0
Shares
Pinterest Google+

KELL MÉG SEGÍTSÉG AZ ELEKTROMOS MEGHAJTÁSHOZ

Különös megoldást talált egy francia startup cég az elektromos személyautók hatótávolságának javítására – vonóhorogra akasztható akkumulátor-pótkocsikat dob piacra.
Minden elektromos modellt vásárló ügyfélnek szembesülnie kell azzal, hogy ha nagyobb távolságot szeretne megtenni, akkor mélyen a zsebébe kell nyúlnia a nagyobb akkumulátorcsomagért. Az EP Tender párizsi startup különös megoldást talált a problémára – akkumulátor-pótkocsit tervezett, melyet az elektromos modellek utánfutóként húzatnak maguk után.
Nem állítjuk, hogy pont ebbe az irányba halad az elektromos forradalom állítólag kikövezett útja, mindenesetre a francia cég ráérzett a technológiai valóság és a fogyasztói igények közötti szakadékban rejlő lehetőségre. Valójában nem történhetett más, csupán kiszámolták, hogy Párizsból mennyi időt vesztegetve lehet lejutni nyaralni az Azúr-partra. Mivel a Párizs-Marseille közötti 770 kilométer ma még barátok között is minimum egy köztes töltéssel teljesíthető, az akkus pótkocsinak igenis van létjogosultsága, egészen addig, amíg a töltőinfrastruktúra vagy a pakkok energiasűrűsége nem növekszik.

Egész hálózatot építenének ki

A vállalat elképzelése, hogy bérelhető pótkocsikat telepít meghatározott helyszíneken. Az autóknak csak félre kell húzódni, a pótkocsit azután gond nélkül hozzá lehet kapcsolni a jármű hátuljához – 60 kilowattóra plusz energiát biztosítva. A maximális bérleti díj 34 euró körül lesz pótkocsinként. A startup eredetileg belső égésű motorral felszerelt pótkocsit, valójában aggregátort tervezett, így a tisztán elektromos autókból hibrideket csináltak. Jelenleg 20 ilyen gép működik is, Renault Zoe és Kangoo modellekhez kapcsolva. De mivel az akkumulátorok sokat fejlődtek az elmúlt időszakban, a vállalat már nem fejleszti tovább a belső égésű motorral felszerelt pótkocsikat.

Még szükség van fejlesztésekre

Az ötlet nagy hátulütője, hogy a legtöbb elektromos modell nem alkalmas ilyen kiegészítő vontatására, mivel töltőcsatlakozót leginkább elöl vagy oldalt alakítanak ki, de semmiképpen sem úgy, hogy a csatlakozó elviselné a töltés közbeni esetleges 130 km/órás sebességet. A társaság jelenleg a Renault-val és a PSA-csoporttal tárgyal, hogy a vonóhorog és a csatlakozók felszerelése még a gyárban megtörténjen.
Forrás : autopult-Biczó László

Genf helyett online közvetíti a VW a Touareg és Golf világpremierjét

A Volkswagen üdvözli a Genfi Államtanács döntését a szalon lemondásáról, melyet a résztvevők és az alkalmazottak egészségének és biztonságának megőrzése érdekében hoztak. A március 3-án, kedden 9:10 órára tervezett genfi sajtótájékoztató helyett a Volkswagen online közvetítésen mutatja be újdonságait.
Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója és Frank Welsch a Volkswagen személyautók márka igazgatóságának műszaki fejlesztésért felelős tagja mutatja be első alkalommal az új Touareg R plug-in hibrid technológiával piacra kerülő változatát, valamint a nyolcadik generációs Golf GTI-t.
Az online közvetítés a https://www.volkswagen-newsroom.com/en/live-stream-5455 linken éthető el.
Forrás : autószektor

Európa gyorsan növekvő villamosított járműpiacán a Toyota az első

2019 során minden tíz eladott hibrid modell közül hetet a Toyota vagy a Lexus kereskedéseiben vettek át tulajdonosaik Európában – derül ki a JATO piackutató szervezet által összeállított legfrissebb elemzésből

2019-ben kiváló évet zárt az európai újautó-piac. Számos rekord született, egy valami azonban nem változott: továbbra is a Toyota vezet nem csupán a klasszikus öntöltő hibridek körében, de a teljes villamosított járműpiacon is.
Tavaly Európa volt a világ autópiacának osztályelsője: miközben az USA-ban ( 2%) és Kínában ( 8%) éves szinten visszaesett a forgalom, az óvilágban több autó talált gazdára, mint egy évvel korábban – ez akkor is dicséretes eredmény, ha a növekedés mindössze 1,1 százalékos. Ezzel sorban az ötödik évet zárja pluszban Európa; a 15 millió 757 ezer 412 eladott autó immár minimális mértékben marad el a 2007-es abszolút rekordtól, amikor 16 milliónál is többen vettek új autót.
Ugyanez a helyzet állt elő Magyarországon, ahol 2007 óta nem adtak el annyi autót (kb. 159 000 darab), mint tavaly, négy piacon (Lengyelország, Dánia, Szlovákia és Luxemburg) pedig egyenesen megdőlt az abszolút rekord.
Más csúcsok is megdőltek – negatívak és pozitívak egyaránt. Soha nem fogyott még ennyi szabadidőjármű: most először lépték át a hatmilliós álomhatárt (6 millió 30 ezer 481 eladott SUV), és mivel a szegmens 12 százalékos gyarapodása messze meghaladta a piac növekedését, részarányuk is új magaslatokba emelkedett, elérve a 38 százalékot (szemben a tavalyi 35 százalékkal.)
Amilyen jól megy a crossovereknek, annál gyengébben teljesítenek a dízelek. 2018-hoz képest tavaly – 5 százalékos csökkenéssel – minden eddiginél mélyebbre (31 százalék) süllyedt irántuk a kereslet, a benzinmotorok térnyerése ugyanakkor lassulni látszik. Dinamikus ütemben jönnek fel azonban a részben vagy teljesen elektromos hajtásláncú modellek. Az 1,28 millió villamosított jármű 28 százalékát, 356 ezer darabot tettek ki az akkumulátoros villanyautók, a fennmaradó piacot a hibridek uralták.
A Toyota-csoport márkái, a Toyota és a Lexus szokás szerint tarolt a hibrid piacon 70 százalékos részesedésükkel. Ez valamivel alacsonyabb, mint a tavalyi piacrész, ami egy fontos új trendnek tudható be: egyre több autógyártó bővíti kínálatát úgynevezett mild hibrid (lágy hibrid) hajtásláncokkal. Ezek ugyan jóval csekélyebb mértékben mérséklik a károsanyag-kibocsátást és az üzemanyag-fogyasztást, mint a tradicionális Toyota – Lexus öntöltő full hibridek, ám műszaki és jogi szempontból mégis hibridnek számítanak, így felhígítják a piac adatokat.
Noha a kifutó Yaris Hybrid iránt összességében némileg csökkent az érdeklődés (a vásárlók egy része egyértelműen kivár, hiszen idén érkezik a minden szempontból fejlettebb, erősebb, és számottevően takarékosabb új generációs modell), még így is a piac harmadik legnépszerűbb hibrid típusa volt, közvetlenül a Corolla és a C-HR mögött. A Toyota full hibrid technológiája iránti vásárlói érdeklődést jól mutatja, hogy a részben vagy teljesen elektromos autók Top 5-ös listáján négy Toyota modellel találkozhatunk.
Továbbra is a Toyota egyébként az egyetlen olyan márka a piacon, amely nem kizárólag villanyautókat gyárt, villamosított típusai mégis eladásainak több mint 50 százalékát teszik ki. Ezt az impozáns arányt egyébként több autógyártó is követendő példaként állította maga elé, így van remény arra, hogy a következő évek során fokozódó mértékben csökkenhet az új autók által kibocsátott károsanyagok mennyisége.
Forrás: autószektor

Ford Mustang Mach-E

A  Ford úgy döntött, hogy felhasználja a legendás Mustang nevet az első alapoktól elektromosnak tervezett autójához, annak ellenére, hogy az autó nem egy klasszikus sportszedán, hanem egy erős SUV. A 2019 őszén bemutatott autó 2020-ban Európába is megérkezik, bár csak limitált darabszámban és a legerősebb, GT felszereltséget csak 2021-re ígérik. Az autó legfontosabb jellemzői a tágas utas- és csomagtér, két villanymotoros összkerék-hajtás és villanyautós dinamizmus, 5 másodperc alatti 0-100 km/h sprinttel. Az európai és magyar ára egyelőre nem ismert, a WLTP hatótávot is csak a nagy akkus, takarékos változatra adtak meg: akár 600 km.

forrás villanyautosok.hu

Előző

Avokádó - a fiatalság gyümölcse

Következő

A VILÁG LEGFEJLETTEBB ÖNTÖLTŐ HIBRID ELEKTROMOS HAJTÁSÁVAL KAPHATÓ MAGYARORSZÁGON A LEXUS RX