0
Shares
Pinterest Google+

Az elektromos közlekedés térnyerése: innovatív elektromos ökoszisztémával tör előre a Nissan

A Nissan újabb bizonyítékkal szolgált, hogy az elektromos ökoszisztéma kiépítését célzó törekvésekben betöltött vezető szerepe lényegesen túlmutat az olyan elektromos autókon, mint az „egyszerűen lenyűgöző” Nissan LEAF.
A Nissan az E.ON-nal mint vezető energiaszolgáltatóval létrejött stratégiai partnerségi megállapodásról számolt be, melyet a két cég dániai együttműködése előzött meg. Az új kezdeményezés keretein belül a Nissan és az E.ON a járművekből a hálózat felé irányuló (vehicle-to-grid, V2G) energiaszolgáltatási megoldásokhoz, a megújulóenergia-termeléshez és -tároláshoz, illetve a Nissan elektromos autók tulajdonosainak hálózati integrációjához kapcsolódó lehetőségeket, kísérleti programokat, és ezek üzleti hasznosíthatóságát fogja vizsgálni.

Az elektromos közlekedés térnyerésének további felgyorsítása érdekében a két cég a program kiterjesztését tervezi további európai országokban is.
A projekt – ami a Nissan és a leginnovatívabb európai energiacégek között korábban létrejött partnerségi megállapodások sorába illeszkedik – jól mutatja a Nissan elkötelezettségét egy egyetemes elektromos ökoszisztéma kiépítése iránt, ami a fogyasztókat és az üzleti élet szereplőit is magába foglalja.
A Nissan végső célja a mainál integráltabb társadalmi berendezkedés kialakítása, melyben megvalósul a munkahelyek, iskolák, otthonok, illetve a járművek és az úthálózat teljeskörű összekapcsolása. Mindez tiszta, fenntartható energiatermelésre alapozva. E cél elérése érdekében alkalmazza a Nissan a járművekből az elektromos hálózatba irányuló (vehicle-to-grid, V2G) energiabetáplálás technológiáját. Ez a technológia kulcsfontosságú eleme a Nissan Intelligens Integráció koncepciójának, mely egyben a Nissan Intelligent Mobility jövőkép három fő pillérének egyike is.

Paul Willcox, a Nissan Europe elnöke ennek kapcsán elmondta: „Azon dolgozunk, hogy eltüntessünk minden olyan korlátot, ami az elektromos autók térnyerésének útjában áll. Az E.ON-nal most elindított izgalmas együttműködésünk is egy újabb lépés ezen az úton. Célunk, hogy az autóiparon belül a Nissan legyen a magától értetődő választás, ha energiaszolgáltatásokról van szó. A végső cél pedig az, hogy elektromos autóink tulajdonosai számára ingyen adhassuk az áramot.” Dr. Karsten Wildberger, az E.ON ügyvezető igazgatója ehhez hozzátette: „A Nissannal kötött partnerségünk az a közös szellem vezérli, hogy az ügyfeleknek még több kényelmet és szolgáltatást nyújtsunk. Nagyra törő kezdeményezések révén gyorsítjuk fel az elektromos mobilitás fejlődését a holnap világában.”
Az E.ON-nal létrejött partnerségben szerepet kap a V2G infrastruktúra, illetve a Nissan kétirányú akkumulátortöltési technológiája is. Ez lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy az elektromos hálózatról töltsék fel autóikat. Emellett arra is lehetőséget nyújt, hogy ezt az energiát újraértékesítsék, visszatáplálva azt a hálózatba mások számára.
Ez azt jelenti, hogy miután a vállalkozás kifizeti a V2G töltő üzembehelyezésének névleges díját, többé nem kell üzemanyag- vagy energiaköltséget fizetnie, és ingyen oldhatja meg elektromos járműveinek áramellátását.
A tengerentúli gyártóvállalatok közül a Nissan rendelkezik az egyik legátfogóbb európai jelenléttel. A helyi tervező, kutató-fejlesztő, gyártási, logisztikai, valamint értékesítő és marketing szervezeteiben több mint 17 000 alkalmazottat foglalkoztat. A tavalyi évben a Nissan egyesült-királysági, spanyolországi és oroszországi gyárai több mint 660 000 járművet állítottak elő, köztük díjnyertes crossovereket, haszongépjárműveket, valamint a Nissan LEAF-et, a világ legnépszerűbb elektromos autóját. A zéró emissziós közlekedést és a halálos kimenetelű közúti balesetek számának nullára csökkentését célul kitűző Nissan a közelmúltban bemutatta „Intelligens Mobilitás” jövőképét. Ez a „360 fokos látószögű”, átfogó koncepció határozza meg a Nissan termék- és technológiafejlesztéseinek irányát, és ezen alapulnak majd azok a meghatározó jelentőségű vállalati döntések is, melyek az autókban alkalmazott hajtásrendszereket, az autók használatát, valamint a jövő társadalmába való integrációját érintik. A Nissan jó úton jár afelé, hogy a legértékesebb ázsiai márkanév legyen Európában.
forrás:newsroom.nissan-europe.com

Porsche Cayenne E-Hybrid

A Porsche még tovább bővíti hibrid modelljei kínálatát: az új Cayenne E-Hybrid kategóriája legjobb menettulajdonságait maximális hatékonysággal egyesíti. A háromliteres V6-os turbómotor egy elektromotorral dolgozik össze 462 lóerős rendszerteljesítményt létrehozva. A 700 Nm-es maximális nyomaték már valamivel alapjárat felett elérhető, az elektromos rásegítés stratégiája pedig megegyezik a 918 Spyder szuperautóéval.
A Porsche következő lépését az elektromobilitás felé az új Cayenne E-Hybrid jelenti. Miközben elődjéhez képest a belsőégésű motorjának teljesítménye is javult hét lóerővel 340 lóerőre, az elektromotor teljesítménye 43 százalékkal nagyobb, 136 lóerő. Együttesen 462 lóerős rendszerteljesítményt tesznek elérhetővé. Emellett az elektromos rásegítés stratégiája egyenesen a Porsche 918 Spyder szuperautóból érkezik. Ez biztosítja, hogy az elektromotor a széria Sport Chrono csomag minden vezetési üzemmódjában használható a teljesítmény növelése céljából.
Az új vezérlési stratégiának köszönhetően a hajtásrendszer maximális nyomatéka a gázpedált padlóig nyomva bármikor elérhető. A vezetési helyzettől és a lehívott teljesítménytől függően a vezető a teljes sebességtartományban élvezheti a kiegészítő nyomatékot. Ez sokkal agilisabb és lehengerlőbb vezetési élményt jelent. A rásegítés mértéke, valamint az akkumulátor menet közbeni töltése az adott vezetési üzemmód függvénye.
A teljesítmény-központú Sport és Sport Plus üzemmódokban gyakorlatilag az akkumulátor teljes energiája használható rásegítésre. Sport módban a rendszer csak annyit tölt az akkumulátoron, amennyi egy újabb rásegítéshez szükséges. Sport Plus módban a rendszer a lehető leggyorsabban újra tölti az akkumulátort, hogy minél hosszabb ideig legyen elérhető a maximális rendszerteljesítmény.

A Cayenne konnektoros hibrid hajtáslánca mindössze 5 másodperc alatt felgyorsítja a SUV modellt álló helyzetből százas tempóra, a modell végsebessége pedig 253 km/óra. Az új Cayenne E-Hybrid akár 44 kilométert is képes megtenni egy feltöltéssel elektromosan, akár 135 km/órás sebességgel.
Az akkumulátor kapacitása jelentősen javult az új Cayenne E-Hybrid modellben, vele együtt pedig a hatótáv és a rásegítés mértéke is növekedett. Az elődhöz viszonyítva a kapacitás 10,8-ról 14,1 kWh-ra emelkedett, ami mintegy 30 százalékos gyarapodást jelent. A folyadékhűtéses akkumulátor az autó hátsó részének raktere alatt kapott helyet. Hagyományos 230 V-os hálózatról az akkucsomag 10 Amperrel 7,8 óra alatt tölthető fel teljesen. Az opcionális 7,2 kW-os fedélzeti töltő és 32 Amperes 230 V-os csatlakozás segítségével viszont a töltési idő 2,3 órára csökken.
A töltési folyamat a Porsche Communication Management (PCM) rendszeren, valamint a Porsche Connect app segítségével is követhető és menedzselhető. A független klímavezérlés, így például a hűtés és a klimatizálás, lekapcsolt gyújtás esetén is szériában vezérelhető okostelefon segítségével. A Porsche Connect alkalmazás segíthet töltőállomások keresésében és úti célként való beállításukban is. Az új Porsche Charging Service lehetővé teszi más szolgáltatóknak, hogy közvetlen hozzáférést adjanak nyilvános töltőállomásukhoz, vagyis anélkül tudjuk tölteni az autónkat, hogy az adott szolgáltatónál külön regisztrálni kellene. A szolgáltatás elérhetősége piacfüggő.
A Porsche teljesen átdolgozta a Cayenne E-Hybrid hajtásláncát. A hibrid modul egy elektromotor és egy leválasztó kuplung szorosan összeépült kombinációjából áll. Az előző elektrohidraulikus rendszerrel szemben a leválasztó kuplung itt már elektromechanikusan vezérelt, amely még gyorsabb reakcióidőt tesz lehetővé. A váltómű is új: a Cayenne teljes kínálatához elérhető nyolcfokozatú Tiptronic S nem csak kényelmes és még kifinomultabb közlekedést tesz lehetővé, de elődjénél sokkal gyorsabban tud váltani.
A Porsche Traction Management (PTM) révén az új Cayenne E-Hybrid aktív, elektromosan szabályozott, többtárcsás kuplunggal vezérelt összkerékhajtása minden helyzetben kiválóan boldogul. Széles nyomatékátviteli skálájának köszönhetően a rendszer a menettulajdonságokat, az agilitást, a tapadást és a terepképességeket egyaránt magasabb szintre emeli. A teljesen új futóműnek köszönhetően a Cayenne E-Hybrid ugyanolyan sportautós vezethetőséget kínál, mint az új Cayenne generáció többi modellje. A PASM aktív futóművezérlés szintén alapfelszereltség. A modellhez opcionálisan elérhető az elektromos PDCC dőlésszabályozó rendszer, valamint az akár 3,5 tonnával is boldoguló vonóhorog.
Az új Cayenne E-Hybrid premierjével egy időben a Porsche kibővíti a teljes Cayenne sorozat opciós listáját. Újdonság a szélvédőre vetített kijelző, a digitális másodpilóta adaptív tempomattal, a fűthető szélvédő, a masszírozós ülések, a távirányítható független állóhelyzeti fűtés és a 22 colos könnyűfém kerekek.
A Porsche Cayenne E-Hybrid már elérhető, Németországban 89 822 eurós bruttó áron. A többi európai piacon 2018 május végén kezdődik meg a bevezetése.
forrás: autoblog.hu

Előző

Magyar autópiaci növekedés, uniós autóeladások, Integrált autóüzemeltetési platform Kínában

Következő

A zab újra felfedezése