Outlander PHEV jelenleg abban egyedülálló, hogy CHAdeMO töltőcsatlakozó is került az autóra, amin keresztül az autó akkumulátora egyenárammal is tölthető. Bár a teljesítmény maximuma mindössze 20 kW, az autó akkumulátora 30-40 perc alatt így is 80%-ra tölthető. A legtöbb hibridnél csupán AC töltésre van lehetőség, jellemzően 2-3 kW teljesítménnyel, így azoknál az akkumulátor feltöltéshez 3-6 órára van szükség. A nagyobb teljesítményű DC töltési lehetőséggel ellátott autók azonban már egy vásárlás, ebéd- vagy kávészünet alatt újabb 40-50 km-re elegendő árammal feltölthetők. A Mitsubishi hibridje most komoly konkurenciát kaphat, ugyanis azinsideevs.com nem hivatalos információkra hivatkozó cikke szerint hamarosan megjelenhet a Mercedes A250e konnektoros hibrid változata, amely, ha igazak a kiszivárgott paraméterek, 22 kW DC töltési lehetőséget is kap.
A Mercedes A250e 15 kWh akkumulátor kapacitással rendelkezik majd, amivel akár 60 km (WLTP) hatótáv is elérhető. Az autó tisztán elektromos hajtással 140 km/h csúcssebességre lehet képes. A hibrid rendszer egy 1,3 literes turbófeltöltős 158 Le teljesítményű benzinmotort tartalmaz, a váltóházba épített villanymotor pedig 101 lóerős, a két rendszert 8 fokozatú sebességváltó hangolja össze.
Az akkumulátor méretét jól jellemzi, hogy nem túl régen ekkora akkumulátor még tisztán elektromos, igaz jóval kisebb méretű, autókba került (pl. a Mitsubishi i-Miev, Citroen c-Zero, Peugeot Ion trió vagy a Volkswagen e-UP), melyek akár 100 km feletti hatótávra is képesek voltak ezzel a kapacitással, tehát a Mercedes A250e fogyasztása nem tűnik túlságosan kedvezőnek a 60 km hatótáv alapján. Azt persze egyelőre nem tudjuk, hogy a 15 kWh akkumulátor kapacitás bruttó vagy nettó, azaz a felhasználható kapacitás 15 kWh, vagy ettől 10-20%-kal kevesebb áll az autós rendelkezésére.
Forrás: villanyautósok.hu

Előző

Helen Clarkson, CEO, The Climate Group available for interviews

Következő

Villanyautó teszt: Audi e-tron 55 quattro