0
Shares
Pinterest Google+

Néhány autógyártó látványos külső módosításokkal palástolja, hogy a lemezek alatt alig fejlődik a technika. A Suzuki más utat választott: a megújult SX4 S- markánsabbá, karakteresebbé és biztonságosabbá vált a továbbfejlesztéssel.

2016 eddig a Vitara káprázatos eladási számairól és a Baleno sikeres bevezetéséről szólt a Suzukinál, ám a márka az év utolsó harmadára is tartogat egy a flottapiac számára is fontos újdonságot. Aki szemből látja az új SX4 S-Crosst, generációváltásnak gondolhatja a szokásos modellfrissítéseknél sokkalta alaposabban átdolgozott autót. Új orr-részével a crossover lényegesen attraktívabbá vált az eddiginél. Feltűnhet orrán az adaptív távolságtartó tempomat radarszeme, ami igen nagy előrelépés biztonsági és kényelmi téren egyaránt.

Dinamikus turbómotorok

Az új SX4 S-Cross esetében a technika tökéletesítése legalább olyan mélyreható, mint a karosszéria módosításai. Az eddigi egyetlen szívó benzines helyét két turbómotor veszi át, ígéretesen alacsony fogyasztással. A Balenóból ismert turbófeltöltős motor háromhengeres. 112 lóereje és 170 Nm nyomatéka a belépőmodellektől szokatlan dinamikával ruházza fel az autót, melynek átlagfogyasztása mindössze 5,0 l/100 km. A Suzuki az ötfokozatú kézi váltó helyett hatfokozatú automatával is kínálja a K10C kódnevű motort, amelynek takarékossága nemcsak a laboratóriumi körülmények között érvényesül.

Szívóoldalon változó szelepvezérlésével és a fogyasztást leszorító közvetlen befecskendezésével hasonló motorkonstrukció repíti az 1,4-es Boosterjet modellt. A 140 lóerős, 220 Nm maximális nyomatékú turbómotorral az új S-Cross 9,5 másodperc alatt vágtat 100 km/órás sebességre. A négyhengeres végsebessége 200 km óránként, mégis beéri 5,4 liter benzinnel 100 kilométeren. Ezt a modellt a hatfokozatú automata mellett összkerékhajtással is gyártják az esztergomi dolgozók.

Mivel a Suzuki számára a minőség és megbízhatóság előrébbvaló a trendek követésénél, a márka akkor vezette be a turbós motorokat, amikorra ez a technika összeegyeztethetővé vált a Suzukiktól megszokott problémamentes működéssel, akár kilométerek százezrein át.

A gyártó okos műszaki megoldásokkal tette gazdaságosabbá az autó használatát. A sokat futó vállalati autók fenntartási költségeinek jelentős tétele a vezérműszíjkészlet kötelező cseréje. A két új benzines motor szelepeit azonban cserét nem igénylő lánc mozgatja, ami a Suzukikban hosszú évek óta bevált, kiforrott megoldás. Nem minden európai autógyár, legyen az elegáns prémiummárka vagy átlagmodellek gyártója, mondhatja el magáról, hogy a vezérműlánca nemcsak tartósabb, de költséghatékonyabb is a szíjas szelepmozgatásnál.

Új technika, mérsékelt szervizköltségek

A korábbi SX4 S-Crossból ismert, 120 lóerős dízelmotor duplakuplungos automata váltóval is elérhető. A Suzuki a legmodernebb technika alkalmazásakor is ügyel a karbantartási költségek mérséklésére, így a váltó nem olajban futó, hanem száraz kuplungokkal működik. Így a TCSS sebességváltó nem igényel rendszeres és költséges olajcserét, mint a hasonlóan magas nyomatékú erőforrások más márkánál.

Flottapartnereink számára kidolgozott kedvezményekkel az SX4 S-Cross ára több mint versenyképes, az autó egyúttal a népszerű crossoverek előnyeit is megadja az emelt üléshelyzetből fakadó jobb kilátással, biztonságérzettel illetve karosszériavédelemmel. Az S-Cross úgy vált vonzóbbá, dinamikusabbá és biztonságosabbá, hogy a mellette szóló észérvek kicsit sem csorbultak.

Engedje meg, hogy Önnek is bemutassuk, mivel járulhat hozzá a Suzuki vállalkozása prosperálásához! Lépjen kapcsolatba velünk a www.suzukiflotta.hu weboldalon vagy a flotta@suzuki.hu címen!

Előző

Köszöntő

Következő

Nincs cukrászda krémes nélkül