0
Shares
Pinterest Google+

Kína a világ vezetője e-mobilitásban

a berger cikk elejKína vezeti a Roland Berger és a Forschungsgesellschaft Kraftfahrwesen Aachen (fka) 2017 második negyedéves e-mobilitás rangsorát, megelőzve Franciaországot és Németországot. Kína egyedül a technológiai mutatóban marad el a többi országtól, de összességében a távol-keleti ország áll a legjobban a versenyben. Az első hely részben annak köszönhető, hogy a kínai kormány nagy erővel támogatja az iparágat: céljuk, hogy 2025-re 20%-os legyen az értékesített elektromos autók aránya.
A tanulmány a hagyományosan autóipari nagyhatalomnak számító Németország, Franciaország, USA, Olaszország, Japán, Kína és Dél-Korea versenyképességét hasonlítja össze technológiai, iparági és piaci helyzetük alapján. A 2017-es második negyedéves mutató szerint Kína szerzett vezető pozíciót, az iparági és a piaci mutatóban is az első helyen végzett. „Kína előretörése az állami támogatásnak és az egyszerűbb engedélyeztetési eljárásnak köszönhető.” – magyarázta Schannen Frigyes a Roland Berger magyarországi ügyvezetője. „Számos olyan high-tech start-up cég található a kínai piacon, amelyek ma már egyre inkább közelebb kerülnek a prémium szegmenshez.”

Franciaország az élen a technológiai mutató szerint
A távol-keleti ország egyedül a technológiai mutatóban marad el versenytársaitól, ebben ugyanis Franciaország vette át a vezetést Németországtól, annak ellenére, hogy az előző negyedévben még fej-fej mellett haladtak. Az elmozdulás jelentős mértékben annak köszönhető, hogy a német piacon megnövekedett a konnektoros hibrid járművek (PHEV) száma. Ezek az autók kisebb elektromos hatósugárral és alacsonyabb maximum-sebeséggel rendelkeznek. Az alacsonyabb akkumulátor kapacitás annak köszönhető, hogy a legtöbb jármű egy alap töltő-technológiával van felszerelve.

Iparági mutató: Kína vezető pozícióban
Részben a hatalmas gyártási volumennek köszönhetően végzett Kína az iparági lista első helyén. A kínai autóipari beszállító cégek 3,5 millió elektromos járművet dobnak piacra a 2015-2019-es időszakban, míg a lista második helyén álló amerikai autóipari beszállítók mindössze ennek harmadát. A távol-keleti ország előretörését az is segíti, hogy a járművek több mint 90%-át a helyileg előállított lítium-ionos akkumulátorokkal szerelik fel, s ez Kínát a világ vezető akkumulátor gyártójává teszi.
„A nagy német autóipari beszállítók több elektromos autót gyártanak,” – mondta Schannen Frigyes – „ugyanakkor 2016-ban az addig sem viruló helyi akkumulátor-gyártás leállt. Ez az oka annak, hogy Németország csak negyedik az iparágak rangsorában Japán mögött. Egész Európa Ázsia után kullog az akkumulátor-gyártás terén” – tette hozzá Schannen.

Piaci mutató: a német autóipari beszállítók elmaradhatnak az EU flotta kibocsátási céloktól
A piaci mutatók alapján is Kína vezeti a sort azzal, hogy megduplázta azelektromos autók értékesítését 2016-ban, amikor is 350 ezer autót adtak el. Franciaország tartja még a lépést Kínával annak ellenére, hogy alacsonyabb értékesítési mennyiséggel rendelkezik, viszont magasabb elektromos autó arányt tudhat magáénak a piac egészét tekintve.
Németország mindössze a negyedik helyen végzett a piaci mutató rangsorában, a 2016-ban újonnan piacra dobott körülbelül 28 ezer konnektoros vagy teljesen elektromos autóval, amely a teljes autópiac 0,8%-át teszi ki. „Ezzel némileg veszélybe került az EU felé tett vállalás a károsanyag kibocsátásra vonatkozóan, mert a célszámokat 2021-től az autóipari beszállítóknak is el kell érniük” – figyelmeztetett Schannen Frigyes. „Határozottabb kormányzati intézkedések és a gyors töltésű infrastruktúra határozottabb fejlesztése minden bizonnyal pozitív hatással lennének a piacra.”

A kínai start-up-ok a prémium szegmenst támadják
Kínában az e-mobilitás sikere a jelentős kormányzati támogatásra vezethető vissza: 2015-ben a kormány egymilliárd euró feletti összeggel támogatta az iparágat. Bár 2016 végére – a sok visszaélés és csalás miatt –  az állam 20%-kal csökkentette a szektorba érkező közpénzek összegét, Kína ragaszkodik támogatási politikájához és ambiciózus céljához, miszerint 2025-re az értékesített autók 15-20%-a elektromos jármű lesz, 2030-ra pedig elérik a 40-50%-ot.
A célok elérése érdekében Kína bővíti vásárlás ösztönző rendszerét az innovatív autóipari start-up-okra fókuszálva, amelyek kizárólag az elektromos hajtású járműveken és az autonóm vezetésen dolgoznak. ”Komoly fellendülést figyelhetünk meg a kínai start-up-oknál, amelyek a stabil befektetőknek, tapasztalt menedzsereknek, globális K+F központoknak és innovatív üzleti modelleknek köszönhetően a prémium szegmenst célozzák meg.” – mondta el Schannen Frigyes.
A dinamikus start-up-ok folyamatosan növekvő jelenléte a kínai piacon kihívást jelent a piacvezető autóipari gyártóknak. „A nagy európai OEM-eknek rugalmasabbnak kell lenniük, hogy ne maradjanak le a versenyben,” – tanácsolta Schannen Frigyes. „A tradicionális hét éves termékélet-görbe már rég nem érvényes. A vállalatoknak gyorsabbaknak, rugalmasabbaknak, innovatívabbaknak kell lenniük, hogy azt tudják nyújtani a fogyasztóiknak, amire szükségük van.”
Forrás: emeraldpr.hu

Befektetés a jövőbe: egyedülálló környezetvédelmi támogatások a BMW Group Magyarország jóvoltából

17_szept_innen_kep2A környezetvédelem és a hosszú távú fenntarthatóság a BMW Group vállalati stratégiájának meghatározó alapköve, a világ elsőszámú prémiumautó-gyártója ezért 2017. augusztus 25-től exkluzív környezetvédelmi és innovációs hozzájárulásokkal ösztönzi az elektromos mobilitás közép-európai térnyerését, valamint az Euro 6 emissziós szabványnak megfelelő dízel- és benzinüzemű hajtáslánc-technológiák elterjedését.
A BMW Group immár évek óta jövőbe mutató vállalati stratégiája egyik legfontosabb alappilléreként tekint a hosszú távon fenntartható járműtechnológiák kifejlesztésére, előállítására és népszerűsítésére, amelyet a vállalatcsoport tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik piacán kínált legszélesebb, kilenctagú modellpalettája is igazol. A BMW i3 tisztán elektromos kisautó és a BMW i8 plug-in hibrid sportautó mellett a bajor prémiumgyártó a BMW 225xe iPerformance, a BMW 330e iPerformance, a BMW X5 xDrive40e iPerformance, a hosszított tengelytávolságú karosszéria-változatban is megrendelhető BMW 740e iPerformance, a 2017 elején bemutatott BMW 530e iPerformance és az első plug-in hibrid MINI-ként debütált MINI Cooper S E Countryman ALL4 modelleket egytől egyig sorozatgyártásban kínálja ügyfeleinek. Hálózatról tölthető hajtásláncaival és az Euro 6 emissziós szabványnak is megfelelő benzines és dízeltechnológiával a BMW Group kompromisszumot nem ismerő járműtechnológiai úttörőként formálja a személyes mobilitás jövőjét. A cég átfogó kezdeményezése 36 különböző MINI modellre is kiterjed, amelyek az Euro 6 emissziós szabványnak való megfelelés és a kilométerenkénti maximum 130 gramm kombinált károsanyag-kibocsátási érték függvényében akár 400 000,- forint* értékű innovációs bónuszt élvezhetnek, amennyiben a vásárló Euro 4 vagy annál régebbi emissziós normájú dízelüzemű személyautót számíttat be a vásárlás során.
forrás: press.bmwgroup.com

Világító bukósisak az éjjeli kerékpározáshoz

17_szept_innen_kep4Az éjjeli biciklitúrák alkalmával a hegyi kerékpározók általában a kormányra, illetve a bukósisakjukra rögzítenek egy-egy fényszórót, hogy a sötétben is biztonságosan tudjanak közlekedni.
Ez a sisakra szerelt lámpa gyakran olyan, mint egy fájó hüvelykujj, amikor megakad a túlnyúló ágakban. A Torch Apparel az új Torch M1 bukósisakkal megoldást kínál erre a kellemetlen helyzetre, amibe egy alacsony fényű fényszóró van beépítve.
A vállalat korábban kifejlesztett egy számítógép-orientál fejvédőt, a T1-et (amit a T2 követett), amely elülső és hátsó lámpatestekkel felszerelve biztosítja, hogy a biciklista a forgalomban is látható legyen. Ezzel szemben az M1 egy becsületes jóságú fényszóróval rendelkezik, ami 500 lumen fényforrással világítja be a biciklis előtt a talajt 30 fokban. Az utcai használathoz hátsó lámpával is ellátták a sisakot.
A víztaszító alumínium vázú fényforrás eltávolítható a bukósisakról, ha épp nincs rá szükség, vagy ha fel kell tölteni a lítium-polimer akkumulátort. Egy három órás USB-töltés 1,5 órányi használatra elegendő maximális kihasználtság mellett, de van kevésbé energiaigényes, 250 és 100 lumenes beállítás, valamint pulzáló üzemmód is, amely akár nyolc órányi úton is megvilágítja a terepet.
A Torch M1 teljes mértékben megfelel az amerikai és az európai biztonsági előírásoknak. Egy eltávolítható állítható rekesz, 16 szellőzőnyílás, polikarbonát héj és EPS habszivacs bélés alkotja magát a sisakot.
Jelenleg egy Indiegogo kampány keretében gyűjtik a gyártáshoz szükséges anyagi erőforrást, és a támogatók 99 dollárért cserébe juthatnak hozzá a saját sisakjukhoz – feltéve, hogy sor kerül a termelésre. A tervezett kiskereskedelmi ár 200 dollár.

FIAT 500C SESSANTESIMO: 
ÖRÖKIFJÚ

17_szept_innen_kep1Az FCA 2017-ben ünnepli az ikonikus 500 modell hatvanadik születésnapját: a genfi kiállítás sztárja ennek kapcsán az exkluzív, korlátozott példányszámban gyártott 500 Sessantesimo (azaz “hatvanadik”) egy példánya lesz, amelyet egyedülálló vintage megjelenés és különleges tartalom – többek között kéttónusú fényezés és egyedi 16 colos könnyűfém keréktárcsák – jellemez.
A Fiat márka a Genfi Autószalonon indította útjára az önmagához mindig hű, ugyanakkor a korral mindig lépést tartó, ikonikus Fiat 500 hatvanadik évfordulója előtt tisztelgő ünnepség-sorozatot. Az 1957. július negyedikén, Torinóban leleplezett modell születésnapját a médián átívelő, internetes, rádiós és televíziós csatornákon futó kommunikáció alapozza meg, amelyet a legkülönfélébb kezdeményezésekkel – például a legcsodálatosabb európai tereket bejáró túrasorozattal – támogatnak meg, bevonva a múlt és a jelen Fiat 500-asainak rajongóit és gyűjtőit.
A projekt az „Örökifjú” szlogen égisze alatt a dizájn, az „500-mánia”, a művészet, a pop art és a reklám világát segítségül hívva bemutatja, hogyan őrizte meg időtlenségét a modell, felülemelkedve az aktuális divaton és trendeken. A jelentős mérföldkőnél elsőként a 60. születésnapra alkotott különkiadás köszönti a Fiat 500-ast.
17_szept_innen_kep3A limitált széria Genfi Autószalonra időzített premierjével kezdetét vette az ünnepségsorozat, megerősítve az ikonikus Fiat sokoldalú személyiségét. A Fiat 500 az évek során sikeresen megőrizte egyedi személyiségét, miközben újra és újra eltérő, mindig exkluzív megjelenést öltött magára. Pontosan ez az örök ifjúság egyik titka. Nem is lehetne találóbb módon megünnepelni tehát az évfordulót, mint egy limitált szériával, egy megfizethető gyűjtői példánnyal, ami tökéletesen összhangban áll a modell azon szokásával, hogy hagyományosan egymásnak ellentmondó értékeket ötvöz.
A Fiat 500 60. évfordulós különkiadásának stílusa azonnal felismerhető, köszönhetően az olyan klasszikus stíluselemek modern újraértelmezésének, mint a puha tapintású műszerfal, az orron elhelyezkedő, krómbajuszok közé zárt, múltidéző embléma, vagy a motorházfedél króm díszítése. A megrendeléseket március 9-től fogadják a Fiat márkakereskedések. Az autót az EMEA térség legnagyobb piacain forgalmazzák, összesen 560 példányban. A limitált széria minden egyes példánya eredetiség-igazolással kerül forgalomba.
forrás: cabrio

Előző

Dinamikusan a flottában

Következő

Nyárvégi köszöntő