0
Shares
Pinterest Google+

Tesla kamionokat tesztelhet a Waberer’s, az Amazonnal és a Paccarral is tárgyalt a vállalat Amerikában

Stratégiai innovációs együttműködésről tárgyaltak a Waberer’s vezetői az Egyesült Államokban. A vállalat képviselői a Tesla központjában az elektromos kamionok teszteléséről és európai bevezetésének lehetőségeiről, az Amazonnál a partneri kapcsolat mélyítéséről egyeztettek, valamint a DAF anyavállalatánál, a PACCAR cégcsoportnál is tárgyalásokat folytattak.
A Waberer’s szívesen tesztelné, illetve nyitott akár a Tesla elektromos kamionjainak európai bevezetésére. Erről és a két vállalat közötti tárgyalások folytatásáról is egyeztettek a Tesla fremonti központjában a Waberer’s vezetői a múlt héten, akik Európából elsőként maguk is kipróbálták a hosszútávú fuvarozásra szánt nyergesvontatót, a Tesla Semit.
Az Amazon központjában Susan Pointer és Dave Bozeman alelnökökkel egy augusztusi európai tárgyalássorozat előkészítéséről és az európai szállítmányok célba juttatása kapcsán stratégiai együttműködésről egyeztetett a Waberer’s, beleértve az innovációs trendek hatékonyabb gyakorlati alkalmazását. A tárgyaláson az ún. okos raktározásról, az önvezető és alternatív meghajtású gépjárművek használatáról, a digitalizációról, illetve az automatizált rendszerek előnyeiről is szó volt.
Az amerikai tárgyalássorozat részeként a Waberer’s képviselői a PACCAR cégcsoportnál is látogatást tettek, ahol a fejlesztés alatt álló elektromos és önvezető járművek tesztje, illetve bevezetése volt a téma. A PACCAR a DAF tehergépkocsik beszállítójaként a Waberer’s fontos partnere.
„A Waberer’s elkötelezett a folyamatos innováció iránt, így minden lehetőséget megragad, amikor partnerei kutatás-fejlesztési és innovációs programjaiban részt vehet. Az elektromos és önvezető kamion fejlesztések jelentős mértékben csökkenthetik a közúti árufuvarozás környezeti hatásait, de a költségoldalon is igen kedvezőek lehetnek. Nagy lehetőséget látunk a logisztikai infrastruktúrát érintő fejlesztésekben is, amelyek digitális elemeit már most is hatékonyan alkalmazzuk a gyakorlatban” – mondta a látogatás kapcsán Lajkó Ferenc, a Waberer’s vezérigazgatója.
A Waberer’s irányítói Varga Mihály pénzügyminiszter vezetésével, üzleti delegáció résztvevőjeként látogattak el a három, az innováció területén úttörő vállalat központjába.
forrás: Waberer’s International Nyrt.

Lássuk csak, milyen lesz az új Toyota Supra?

A goodwoodi FoS versenypályája jeles vendéget üdvözölhetett: ha álcázva is, de végre tiszteletét tette végső, sorozatgyártású verziójában is az új Toyota Supra, amely 340 lóerővel és könnyű kialakítással fokozza az izgalmakat, hamarosan érkező testvérével, az új BMW Z4-gyel közösen.
Mielőtt azért bárki azt gondolná, hogy Goodwoodban ejtette meg a nagy leleplezést a japán márka, szögezzük le, hogy ez nem teljesen így történt, ugyanis csak egy alaposan felmatricázott Suprát küldenek majd pályára a gyáriak, amit már rögtön két ízelítő fotón is megmutatnak nekünk. Ezeken nem az autó karosszériáját takarja aprólékos minta, de a lámpákra és az összes karakteres jellemzőre is ráfuttatták a terelő borítást – így pedig még nappali fénynél sem tudunk meg túl sokat az autóról
A Toyota csak annyit osztott meg velünk a képen kívül, hogy a Supra visszatér Goodwoodban, és mindemellett az A90-es kódot is feltüntették, ami egyébként az autó mintázatán is visszaköszön. Egyelőre nem tudni, hogy ez pontosan mit takar majd, de a legtöbb forrás szerint a Toyota rögtön a legvadabb – vagy legalábbis a bevezetéskor a legvadabb – verziót mutatják majd meg, amiben egyébként a BMW-től érkező háromliteres, soros hathengeres benzines kap majd szerepet nagyjából 340 lóerővel és 500 Nm-es nyomatékkal.

Ugyan az alapokat közösen fejlesztette a BMW és a Toyota – a bajoroknál ugyebár a szintén hamarosan érkező új Z4 használja majd fel a platformot –, de Tetsuya Tada, a Supra vezető mérnöke korábban már leszögezte, hogy teljesen más futóművet és szoftveres beállításokat alkalmaz a két gyártó, így nagyon is eltérő lesz a két modell, és nem csak a külcsínt tekintve. A hírek szerint érkezik majd egy GRMN kivitel is, ami még vadabb lesz.
Ez alapján egyébként borítékolható a nyolcfokozatú, ZF-féle automata váltó is (bár más források duplakuplungos automatát neveznek meg), és reménykedhetünk hatfokozatú kézi váltóban is, a mechanikus hátsó differenciálzárral egyetemben. Külsőre egyébként egészen kompakt lesz a modell, amelynek tervezésénél a súlycsökkentés sem volt éppen mellékes, amelyet az 1500 kilogrammos üres tömeg is igazol – egy Lexus RC például 200 kilóval nehezebb. Később jön majd egy beszálló verzió is kétliteres turbómotorral (BMW forrásból), 252 lóerővel. Mindenesetre a hírek szerint a Supra nem lesz olcsó, ugyanis az előzetes információk alapján akár több mint egymillióval is drágább lehet majd a belépő Porsche Caymannál, ami nagyjából 19 milliós árat jelent – ez ugyan soknak tűnhet, de képességei alapján valószínűleg nem lesz annyira túlzó. Goodwoodban tehát végre sorozatgyártású kiadásban láthatjuk majd a Suprát, még ha csak felmatricázva is.
forrás: autopult

Bemutatkozik a BMW M Performance Parts tanulmányautó

A könnyűszerkezetes járműépítés jegyében megtervezett koncepciót július 12-én, a Goodwood Festival of Speed első napján leplezte le a gyártó. A nagyteljesítményű BMW M Performance alkatrészek a lehető legsportosabb megjelenés és a fizika törvényeivel dacoló menettulajdonságok csúcstechnológiás hírnökei, amelyeket a bajor prémiumgyártó most egyetlen modellbe sűrítve tár a vezetés szerelmesei elé. A vadonatúj BMW M Performance Parts tanulmányautó a BMW M2 Coupé műszaki alapjaira épült (100 kilométerre vetített 8,5 liter átlagos üzemanyagfogyasztás és kilométerenkénti 199 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett)*, a motorsport élvonalát idéző menetteljesítményről, a még tovább redukált légellenállásról és a több mint 60 kilogrammnyi súlycsökkentésről pedig a könnyűszerkezetes járműépítés legkorszerűbb innovációi gondoskodnak. A tervezők a BMW M Performance Parts tanulmányautót Frozen Black matt fekete fényezésbe csomagolták, amellyel élénk arany dekorcsíkok és M Performance feliratok harmonizálnak. Az utastérben Alcantara, szénszál és élénk arany betétek fokozzák az exkluzivitást. A július 12-15. között megrendezett Goodwood Festival of Speed első napján leleplezett koncepció kifejlesztésében a nagyteljesítményű BMW M Performance alkatrészeket is tervező BMW M GmbH közreműködött. Szénszálból készült alkatrészek a súlycsökkentés érdekében A BMW M Performance Parts tanulmányautó az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, nagyteljesítményű BMW M Performance alkatrészek mellett számos vadonatúj, exkluzív megoldást tartogat. A végeredmény kisebb saját tömeg, alacsonyabb súlypont és még tovább optimalizált menettulajdonságok – miként a versenypályára edzett sportautók esetében is. A mérnökök mindezt egy sor olyan innovatív megoldás alkalmazásával érték el, amelyekben a szénszál alkalmazása központi szerepet játszik. A csúcstechnológiás anyag rendkívüli karosszériamerevséget garantál, miközben sokkalta könnyebb, mint a Bemutatkozik a BMW M Performance Parts tanulmányautó BMW Sajtóinformáció 2018. július 14. hagyományos, acélból vagy alumíniumból készült alkatrészek. Különleges kialakítása okán ráadásul extrém sportos megjelenést is kölcsönöz a modellnek. A szénszálból készült BMW M Performance hűtőrács – a koncepció tökéletesen harmonizáló élénk arany dekorcsíkjaival – és az ugyancsak szénszálból készült BMW M Performance motorháztető kiváló párost alkot, utóbbi elem ráadásul 8 kilogrammal kevesebbet nyom a mérlegen, mint hagyományos társa. A két alkatrész a tervek szerint idén júliusban kerül fel a BMW M2 Competition opcionális extrafelszereltségként elérhető tételei közé. A szénszálból készült BMW M Performance első kerékjárati ívek a tervek szerint 2018 novemberében válnak elérhetővé ugyanitt, 3 kilogrammal csökkentve a kétajtós élsportoló saját tömegét és még tovább javítva aerodinamikai tulajdonságát. A végtelenül sportos, egyedi megjelenést erősítik a szénszálból készült BMW M Performance koptatók, amelyekből egy-egy pár került az első lökhárító elé és az oldalsó küszöbtoldatok alá (az opcionális extrafelszereltség részeként mindkettő már most elérhető), a koncepció esetében élénk arany dekorcsíkkal. A szénszálból készült BMW M Performance tető (sorozatgyártásban a tervek szerint 2019 márciusától válik elérhetővé) további 6 kilogrammal redukálja a modell saját tömegét, egyúttal az autó súlypontját is tovább csökkenti.

A 19” méretű, Y-küllődizájnú, Frozen Gold aranysárgára fényezett BMW M Performance 763M könnyűfém keréktárcsákon semi-slick gumiabroncsok feszülnek. A tervek szerint idén júliustól elérhető felnigarnitúra nem csupán látványos megjelenést garantál, de a széria keréktárcsákhoz viszonyítva további 6 kilogrammal csökkenti a modell önsúlyát és így a rugózatlan tömeget, amely az intenzívebb menettulajdonságokra és az azonnali kormányreakciókra is jótékony hatással van. A BMW M2 Competition modell opcionális extrafelszereltségeit egyesítő termékpalettán a tervek szerint 2018 novemberében válik elérhetővé a szénszálból készült BMW M Performance csomagtérajtó, amely 5 kilogrammal könnyebb a hagyományos elemnél. A szénszálból készült hátsó diffúzor 0,5 kilogrammal csökkenti a kétajtós élsportoló saját tömegét, miközben még tovább optimalizálja a modell aerodinamikai tulajdonságát – a BMW M Performance Parts tanulmányautó esetében élénk arany dekorcsíkkal. BMW Sajtóinformáció 2018. július 14. Az utastérben szénszál, Alcantara és élénk arany betétek uralkodnak A koncepció motorsportos beállítottsága az ajtók mögött is egyértelműen visszaköszön: a sportos hangulatról szénszálból készült, Alcantarával borított és élénk aranyra fényezett betétek gondoskodnak. A szénszálból készült, arany kontrasztvarrást viselő BMW M Performance sportülések még a legextrémebb vezetési szituációkban is tökéletesen tartanak. Az Alcantarával borított első ülések könnyedén előredönthetők, ezzel megkönnyítve a hátsó üléssorba való beszállást. A két ülés együttesen összesen 9 kilogrammal könnyebb, mint hagyományos társaik. A szénszálból készült BMW M Performance hátsó üléseket ugyancsak Alcantara borítja, és együtt 13 kilogrammal nyomnak kevesebbet a mérlegen, mint a hagyományos hátsó üléssor. Az első háttámlákba gravírozott BMW M logók mellett mindegyik ülés fejtámlája aranysárga kontrasztvarrással öltött BMW M emblémát visel, az exkluzív cérnából ráadásul az első ülések huzataiba, valamint az Alcantarával és bőrrel borított ajtókárpitokra is jutott. Az utastérben ezen felül számos elemet az Alcantara és a bőr kombinációjával húztak be a tervezők. A hamisítatlan motorsport-hangulatról mindemellett BMW M Performance Pro sportkormány gondoskodik (amely az opcionális extrafelszereltség részeként már most elérhető), arany kontrasztvarrással, a karima alsó és felső részén bőrborítással, két oldalt pedig kellemes markolatot kínáló Alcantarával. A szénszál és az Alcantara kettőse a szénszálból készült BMW M Performance kéziféken is visszaköszön, amely Alcantara szoknyát kapott (és az opcionális extrafelszereltség részeként már most elérhető). Utóbbi a BMW M Performance Parts tanulmányautó esetében ugyancsak aranysárga kontrasztvarrást visel – ahogyan a velúr szőnyegek is.
BMW M Performance kerékfelfüggesztés állítható keménységgel és ellentartással A BMW M Performance Parts tanulmányautó tökéletes úttartását – még a legextrémebb vezetési szituációkban is – BMW M Performance kerékfelfüggesztés garantálja, amely a sorozatgyártásban kínált BMW M2 Competition modellhez már most elérhető utólagosan beszerelhető extrafelszereltségként. A spirálrugós lengéscsillapítókkal dolgozó kerékfelfüggesztés 20 milliméteres hasmagasság-csökkenést kínál, BMW Sajtóinformáció 2018. július 14. miközben a lengéscsillapítók keménysége tizenkét, ellentartása pedig tizenhat fokozatban állítható. Ezen tulajdonságok kivételesen közvetlen reakciókkal vértezik fel a BMW M Performance kerékfelfüggesztéssel felszerelt koncepciót, miközben a modell mozgási ellenállását is csökkentik. A BMW M Performance kerékfelfüggesztés lengéscsillapítóit és a 18” méretű féktárcsákat szorító féknyergeket a Frozen Black matt fekete karosszériafényezéssel párhuzamosan, feketére fényezték a tervezők. A modell energiaellátásáról minden korábbinál könnyebb BMW akkumulátor gondoskodik, amely 14 kilogrammal csökkenti a koncepció saját tömegét.
Forrás: BMW Group

Előző

Nagygombosi Borászat

Következő

Jó döntés elektromos autót venni, legkorszerűbb dízelek