0
Shares
Pinterest Google+

Megnyílt az Elektromobilitás Látogatóközpont kedden Budapesten

fsdA Millenáris B épületében, a Nemzetgazdasági Minisztérium támogatásával létrehozott bemutatóterem az elektromos autózást mutatja be kipróbálható eszközökkel és szemléltető elemekkel.
Az április 3-imegnyitón Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter hangsúlyozta: az autóipar és a közlekedés átalakulása felmérhetetlen változásokkal jár, ezért ma még nem tudni, hogy a hibrid járműveknek hosszú távon is lesz-e jövőjük, illetve milyen mértékben és milyen gyorsasággal terjednek el az árammal hajtott autók. Hamarosan talán már vezetékre sem lesz szükség az elektromos motorok töltéséhez, ezért lehet, hogy jövőre ilyenkor teljesen más bemutató eszközök fogadják majd a látogatókat – tette hozzá.
Varga Mihály szerint az intézmény küldetése éppen az, hogy a legújabb fejlesztéseket széles körben használt tudássá tegye, hiszen a közlekedés, a szállítási rendszerek változásával a lakókörnyezet, a mindennapok technológiája is átalakul és hamarosan több elektromos töltő lesz a közterületeken, mint postaláda. A technológiai forradalom nemcsak a környezeti és pénzügyi kultúrát formálja, meghatározza a gazdaság fejlődésének irányait is – tette hozzá. Kiemelte: az egyetemi tudásbázisoknak és a fejlesztő központoknak köszönhetően biztosítottak a feltételek ahhoz, hogy Magyarország ne csak a járműgyártás mennyiségében, hanem az elektromos és önvezető autók kutatásában is vezető szerepet töltsön be. A kormány továbbra is támogatja az autóipari beruházásokat és különösen fontosnak tekinti a magyar vállalatok, kutatóhelyek bekapcsolását az elektromobilitásba – jelentette ki a miniszter. Ugron Gáspár, a bemutatótermet létrehozó e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft. igazgatója ismertette: a megnyitást hónapokig tartó felújítás, fejlesztés és eszközbeszerzés előzte meg a Millenárison. Számos gyártó ajánlott föl interaktív eszközöket, töltőberendezéseket és járműveket a szemléltetéshez. Az Elektromobilitási Látogatóközpont a vállalkozások és fejlesztők számára bemutatkozási lehetőséget, a látogatóknak pedig olyan kiállítóteret nyit meg, ahol többek között tesztautót vezethetnek szimulátoron, kipróbálhatják a 3D nyomtatót és interaktív térképet elemezhetnek – tette hozzá.

A MotoGP –n elektromos motorverseny-sorozat indul

gfhRómában mutatta be a MotoGP-promóter Dorna Sports a 2019-ben induló elektromos motorverseny-sorozat gépét, az Energica Ego motor versenyverzióját.
Egyúttal azt is bejelentették, hogy világkupaként, 11 csapattal és 18 indulóval kezd majd a sorozat. A 11 csapatból hét már ismert is, a MotoGP mind a hét privát csapata – Tech3, LCR, Marc VDS, Pramac, Avintia, Angel Nieto és Gresini – két motort indít majd, a másik négy helyet a Moto2 és Moto3 csapatainak 1-1 versenyzőjével töltik fel. A sorozat versenynaptárát még nem közölték, de várhatóan 4-6 futam lesz MotoGP-versenyeken, mind Európában.

Kína szabványosítaná az elektromos autók gyártását

asdsaAz elektromos autók gyártástechnológiájának egységes szabványosítására törekszik Kína az ipari minisztérium közleménye szerint.
Ennek keretében az idén elsőként a töltéstechnológia, az akkumulátorok kivitelezése és az energiafogyasztás kerül a fejlesztési program napirendjére. Kína nemcsak a belső piacán törekszik a szabványosítás egységesítésére, de nemzetközi szinten is részt kíván venni ebben, építve a tisztán elektromos és hibrid járművek gyártásában élvezett méretgazdaságossági előnyeire. Kína az elektromos járműtechnológiára vonatkozóan már több mint száz szabványt léptetett életbe, a gyártási szabványosítás hiányosságai azonban már hátráltatják a további előrelépést, akárcsak a kimerült akkumulátorok és egyéb hulladékok újrahasznosítására szakosodott ágazat fejlődését. (Kigyulladt egy Tesla.)
Kína az elektromos és hibrid járművekre szigorú gyártási kvótákat vezetett be, hogy az autógyártók termékpalettájukban növeljék az elektromos járművek arányát. Tavaly 777 ezer elektromos és hibrid jármű kelt el a kínai piacon, több mint a világ bármely más országában, és 53 százalékkal több, mint 2016-ban. Peking célja, hogy kétmillió darab ilyen járművet értékesítsenek évente az országban az évtized végére.

Megérkezett az új Nissan LEAF

Immár hetedik éve készül szinte változatlan külsővel és technológiát tekintve alig módosított beltartalommal a világ legnépszerűbb elektromos autója a Nissan LEAF. Bár volt egy frissítés 2013-ban, amikor megindult a Japánon kívüli gyártás, illetve három évvel később, amikor megjelent a 30 kWh-ás akkumulátorcsomag, de az autó így is bőven megérett már a frissítésre. A megjelenése óta az akkumulátortechnológia fejlődésének hála az energiasűrűség megduplázódott, de a többi autógyár, köztük az eddig csak a prémium kategóriában mozgó Tesla is kezdik kóstolgatni a LEAF piacait. Természetesen tudja ezt a japán gyártó is, így gőzerővel készül az új Nissan LEAF bevezetésére. Természetesen, mint minden ilyen, már-már kultikus, sokak által várt modellfrissítésnél, most is szivárognak ki az információk az új modellről. Az információk egy részét a Nissan a hivatalos kommunikáción keresztül teszi elérhetővé, más részüket pedig szemfüles rajongók lesik el az autó éles tesztje során. A hivatalos bemutató szeptember 6-án lesz Tokióban
Mekkora akkumulátor lesz az új Nissan LEAF-ben?
Valószínűleg ez a kérdés foglalkoztatja legjobban az autót váró közönséget, viszont ez az az adat, amit csak a bejelentéskor, vagy az után fogunk megtudni. Sokan várnak 60 kWh-ás akkumulátort, amivel az új LEAF minden hasonló kategóriás autóval versenyben tudna maradni, de vannak, akik szerint nagyobb esély van egy 40-45 kWh-ás akkupakknak. Ezzel a Nissan árban tudna versenyképesebb maradni úgy, hogy közben már a hatótáv miatt aggódóknak is tud megnyugtató választ adni. Ezt a verziót erősíti meg egy idén áprilisi interjú is, amiben idén 25-40%-os hatótáv növekedés prognosztizálnak. Az interjú alapján a 60 kWh-ás verzió csak 2020 környékén érkezhet. Ennek ellenére egyes vélemények szerint a gyártó 40 és 60 kWh-ás kapacitású akkumulátorral is kínálni fogja majd az új Nissan LEAF-et. Technológiailag nincs akadálya annak, hogy akár 60 kWh-át is bepakoljanak egy ekkora autóba, de hogy megteszik-e, az szeptember elején fog kiderülni. Egy amerikai weboldalon kiszivárgott adatlap szerintaz új Nissan LEAF akkumulátora 40 kWh-ás lesz.
A hatótáv még nem publikus, hiszen ha az lenne, akkor abból már tudnánk következtetni az akkumulátor kapacitására is. 200 km-es valós hatótávval már nagyon elmaradott lenne, hiszen annyit a mostani 30 kWh-ás is tud. A piac inkább a 280-300 km-es minimum hatótávot várja (persze van, aki még ennél is többet). Ehhez képest egy parkolóban lencsevégre kapott, erősen álcázott új LEAF kijelzőjén a megtehető hatótávnál 265 km-es szám szerepelt. Ez a valós hatótáv egyébként tökéletesen illeszkedik a fent említett interjúban elhangzottakhoz, illetve a kiszivárgott adatokhoz is.

Az eddig megjelent képek alapján elég rendesen megváltozik a design. A mostani megosztó külsőt egy sportos, de konzervatívabb dizájn váltja, ami talán jobban is illeszkedik a márka arculatába. Ezzel elveszíti ugyan a modell azt az egyedi kinézetet, ami alapján a tisztán elektromos hajtású autót minden érdeklődő egy pillantással azonosítani tudta, de így olyan vásárlók számára is imponáló lehet az autó, akik eddig a formája miatt idegenkedtek ettől a modelltől. Az eddig kiszivárgott képek alapján rajongók már el is készítettek egy fotórealisztikus képet az új LEAF-ről. A legfrissebb fotóról pedig a hátsó lámpa részletei is kiderülnek.
A japán CHAdeMO rendszer legnagyobb támogatója a Nissan, ráadásul a cégnek köszönhetően világszerte jelentős hálózat épült ki ezzel a töltőfejjel. Nem valószínű, hogy a közeli jövőben lemond erről a csatlakozóról, de az új LEAF esetén a nyilvános töltőknél készült fotók alapján szinte biztosan állítható, hogy marad ez a csatlakozó. A CHAdeMO szabvány elméletileg támogatja a 150 kW-os töltési teljesítményt, bár egyelőre ilyen töltők nem léteznek. Az új Nissan LEAF valószínűleg támogatni fogja a mostani 50 kW-osnál nagyobb teljesítményen való töltést, de hogy mi lesz a felső határ, azt nem lehet tudni. A töltési teljesítmény valószínűleg a beépített akkumulátor kapacitásától is függ majd. 40 kWh-ás akkumulátor esetén 80-85 kW-os, 50 kWh-ás akkumulátornál pedig 100-105 kW-os töltési teljesítményre is szükség lehet, ha tartani akarják a 20-25 percen belüli 80%-os töltést lehetőségét.
A japán és az amerikai piacokhoz igazodva a Nissan LEAF eddig csak egy fázison volt képes tölteni, a fedélzeti töltőtől függően 16A-rel (3,3 kW) vagy 32A-rel (6,6 kW). Európában gyakori a három fázis, így adja magát, hogy legalább 3×16A-es, vagyis 11 kW teljesítménnyel is tölthető legyen az autó. A neten megjelent nem hivatalos fotók alapján sajnos nem lehet biztosat mondani, de nagyon valószínű, hogy az eddig használt egy fázisú Type1-es csatlakozót Európában a három fázist támogató Type2 csatlakozóra cserélik. Ezzel megnyílik az elméleti lehetőség a három fázisú töltés előtt, de elképzelhető, hogy a Nissan csak extraként kínálja majd a nagyobb teljesítményű váltóáramú töltést.

Előző

Magyar lízingpiac, tartós bérlet, kölcsönzött járművek a terrortámadásokban

Következő

Lexus LC 500H