0
Shares
Pinterest Google+

Szennyvízből üzemanyagot!

17_apr_innen_kep2Régi gondolat de végre megvalósul. Olajérdekeltségek ide vagy oda a szennyvizet környezettudatos módon üzemanyaggá kell alakítani. Ez a válasz a környezetünkkel szemben jelentkező két kihívásra, azaz hogyan lehet újrahasznosítani az egyre fogyó forrást, a vizet, és hogyan lehet alternatív energiaforrásokat találni. Az Aqualia és a SEAT új bioüzemanyagot fejlesztett ki, amely a benzines gépjárművekkel összehasonlítva 80%-kal csökkenti a széndioxid-kibocsátást.
Hogyan lesz a szennyvizből biometán?
A kezelőüzemekben, a tartályokban fizikai szűrési folyamattal elválasztják a vizet a szennyeződésektől, amit egy fermentációs kezelési folyamatot követően gázzá alakítanak át. A tisztítási és dúsítási folyamat után a biogázt üzemanyagként lehet hasznosítani.
A földgömböt évente 100-szor lehetne körbeutazni: egy gépkocsi közel ötmillió kilométert tud megtenni egy 50 000-es lakosú város által elhasznált vízből egy közepes méretű tisztítóüzemben egy évben kinyert bioüzemanyaggal vagy hatszor tehetné meg az utat a Holdig oda-vissza.
Minden évben 4000 hektoköbméter szennyvizet kezelnek Spanyolországban. Csak Spanyolországban! Ez nagyságrendileg 1,5 millió olimpiai méretű úszómedence űrtartalmának felel meg. Egy közepes méretű üzem naponta 10 000 köbméter szennyvizet képes kezelni és 1000 köbméter biometánt képes termelni, ami több, mint 150 gépkocsi számára elegendő naponta 100 kilométer megtételéhez. Van még bőven feladat a szélesebb körű alkalmazás eléréséig, de nagyon bíztató.
Ezzel a megújítható bioüzemanyaggal a CNG-üzemű autókat is meg lehet hajtani, ennél fogva a kibocsátások 80 %-kal csökkenthetők a benzines gépkocsikkal összehasonlítva, amikor az üzemanyag termelésről és a gépkocsi fogyasztásáról van szó.
Mindezen túl az olyan földgázhajtású típusok, mint a SEAT León TGI, a SEAT León ST TGI, a SEAT León ST és a SEAT Mii Ecofuel nem estek forgalomkorlátozás alá a közelmúltban néhány európai nagyvárosban – mint Madridban és Párizsban – bevezetett korlátozások idején.
forrás: autóblog

Áprilisban mutatkozik be a Škoda első villanyautója

17_apr_innen_kep11Az április 19-28. között sorra kerülő Shanghaj Motor Show-n a Škoda megmutatja első villanyautóját, a Vision E tanulmányt. Az 5-ajtós SUV-kupé 500 kilométert tud elektromos hajtással megtenni, és önvezetésre is képes. A Škoda már intenzíven fejleszti modelljei elektromos változatait, 2025-ig öt villanyautót fog piacra küldeni.

A vállalat történetének első teljesen elektromos hajtású, önvezető tanulmányautója megtestesíti a márka elektromos autókkal kapcsolatos elképzeléseit. A 4645 mm hosszú, 1917 mm széles és 1550 mm magas Vision E tengelytávja 2850 mm, mely magabiztos megjelenést ad az úton. A szabadidőautóknál megszokott magas üléspozíció és a nagy belső tér adott, ugyanakkor az enyhén lefelé ívelő tetővonallal a kocsi egy kupé hatását kelti.
A Vision E  225 kW (306 LE) teljesítményű, hatékony lítium-ion akkumulátora pedig a Škoda szerint 500 km-es hatótávolságot tesz lehetővé. A Vision E tengelyenként egy-egy villanymotort kapott, így összkerékhajtású.
A legutóbbi kutatások szerint 2030-ban az üzemben lévő autók már akár 30%-a lehet teljesen önvezető. A Vision E tanulmányautó ennek a harmadik szintjét valósítja meg: önállóan tud közlekedési dugóban haladni, átveszi a vezetést az autópályán, sávot tart illetve előzést hajt végre, önállóan megkeresi a szabad parkolóhelyet, ahová önállóan parkol be, és önállóan hajt ki a parkolóból.
Az elektromos mobilitás központi helyet foglal el a Škoda növekedési stratégiájában. A vállalat elektromos autóit a Volkswagen csoport MEB alaplemezeire építi majd. A márka modellkínálatának elektromos átalakítása 2019-ben veszi kezdetét a hálózatról tölthető Superb hibrid megjelenésével. Ezt 2020-ban követik a teljesen elektromos hajtású változatok, és 2025-re az egyes kategóriákban a márka öt elektromos autóval bővíti majd kínálatát.
forrás: autóblog

Úton töltés

17_apr_innen_kep4Menet közben, az utak által töltődhetnek majd az elektromos autók az ElectRoad egyedülálló fejlesztésével. Az izraeli startup megoldásával akár az elektromos töltőállomásokat is elfelejthetjük, és utunk megszakítására sem lesz szükség.
A megoldás alapötlete, hogy az utakat olyan technológiával látják el, amely biztosítja az elektromos járművek induktív, vezeték nélküli töltését. Ehhez a cég a légmagos transzformátort hívta segítségül, az elektromágneses indukción alapuló technológiát eddig még senki nem próbálta meg erre a célra felhasználni.
Réz és gumi kell
Az autók vezeték nélküli töltésén ugyan más vállalkozások is dolgoznak, Oren Ezer, az ElectRoad vezérigazgatója szerint azonban csak a koncepciójuk azonos, technológiájuk azonban egyedi. Ezer elmondása szerint megoldásuk rendkívül rugalmas, és mindössze rézre és gumira van szükség ahhoz, hogy egy kilométer hosszú útszakaszt ellássanak a töltőeszközzel.
Megújuló áramforrás
Az ElectRoad fejlesztése költséghatékonyabbá és tisztábbá teheti az utazást, az utak által szolgáltatott áram ráadásul megújuló lesz. A cég már túl van néhány sikeres teszten, jelenleg pedig egy Tel Aviv-i buszjárat vonalán vizsgálják a technológia eredményességét. A startup inovációjával 2016 decemberében első helyezést ért el az EnergyVest startup versenyen.
forrás: energiatakarekos.hu

Alfa Romeo Stelvio

17_apr_innen_kep1Egy Alfa Romeo Stelvio ment előttem az úton, amelyet a Quadrifoglio nevű csúcsváltozat Los Angeles-i bemutatásával indítottak útjára hiánypótló szabadidő-autóként az olaszok. A formatervezés mellett a műszaki tartalom nagyját is a Giulia adja: a lóherés változat motorja Ferrari-eredetű, 2,9 literes, biturbó V6-os 510 lóerővel és maximálisan 600 Nm nyomatékkal, a nyolcfokozatú ZF automatával 4 másodperc alatt gyorsul 100-ra. Lesznek polgáribb változatok is a 4,6 méteres SUV-ból, melynek tartósságában hinnünk és bíznunk kell , hogy nem ismétlődik a 70-es, 80-as évek csak olasz autót ne vegyél jótanács.

Előző

Smart Electric Drive: felvillanyozza a várost

Következő

Smart Electric Drive