0
Shares
Pinterest Google+

“Eljött az idő, hogy megtapasztalja a Suzuki Hybrid 12V, vadonatúj hibrid benzin-elektromos üzemű, fejlett járműtechnikai rendszerünket.” – javasolja a Suzuki gyár. A technológia csökkenti a szén-dioxid kibocsátást, és javítja az üzemanyag-takarékosságot, ami alacsonyabb fenntartási költségeket jelent. Ráadásul könnyebb és kevésbé helyigényes, mint a megszokott hibridrendszerek, ami a könnyűsúlyú karosszériával egyesítve nemcsak még gazdaságosabb, de meglepően fürge teljesítményt is biztosít.
Ez a 12 voltos hibrid rendszer olyan helytakarékos, egyúttal könnyűsúlyú egység, amely magában foglalja a generátorként és indítómotorként egyaránt működő integrált indítógenerátort (más néven ISG). A motorhoz szíjjal kapcsolódó ISG a jármű elindulásakor és gyorsításakor segíti a motor működését, ezenkívül regeneratív fékezéssel áramot is fejleszt, ami hozzájárul az üzemanyag-takarékosság javításához és a szén-dioxid kibocsátás csökkentéséhez.

Az autókhoz kifejlesztett hibrid benzin-elektromos motorrendszerünk a vezető ülés alatt elhelyezett nagy teljesítményű, kompakt lítiumion-akkumulátor segítségével energiatárolásra is képes, emellett az integrált indítógenerátorral működtetett motorleállító funkciót (stop & start) is tartalmaz. Az Suzuki Hybrid 12V rendszer csak az első hidegindításkor használja a motor hagyományos indítómotorját, minden egyéb körülmény esetén az ISG-egység segítségével teszi lehetővé a motor zökkenőmentes és csendes újraindítását.
A hibrid gyorsulás közben biztosított energiarásegítés miatt úgy nevezett lágy hibrid rendszernek tekinthető, amely ideális a kompakt autókban történő alkalmazás szempontjából, és mindössze 6,2 kg-mal növeli az összsúlyt.
A regeneratív fékezésnek köszönhetően, amelynek során a kinetikus hőenergia villamos energiává alakul, az ISG a hagyományos generátoroknál nagyobb hatásfokkal termel áramot. Az ISG-egység azonnal érzékeli a fékpedál lenyomását, és egyaránt tölti a lítiumion-akkumulátort és a 12 voltos hagyományos akkumulátort.

Az esztergomi Suzuki gyár újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett decemberben. A gyártósorra megérkezett az új 48 voltos hibrid rendszer, Európa számára már csak ilyen készül.
Jelentős változáson ment keresztül, a piacvezető Suzuki Vitara. Az Esztergomban készülő modell hajtásláncát némileg átalakították, 48 voltos hibrid rendszert kapott és december óta már csak ezzel készül. Az 1,4 literes turbómotorra épülő új hajtáslánc jelentősen kedvezőbb károsanyag kibocsátást eredményezett az ismert motornál. A Vitara esetében 131 (138) g/km-ről 104 (111) g/km-re csökkent a CO2 kibocsátás, zárójelben az összkerékhajtású modell adatai olvashatóak.
Az 1,4 literes turbómotor teljesítményét 140 lóerőről 129-re csökkentették, nyomatéka 232 Nm 2000-3000-es fordulatszám között. A 48 voltos könnyű hibrid rendszer elemei egy 13 lóerőre és 50 Nm nyomatékra képes indítógenerátor, egy 12V-48V átalakító, mely a vezetőülés alá kerül, valamint 8 Ah-s akkumulátor, melyet az első utasülés alá építenek. A villanymotor hajtani nem képes az autót, de a motor újraindításában, valamint induláskor jelentős segítséget ad neki.
A Vitara esetében külsőleg is nyomon követhető a változás, az elő fényszórók belseje alaposan megváltozik egy új vízszintes osztással, emellett a hátuljára kerülő Hybrid felirat is egyértelműen fogja jelölni az új modellt. Az 1,4-es Boosterjet motorral szerelt további modellek, mint a Swift Sport és az SX4 S-Cross esetében a károsanyag-kibocsátás 125 g/km-ről 108-ra, valamint 132 (139) g/km-ről 104 (110) g/km-re csökken a gyári értékek szerint. Az új bevezetésnek köszönhetően a Magyar Suzuki Zrt. a tervek szerint 70 százalékban hibrid meghajtású autót gyárt esztergomi üzemében 2020-ban, és ezek 85 százalékát exportálják.

Forrás: navigator.hu, Magyar Suzuki Zrt.

Előző

Flotta hírek

Következő

Barcelona has Southern Europe’s largest LEZ, ALD Carsharing launches in France, Netherlands and Spain