0
Shares
Pinterest Google+

Nem a Tesla adja el a legtöbb elektromos autót

Az előző esztendőhöz képest globálisan 64 százalékkal nőtt az elektromos gépkocsik száma.
A Baden-württembergi Napenergia- és Hidrogénkutatási Központ (ZSW) aktuális kimutatása alapján a piac legnagyobb növekedési motorja Kína és az Amerikai Egyesült Államok. Az ázsiai országban jelenleg 2,6 millió elektromos jármű üzemel, míg az USA-ban 1,1 millió. A harmadik helyen Norvégia, a negyediken Japán található. Az előbbi államban 298 210, míg az utóbbiban 246 390 elektromos autó működik. A Top10-ben van még Franciaország, Nagy-Britannia, Hollandia, Németország, Kanada és Svédország. A gyártók rangsorában a BYD áll az első helyen 517 230 eladott elektromos gépkocsival, a második a Tesla 500 390 darab, míg a harmadik a Nissan 379 910 darab értékesített járművel. A Top10-be bekerült a BAIC, a BMW, a General Motors, a Volkswagen, a Mitsubishi, a SAIC és a Toyota is.
A legnépszerűbb elektromos autómodell jelenleg a Nissan Leaf, amelyből 363 940 darabot értékesítettek eddig. A dobogóra felkerült még a Tesla Model S (243 200 darab) és a BAIC EC sorozata (172 850 darab). 2018-ban a hatóságok világszerte több mint 2,2 millió új elektromos gépkocsi forgalomba állítását engedélyezték. Ez a korábbi évhez képest 75 százalékos növekedést jelent. Kínában az összes engedélyezett új jármű kereken 5 százaléka volt elektromos, míg ugyanez az arány az Amerikai Egyesült Államokban kereken 2 százalék. Az összesítés a nemzeti és nemzetközi hivatalok, valamint szövetségek adatain alapul, s az anyag elkészítésekor a szakemberek nem vették figyelembe a részben vagy teljesen hibrid autókat, illetve az üzemanyagcellával működő gépkocsikat.
A Tesla modellek gyártója érthető módon javítani szeretne az előző rangsoron, ezért (is) még ebben a hónapban jön a Tesla Model Y
Miután kellőképpen megünnepelte Elon Musk, hogy a SpaceX és a NASA közös történelmi küldetése gond nélkül, sikerrel alakult, és a SpaceX űrhajója sikeresen dokkolt a Nemzetközi Űrállomáshoz, máris bejelentette a Twitterén, hogy nem csak az űrutazásban, de a közúti közlekedésben is tud újat mutatni.
Egy visszafogott, már-már semmitmondó tweetben említette meg úgy mellékesen, hogy március 14-én jön az új Tesla, a Model Y-t az LA Design Stúdióban mutatja majd be.  Később annyival több infót osztott még meg a követőbázisával, hogy egy SUV, azaz városi telepjáró lesz az új Model Y, ami 10 százalékkal nagyobb lesz mint a Model 3, és így 10 százalékkal többe is kerül majd, de a pontos árakról majd 14-én beszél, és ekkor lesz szó a tesztvezetésről is forrás :zöldautó

Minden idők legsikeresebb villanyautója a Nissan LEAF

Soha egyetlen konnektoros elektromos autóból sem fogyott annyi a történelem során összesen, mint a Nissan LEAF-ből 2010 decemberi piacra lépése óta. A jelenleg harmadik generációját élő zéró lokális kibocsátással működő villanyautó már több mint 400 000 vásárlót tett boldoggá a világ 50 autópiacán, és a LEAF-et választó fogyasztók száma egyre csak nő. Hamarosan ráadásul újabb piacokon lesz elérhető a Nissan sikermodellje: hat latin-amerikai országban az év első felében, és hét ázsiai és óceániai államban 2019 vége felé, egyre több ember számára megteremtve a lehetőséget a tisztább közlekedéshez. A már LEAF-et vezető villanyautósok együttesen több mint 10 milliárd kilométert tettek meg, ami a japánok számításai szerint évente 3,8 millió hordó kőolaj felhasználását jelentette volna abban az esetben, ha elektromos autó helyett az új Nissan Versát vezették volna. 2018-ban megelőzve a Renault Zoét a legkelendőbb e-autó volt a LEAF Európában, a villanyautós mennyországként ismert Norvégiában pedig meghajtástól függetlenül vezette az eladási listát.
De nem csupán egyre több vásárló férhet hozzá a LEAF-hez, hanem a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően egyre többen vannak azok is, akik már magabiztosan merik egyedüli autójukként használni a belsőégésű motor nélküli járművet. Januárban a 3.ZERO mellett az e+ változat is bemutatkozott, ami Európában 5000 darabos limitált szériaként lett meghirdetve, de a legfrissebb hírek szerint az óriási kereslet miatt ennél több is készül majd belőle. Ez a típus 62 kWh-nyi energiatároló kapacitást hordoz az aljában, ami körülbelül 385 kilométernyi autózásra elegendő a WLTP szerint egy töltéssel.

Formula-E 2018/2019 –es évad

Az elektromos autózás szerelmesei számára fontos, hogy ne csak az utcai autók, hanem a versenyautók is kapjanak elektromos hajtást. Ennek legfőbb szimbóluma a Formula-E, ahol a pilóták ötödik éve mérhetik össze erejüket a tisztán elektromos formaautók volánja mögött. A verseny a világ különböző nagyvárosaiban kialakított utcai pályákon folyik. Az immár második generációs autókat 250 kW-os villanymotor és 54 kWh-ás akkumulátorcsomag hajtja, aminek köszönhetően nincs szükség megállásra vagy töltésre a 45 perc + 1 körös versenyen. A pilóták az összes neves versenysorozatból szivárognak át a Formula-E-be mivel a villanyhajtás új kihívásokat tartogat számukra is.
A 2018/2019-es évad 12 helyszínen 13 futamból áll. A élő közvetítést minden országban valamelyik helyi TV csatorna biztosítja de a FIA Formula-E Youtube csatornáján minden futam visszanézhető. Aki lemaradt az egyes versenynapokról, ezen az oldalon összegyűjtve megtalálja valamennyi verseny videóját és a magyar nyelvű írásos összefoglalókat is.

Előző

La Voiture Noire

Következő

Volvo biztonság, Az önvezető autó morális dilemmái, Kötelező vezetési segédletek?