0
Shares
Pinterest Google+

A Brexit miatt csökkenhetnek az autóeladások

innenonnan_jul1A következő két évben 2,8 millióval kevesebb autó fogyhat globálisan. A legnagyobb vesztesek maguk a britek lehetnek. Nagy-Britannia uniós kilépése miatt 2018-ig 2,8 millióval kevesebb autót adhatnak el világszerte – idézi az Automotive News Europe hírportál a Bloomberg hírügynökséget, amely az IHS Automotive autóipari piackutató vállalat prognózisát ismertette. Az IHS Automotive idei eladási prognózisát a Brexit-referendum előttihez képest 200 ezerrel, 89,82 millió autóra csökkentette. A 2017-es eladásokra vonatkozó előrejelzését 1,25 millióval, a 2018-asat pedig 1,38 millióval mérsékelte a piackutató. Nem meglepő módon az eladáscsökkenés zöme elsősorban a brit piacon jelentkezik majd – mutatott rá Ian Fletcher, a detroiti piackutató cég londoni elemzője. Az IHS Automotive becslése szerint a brit piac az idén 3,2 százalék helyett legfeljebb 1 %-kal növekedhet, az elkövetkező két évben pedig az eladások már csökkenni fognak. Az Egyesült Királyság autóipari és autókereskedelmi vállalatait tömörítő szervezet, a Society of Motor Manufacturers and Traders szerint a 20,65 milliárd dollár forgalmú brit autóipar termelésének 80 százalékát exportálja, ennek 60 százalékát az Európai Unióba. (forrás: www.mti.hu)

Tesztpálya épül Zalaegerszegen az önvezető autóknak

innenonnan_jul3Meghatározó központja lehet Magyarország a közlekedési innovációnak, és ezen belül is kiemelkedő szerepet vállalhat a vezető nélküli járművek kutatás-fejlesztésében – mondta a nemzetgazdasági miniszter „A jövő autói konferencián”. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen tartott rendezvényen Varga Mihály elmondta: a most bekövetkező technológiai forradalom nemcsak nagy kihívás, hanem óriási lehetőség is Magyarország műszaki fejlődésében, hogy a világ élvonalába emelkedhessen. Szinte minden fontos autóipari gyártó és beszállító cég jelen van hazánkban. Ezek közül egyre többen fejlesztési központjaikat is ide helyezik. A miniszter ismertette, a járműgyártás a teljes magyar feldolgozóipari közvetlen külföldi működő tőke-befektetési (FDI) állomány 20,2 százalékát adja, az összes beruházás csaknem 3,4 milliárd eurót tesz ki. A beszállítókkal együtt összesen 144 ezer ember dolgozik az ágazatban. A járműgyártás ezen felül más iparágakat is, így például az elektronikai ipart és az infokommunikációs (IKT) szektort is magával húzza. Kiemelte: a gazdaságfejlesztés igen fontos szakaszához ért, amely meghatározó lehet az ország hosszú távú versenyhelyzete szempontjából. Magyarországnak át kell állnia az innováció-vezérelt gazdaságra, az iparnak a tudásra, a kutatás-fejlesztésre és az új technológiák alkalmazására kell támaszkodnia – szögezte le. Günther Oettinger, az Európai Bizottság digitális gazdaságért és társadalomért felelős tagja kiemelte: nagy a tét, a versenyképesség megőrzése forog kockán, ezért Európának élre kell állnia az ipar digitális átalakulásában. Szerinte a technológiai és a szolgáltató szektor kulcsszerepet játszik a digitalizációban. Az informatikai képességek és a szoftvertartalom lesz a kritikus része az új ipari forradalomnak. A konferencián Orbán Viktor miniszterelnök bejelentette, hogy járműipari tesztpálya épül Zalaegerszegen. A miniszterelnök hatalmas beruházásnak mondta a zalai tesztpálya-építést, ahol a tervek szerint egyebek mellett önjáró, vezető nélküli autókat is tesztelnek majd mesterséges körülmények között. (forrás: www.mti.hu)

Keréknyom nélkül

A mérnöki elme csodákra képes. A “nyomtalan” gumiabroncs erre a legújabb bizonyíték. A legújabb fejlesztéssel a Continental gumiabroncs-gyártó rukkolt elő. A gumiabroncsok és a ContiTech divízió fejlesztői alkották meg az SC20 Clean nevet viselő abroncsokat, amelyek nem hagynak nyomot maguk után. Hogyan lehetséges ez? A csoda nyitja a kovasav. A mérnökök ezzel a világos szilíciumvegyülettel helyettesítették a kormot, amelyet a fekete abroncsokban szoktak felhasználni. A világos keverék gyártása különleges előkészületeket igényel. A keverőt, a hengerműveket, és a hűtőberendezést előzetesen mintegy nyolc órán át tisztítják speciális tisztítószerekkel, így biztosítható, hogy az abroncshoz szánt keverék ne tartalmazzon semmilyen szennyeződést. Jellemzően olyan gyárak rendelik ezeket a “nyomtalan” abroncsokat, ahol a tisztaságra különösen nagy gondot kell fordítani, mint például élelmiszer, vagy elektronika gyártásában, a napenergia-iparban, illetve a légi közlekedésben. Sok gyárban, üzemben, ahol targoncák, kisgépek dolgoznak, a padlón jól látható, és nehezen eltüntethető nyomokat hagynak maguk után. (forrás: www.autopro.hu)

Szabadalmak versenye: az autóipar vezérévé vált a Toyota

innenonnan_jul2Óriási előnnyel nyerte meg a 2015-ös évet a Toyota japán autógyártó, legalábbis ami a szabadalmak számát illeti. Európát a Bosch képviseli a leginnovatívabb vállalatok között. A Toyota ezzel messze megelőzi versenytársait a fejlesztések terén – derült ki a Thomson Reuters új felméréséből. A japán gyártó 2015-ben 4214 szabadalmat jegyzett, a második a Hyundai lett 2469 levédéssel, míg a dobogó harmadik fokára a Bosch fért fel, 2390-es eredménnyel. A szabadalmak számát tekintve tavaly még a Denso (2169) és a Honda (2039) lépte át a kétezres értéket. 2014-hez képest az élvonal nem nagyon változott, ennek az a magyarázata, hogy az autóiparban hosszabbak az innovációs ciklusok, mint például az okos-telefonok piacán. Ugyanakkor a legjobb tíz fejlesztő között megjelent a kínai Beiqi Foton, a teherautó-gyártó, a kilencedik helyet szerezte meg. Az autonews.com beszámolója szerint a szabadalmak száma azonban csupán egy a lehetséges összehasonlítási módszerek közül. A VW például nincs ott a tíz legtöbb levédést elérő vállalat között, ám a PwC egy februári tanulmányából kiderül, hogy a wolfsburgiak tavaly 15,3 milliárd dollárt fordítottak kutatási és fejlesztési célokra, míg a Toyota „csupán” 9,2 milliárdot. Ami a specifikusabb, hosszabb távú összehasonlításokat illeti, a japánok 2011 és 2015 között 9807 olyan szabadalmat jegyeztek, mely üzemanyagcellás, elektromos, vagy hibrid rendszerekhez kapcsolódott. Ötéves összesítésben a Bosch a második legnagyobb újító, a németek 3057 alkalommal kaptak pozitív visszajelzést meghajtással kapcsolatos fejlesztéseikhez a szabadalmi hivataltól. A zöld hajtások kutatása során sokkal több szabadalom született, mint a többi kategóriában. (forrás: www.autopro.hu)

Előző

Az élet szép – Teszt: Renault Talisman Grandtour Energy dCi 130

Következő

Az autógyártók számára kulcsfontosságú a brit-EU vámmentesség