0
Shares
Pinterest Google+

Megújul a SEAT Ibiza

A Barcelonai Autószalonon mutatja be az Ibiza új változatát a SEAT. A változások nagy része nem a karosszériát érinti, lesznek azonban komoly technikai újítások.

Az első traktust némileg átdolgozták, de a fényszórókon és a lökhárítón elvégzett igazítások nem igazán szembetűnőek. Vannak új színváltozatok a palettán, és újfajta felnik közül válogathatnak a vevők, de mindez részletkérdés, sokkal fontosabb az új motorválaszték.

A korábbi 1,2 literes benzinmotorok helyett háromféle egyliteres, háromhengerest kínál a gyártó. Az alap motor 75, a két turbóval szerelt változat pedig 95 és 110 lóerős. A legerősebb benzinmotor – az 1,4 literes TSI – négyhengeres és 150 lóerős. A dízelmotoroknál megjelent az 1,4 literes háromhengeres három változata 75, 90 és 105 lóerővel. A 75 lóerős dízelmotor módfelett takarékos, a gyáriak szerint mindössze 3,4 liter gázolajat fogyaszt el száz kilométeren.

Az Ibiza fedélzeti számítógépét is lecserélték, az érintőképernyős Easy Connect második generációja többek között alkalmas digitális rádióadás vételére, és képes együttműködni az okostelefonokkal is.

seat_ibisa_02
seat_ibisa_01

 

Technikai újdonságok a Hármas BMW-ben

Bemutatták a 3-as BMW új változatát. A hangsúlyt a technikára fektette a gyártó: kívülről alig látható a különbség a kifutó és az új modell között, motorok terén azonban forradalmi változások vannak; ebben a méret- és árkategóriában háromhengeres motort eddig senki nem mert beépíteni egy kocsiba sem.

Gyakorlatilag nincs különbség a frissítés előtti és a frissítés utáni Hármas BMW között. Néhány apró finomítás az orr-részen, néhány új krómdísz és új anyagok az utastérben, de semmi igazán komoly.

Annál nagyobb újdonság az Euro6-os normákat teljesítő motorválaszték. Merész lépés, hogy a 318i-t mostantól a kategória első háromhengeres motorjával szerelik, a prémiumok között eddig nem volt példa ilyesmire. A kisebb BMW-kből már ismert 1,5 literes turbómotor 136 lóerős, csúcsnyomatéka 220 Nm, és 8,9 másodperc alatt gyorsítja fel az autót 100 km/h-ra, vagyis dinamikában nem lesz hiány.

A választék többi része a már ismert kétliteres négyhengeresekből és háromliteres hathengeresekből áll. A kétliteres benzinmotornak egy 184 és egy 252 lóerős változata van, a hathengeres benzines csak a 340i jelzésű csúcsmodellhez jár – ez váltja a 335i-t. Ez a motor 326 lóerős, csúcsnyomatéka 450 Nm, vagyis a 340i húsz lóerővel és 50Nm-rel tud többet a 335i-nél.

A belépő dízelmotor kétliteres négyhengeres és 116 lóerős – ezt szerelik a 316d-be. Ugyanez a motor kerül a 318d-be és a 320d-be is is, ám ezekben a modellekben 143 valamint 190 lóerőre hizlalják a teljesítményét. Kétféle hathengeres dízelt kínálnak a bajorok: a 330d 258, a 335d pedig 313 lóerős lesz, ahogy eddig is. Váltóból kétfélét választhatunk, hatfokozatú manuálist vagy nyolcsebességes Steptronic automatát.

bmw
bmw_2

 

A Peugeot, amiért mindenki sír

Az autótervezők csodákra képesek, sokszor láttuk már ennek a tételnek a megnyilvánulását mindenféle tanulmányok formájában. Ezúttal a Peugeot tervezői rugaszkodtak el meglehetősen a valóságtól és elkészítették a képeken megcsodálható brutális sportgépet, melynek egyetlen baja, hogy csupán a Gran Turismo 6 nevű játékban találkozhatunk vele.

Vision Gran Turismo a neve ennek a fantasztikusan kocsinak, mely bár nem létezik, mégis tudjuk a pontos technikai adatait. Alig több mint egy méter magas ez a gyönyörű, futurisztikus, középmotoros sportkocsi, melyet egy két turbóval szerelt, 3,2 literes V6-os hajt. A mind a négy kereket hajtó motor 875 lóerős, a jármű tömege pedig 875 kilogramm, vagyis egy kilót egy lóerő mozgat, ami elég jó arány. A virtuális nyílvessző 1,73 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, vagyis lélekzetelállítóan, semmihez sem hasonlíthatóan durva.

A Peugeot persze nem rugaszkodott el tökéletesen a valóságtól, Le Mans-i versenyautói nem állnak olyan távol a Vision Gran Turismótól, melyet ad abszurdum meg is építhetne, mindezek ellenére sem valószínű, hogy a szuper-Peugeot valaha is megelevenedhet.

peugeot
peugeot_2

Kombi raliautó a Skodától

Mások is építettek már kombiból versenyautót, de gyári raliautót még sosem láttunk ilyen karosszériával.

A Fabia Combi R5-nek nincs sok köze utcai testvéreihez, ugyanis a WRC-hez legközelebb álló rali-kategória szabályai szerint építették. A kombi Fabia orrába 1,6 literes turbómotort szereltek, amely ötfokozatú szekvenciális versenyváltón keresztül hajtja a négy kereket – a teljesítmény adatokat nem árulták el. Mivel a Fabiából készült R5 raliautót korábban is láthattuk már, elképzelhető, hogy a kombi csak a hatalmas tuning-találkozó, a Wörtherseetreffenmiatt épült meg.

A Wörth-i tó mellett május 13-tól 16-ig élőben is meg lehet csodálni ezt a furcsa gépet, ott talán majd az is kiderül, pontosan milyen céljai vannak vele a gyártónak.

skoda
skoda_2
Előző

Teszt: Mercedes CLA Shooting Brake 180

Következő

IRÁNY VILLÁNY!